Agulles i/o Parets

B) Ag 422 (1) B) Ag. Mare (2) B) Agulla Antoni Rosich (1) B) Agulla del Mirador (4) B) Agulla del Pla dels Ocells (2) B) Agulla dels Espeleolegs (1) B) Agulla dels Set (2) B) Agulla Dionis (1) B) Agulla Manolito Garcia (1) B) Albarda Castellana (1) B) Bacallà (1) B) Bessona Inferior (1) B) Bola de la Partio (1) B) Boteruda (1) B) Boteruda del Gra (2) B) Camell de Sant Jeroni (2) B) Cap d'en Calventus (2) B) Cap de Guerrer (2) B) Cap de Mort (3) B) Cap del Serrat de S. Joan (1) B) Cara de Mico (7) B) Caragolet (2) B) Carnavalada (2) B) Contrafort de la Palleta Est (2) B) Contrafort de Sant Pau Vell (2) B) Contrapuntal de l'Albarda Castellana (2) B) Cota 339 (2) B) Cua de Bacallà (2) B) Dels Tres o CNT (3) B) El Barretet (2) B) El Bisbe (2) B) El Cavall Bernat (1) B) El Farao (1) B) El Faraonet (1) B) El Frare de Baix (1) B) El Gerro (2) B) El Lloro (1) B) El Pas del Príncep (1) B) El Pingüi (3) B) El Porró (1) B) El Rave (1) B) El Setrill (2) B) El Timbaler del Bruc (2) B) El Xumet (3) B) Els Estalvis del Porró (1) B) Els Graus (5) B) Enclusa de Frares (2) B) Escorpí (2) B) Frare de Baix del Clot de la Monica (2) B) Frare Gros (2) B) Ganivet dels Diables (1) B) Gegant Encantat (2) B) Gorra Frigia 1 (9) B) Gorra Frigia 2 (7) B) Gorra Marinera (4) B) L'Aglà (2) B) L'Anec (1) B) L'Arbret (2) B) L'Elefant (1) B) L'Esquelet (1) B) La Bandereta (2) B) La Boleta del Portell Estret (1) B) La Cadireta (1) B) La Cajoleta (2) B) La Corona de La Reina (4) B) La Doble (2) B) La Granota (1) B) La Inclinada (2) B) La Mamella (3) B) La mamelleta (1) B) La Momia (1) B) La Momieta (1) B) La Monja (2) B) La Nina (2) B) La Palleta (2) B) La Palleta baixada (1) B) La Panxa del Bisbe (2) B) La Paparra (2) B) La Pastereta (8) B) La Pelada (1) B) La Peluda (1) B) La Portella Petita (1) B) La Prenyada (2) B) La Presidenta (2) B) La Proa (2) B) La Reina (4) B) La Saca Gran (2) B) La Salamandra (2) B) La Talaia dels Enginyers (2) B) La Trumfa (1) B) La Xepa (2) B) Magdalena Inferior 1 (5) B) Magdalena Inferior 2 (2) B) Magdalena Superior 1 (5) B) Magdalena Superior 2 (4) B) Mirador dels Ermitans (2) B) Miranda de Can Jorba (6) B) Miranda de la Portella (1) B) Miranda de les Boïgues (4) B) Miranda de les Magdalenes (3) B) Miranda de Sant Benet (1) B) Miranda de Sant Joan (4) B) Miranda de Sant Joan Est (1) B) Miranda de Sant Onofre (3) B) Miranda de Sant Pere (10) B) Miranda de Santa Magdalena (1) B) Miranda del Pas dels Francesos (3) B) Miranda del Princep (2) B) Montgros (2) B) Mur Encaixonat (1) B) Pared de l''Esperança (2) B) Paret de Diables (1) B) Paret de l'Aeri (1) B) Paret del Pont (2) B) Paret dels Trons (1) B) Placa Roofs (2) B) Plecs del Llibre (1) B) Pollego Oest (2) B) Portella Petita (2) B) Portella Superior (3) B) Processó dels Monjos (2) B) Punta Pam a Pam (2) B) Ratpenat (2) B) Roca De Sant Cugat (2) B) Roca de Sant Martí (2) B) Roca de Sant Salvador (1) B) Roca dels Col.leccionistes (2) B) Roca dels Corbs (2) B) Roca dolça (2) B) Roca Gran de la Portella (1) B) Roca Gris (2) B) Salvat Papasseit (1) B) Salvat Papasseit B) Bacallà (1) B) Sant Jeroni Oest (2) B) Savina Inferior (1) B) Sense Nom (1) B) Sentinella (2) B) Serrat de les Garrigoses (2) B) Serrat de les Onze (4) B) Serrat del Moro (1) B) Serrat del Muntaner (8) B) Serrat dels Monjos (3) B) Serrat dels Tudons (2) B) Talaia Gran (1) B) Tonsura - La (1) B) Ullal de La MAgdalena (6) B) Veïna del Gerro (2) B) Veïna del Musclet (1) B) Xepa - La (1) B)Serrat de les Onze (1)

