dilluns, 12 de setembre del 2011

Camell de Sant Jeroni

Aproximació  :

Múltiples opcions  :

A) La mes còmoda i de menis desnivell, anar al Monestir i des de aquet punt ve caminant, ve amb el “Cavall de Ferro” (funicular) arribar-se al camí de Gorros a Sant Jeroni, seguir-lo còmodament fins passar per davant (esquerra) de l’Albarda una xic mes enllà trobem un desvio senyalitzat, a la nostra esquerra, que posa “Camí dels Francesos 1125 m”   “Bruc /  Collbató  2h15”  girarem a l’esquerra, senyals grogues i blaves,  remuntar unes zigues zagues que ens portarà al cap de munt de la serra, aquí trobem, a la dreta,  el camí que ve de sota l’antic restaurant de Sant Jeroni, seguir direcció esquerra (sentit de la marxa) que comença a baixar, senyals grogues, deixarem un inici de camí que sembla anar a la nostre dreta i seguim baixant, passarem per sota una agulla que pot porta a confusió seguir baixant fins troba una cruïlla, a l’esquerra segueix baixant (va al Coll del Bassal dels Gats) i a la dreta planeja, una mica, al  cap de mol poc passarem i rodejarem, literalment, l’agulla del Camell de Sant Jeroni per les R0 de les vies : Aresta Brucs, l’Ultima del Salas i El Caçador de Balenes, el camí segueix en direcció al Coll de Migdia.

B) Podem aparcar a Santa Cecília i pujar per la Canal de Sant Jeroni (o dels Postes de la Llum) fins al cap de munt, passar per l’ermita de Sant Jeroni i seguir en direcció al antic restaurant, al inici del camí de doble empedrat trobarem a la nostre esquerra un camí senyalitzat, que baixa a trobar el itinerari “A” al cap de munt de la Serra, seguir cap a baix per l’itinerari “A”.

C)  A uns 200 metres de Santa Cecília un bucle en la carretera permet aparcar i agafar la Canal de La Font de la Llum, remuntar-la fins el Coll de Migdia, iniciar els descens per la vessant oposada, cap el Torrent del Migdia, deixar a la nostre dreta el camí dels Ecos i seguir baixant, una mica mes avall trobarem, a la nostre esquerra, el Camí de Sant Jeroni, seguir-lo, tot passant per sota les Atalaies, fins que anirem a sortí al peu del Camell de Sant Jeroni, al mateix lloc que el itinerari “A”

D) Des de la Vinya Nova o des de Can Jorba, seguir la pista que les uneix, trobarem un lloc per deixar 3/4 cotxes al inici del Camí dels Francesos, seguir-lo fins arribar just a uns escassos metres abans  del Coll del Bassal dels gats, aquí un camí surt a la nostre dreta i segueix pujant a buscar el Torrent dels Bugaders i davant veurem el Camell de Sant Jeroni, seguir una mica mes el camí fins arribar al seu peu, el mateix lloc que el resta de itineraris.

Descens  :

Situats en la darrera reunió i uns 1/2 metres sota el cim del Camell, una instal·lació una mica antiga, però que sembla prou segura, ens permetrà fer un ràpel de uns 50 m cap a la nostre dreta, mirant a la paret, una mica aeri, ens deixar a escassos metres del camí que passa per el peu de les vies.

A partir de aquest punt seguir el itinerari de Aproximació que em seguit al vindre.

Els que ant optat per pujar des de Santa Cecília, poden intercanviar la canal a l’hora de tornar.