Montserrrat Agulla, Paret o similar

Aa) La Codolosa 1 (6) Aa) La Codolosa 3 (6) Aa) La Codolosa Central (16) B) Ag 422 (1) B) Ag. Mare (2) B) Agulla Antoni Rosich (1) B) Agulla del Mirador (4) B) Agulla del Pla dels Ocells (2) B) Agulla dels Espeleolegs (1) B) Agulla dels Set (2) B) Agulla Dionis (1) B) Agulla Manolito Garcia (1) B) Bacallà (1) B) Bessona Inferior (1) B) Bola de la Partio (1) B) Boteruda (1) B) Boteruda del Gra (2) B) Camell de Sant Jeroni (2) B) Cap d'en Calventus (2) B) Cap de Guerrer (2) B) Cap de Mort (3) B) Cap del Serrat de S. Joan (1) B) Cara de Mico (7) B) Caragolet (2) B) Carnavalada (2) B) Contrafort de la Palleta Est (2) B) Contrafort de Sant Pau Vell (2) B) Contrapuntal de l'Albarda Castellana (2) B) Cota 339 (2) B) Cua de Bacallà (2) B) Dels Tres o CNT (3) B) El Barretet (2) B) El Bisbe (2) B) El Cavall Bernat (1) B) El Farao (1) B) El Faraonet (1) B) El Frare de Baix (1) B) El Gerro (2) B) El Lloro (1) B) El Pas del Príncep (1) B) El Pingüi (3) B) El Porró (1) B) El Rave (1) B) El Setrill (2) B) El Timbaler del Bruc (2) B) El Xumet (3) B) Els Estalvis del Porró (1) B) Els Graus (5) B) Enclusa de Frares (2) B) Escorpí (2) B) Frare de Baix del Clot de la Monica (2) B) Frare Gros (2) B) Ganivet dels Diables (1) B) Gegant Encantat (2) B) Gorra Frigia 1 (9) B) Gorra Frigia 2 (7) B) Gorra Marinera (4) B) L'Aglà (2) B) L'Anec (1) B) L'Arbret (2) B) L'Elefant (1) B) L'Esquelet (1) B) La Bandereta (2) B) La Boleta del Portell Estret (1) B) La Cadireta (1) B) La Cajoleta (2) B) La Corona de La Reina (4) B) La Doble (2) B) La Granota (1) B) La Inclinada (2) B) La Mamella (3) B) La mamelleta (1) B) La Momia (1) B) La Momieta (1) B) La Monja (2) B) La Nina (2) B) La Palleta (2) B) La Palleta baixada (1) B) La Panxa del Bisbe (2) B) La Paparra (2) B) La Pastereta (8) B) La Pelada (1) B) La Peluda (1) B) La Portella Petita (1) B) La Prenyada (2) B) La Presidenta (2) B) La Proa (2) B) La Reina (4) B) La Saca Gran (2) B) La Salamandra (2) B) La Talaia dels Enginyers (2) B) La Trumfa (1) B) La Xepa (2) B) Magdalena Inferior 1 (5) B) Magdalena Inferior 2 (2) B) Magdalena Superior 1 (5) B) Magdalena Superior 2 (4) B) Mirador dels Ermitans (2) B) Miranda de Can Jorba (6) B) Miranda de la Portella (1) B) Miranda de les Boïgues (4) B) Miranda de les Magdalenes (3) B) Miranda de Sant Benet (1) B) Miranda de Sant Joan (4) B) Miranda de Sant Joan Est (1) B) Miranda de Sant Onofre (3) B) Miranda de Sant Pere (10) B) Miranda de Santa Magdalena (1) B) Miranda del Pas dels Francesos (3) B) Miranda del Princep (2) B) Montgros (2) B) Mur Encaixonat (1) B) Pared de l''Esperança (2) B) Paret de Diables (1) B) Paret de l'Aeri (1) B) Paret del Pont (2) B) Paret dels Trons (1) B) Placa Roofs (2) B) Plecs del Llibre (1) B) Pollego Oest (2) B) Portella Petita (2) B) Portella Superior (3) B) Processó dels Monjos (2) B) Punta Pam a Pam (2) B) Ratpenat (2) B) Roca De Sant Cugat (2) B) Roca de Sant Martí (2) B) Roca de Sant Salvador (1) B) Roca dels Col.leccionistes (2) B) Roca dels Corbs (2) B) Roca dolça (2) B) Roca Gran de la Portella (1) B) Roca Gris (2) B) Salvat Papasseit (1) B) Salvat Papasseit B) Bacallà (1) B) Sant Jeroni Oest (2) B) Savina Inferior (1) B) Sense Nom (1) B) Sentinella (2) B) Serrat de les Garrigoses (2) B) Serrat de les Onze (4) B) Serrat del Moro (1) B) Serrat del Muntaner (8) B) Serrat dels Monjos (3) B) Serrat dels Tudons (2) B) Talaia Gran (1) B) Tonsura - La (1) B) Ullal de La MAgdalena (5) B) Veïna del Gerro (2) B) Veïna del Musclet (1) B) Xepa - La (1) B)Serrat de les Onze (1)

dimecres, 17 d’agost de 2011

Miranda de Santa Magdalena

Aproximació :

Situats en la estació superior del Funicular de Sant Joan, en lo que se anomena “El Pla de les Taràntules”, com si sortíssim del funicular agafar el camí de la dreta, es el camí que porta a San Jeroni, es un camí ample i còmode amb petits trams de esglaons, que faciliten el transit per ell, no mes sortir un pronunciat gir a l’esquerra ens  presenta  al “Gorra Marinera”, una mica mes enllà  (seguint el camí) trobem la Magdalena Inferior, abans de arribar-hi un camí, mes petit, que surt a la nostre esquerra ens portarà a les escales de Jacob,  anem pujant i a dalt de les escales seguim el camí tot recte, deixant el de la dreta que puja a la ermita de Santa Magdalena i a la esquerra el cim que baixa per les escales, a l’altre canto i que porta al camí que puja a la ermita de Sant Joan. Seguin recte al cap de uns metres trobarem la paret E (SE) de la Miranda de Santa Magdalena, un lloc que es una petita escola d’escalada amb una gran quantitat de vies d’escalada curtes 20 a 60 metres equipades, algunes, per fer un retorn.
Baixada :
No es habitual, ni aconsellable arribar a dal del cim, ja que una gran quantitat de rocs, lapidaran als nostres companys escaladors, per lo que es mes convenient fer un retorn amb la mateixa corda que hem pujat o muntar un ràpel segons la via i la llargada.
Si algú es decideix a pujar, la baixada es mol fàcil a l¡esquerra de per a on hem pujat, va el camí normal que passa per la ermita de Santa Magdalena i ens torna a peu de paret o al camí de retorn.