dilluns, 12 de setembre de 2011

Camell de Sant Jeroni

Camell de Sant Jeroni

Aproximació  :

Múltiples opcions  :

A) La mes còmoda i de menis desnivell, anar al Monestir i des de aquet punt ve caminant, ve amb el “Cavall de Ferro” (funicular) arribar-se al camí de Gorros a Sant Jeroni, seguir-lo còmodament fins passar per davant (esquerra) de l’Albarda una xic mes enllà trobem un desvio senyalitzat, a la nostra esquerra, que posa “Camí dels Francesos 1125 m”   “Bruc /  Collbató  2h15”  girarem a l’esquerra, senyals grogues i blaves,  remuntar unes zigues zagues que ens portarà al cap de munt de la serra, aquí trobem, a la dreta,  el camí que ve de sota l’antic restaurant de Sant Jeroni, seguir direcció esquerra (sentit de la marxa) que comença a baixar, senyals grogues, deixarem un inici de camí que sembla anar a la nostre dreta i seguim baixant, passarem per sota una agulla que pot porta a confusió seguir baixant fins troba una cruïlla, a l’esquerra segueix baixant (va al Coll del Bassal dels Gats) i a la dreta planeja, una mica, al  cap de mol poc passarem i rodejarem, literalment, l’agulla del Camell de Sant Jeroni per les R0 de les vies : Aresta Brucs, l’Ultima del Salas i El Caçador de Balenes, el camí segueix en direcció al Coll de Migdia.

B) Podem aparcar a Santa Cecília i pujar per la Canal de Sant Jeroni (o dels Postes de la Llum) fins al cap de munt, passar per l’ermita de Sant Jeroni i seguir en direcció al antic restaurant, al inici del camí de doble empedrat trobarem a la nostre esquerra un camí senyalitzat, que baixa a trobar el itinerari “A” al cap de munt de la Serra, seguir cap a baix per l’itinerari “A”.

C)  A uns 200 metres de Santa Cecília un bucle en la carretera permet aparcar i agafar la Canal de La Font de la Llum, remuntar-la fins el Coll de Migdia, iniciar els descens per la vessant oposada, cap el Torrent del Migdia, deixar a la nostre dreta el camí dels Ecos i seguir baixant, una mica mes avall trobarem, a la nostre esquerra, el Camí de Sant Jeroni, seguir-lo, tot passant per sota les Atalaies, fins que anirem a sortí al peu del Camell de Sant Jeroni, al mateix lloc que el itinerari “A”

D) Des de la Vinya Nova o des de Can Jorba, seguir la pista que les uneix, trobarem un lloc per deixar 3/4 cotxes al inici del Camí dels Francesos, seguir-lo fins arribar just a uns escassos metres abans  del Coll del Bassal dels gats, aquí un camí surt a la nostre dreta i segueix pujant a buscar el Torrent dels Bugaders i davant veurem el Camell de Sant Jeroni, seguir una mica mes el camí fins arribar al seu peu, el mateix lloc que el resta de itineraris.

Descens  :

Situats en la darrera reunió i uns 1/2 metres sota el cim del Camell, una instal·lació una mica antiga, però que sembla prou segura, ens permetrà fer un ràpel de uns 50 m cap a la nostre dreta, mirant a la paret, una mica aeri, ens deixar a escassos metres del camí que passa per el peu de les vies.

A partir de aquest punt seguir el itinerari de Aproximació que em seguit al vindre.

Els que ant optat per pujar des de Santa Cecília, poden intercanviar la canal a l’hora de tornar.