dilluns, 24 d’octubre del 2011

23-10-2011
Gorro Frigi
Via : Guzman - Silva
Diumenge les previsions de la Meteo s'han complert, la nit ha estat de pluja, el mati el cel és blau i al migdia tornem a estar al mig dels núvols.
Així que com havíem d'anar a una petita trobada de les SAMES al Gorro Frigi, hem decidit amb el Joan Marc d'anar a fer la via Guzaman-Silva, que teníem entès que estava amb xapes noves, recordo la primera vegada que la vaig fer (1986) que estava amb “burilillos” escassament distribuïts.
Com diuen els meteoròlegs de la tele ara són “Abundants i generosos”, per cert, no m'ha sobrat cap ni un.
El Primer llarg es fa amb una pedra llepissosa i relliscosa, però es deixa fer, ben assegurada i a més aquest llarg com el següent ben arrecerat dels vents.
El segon llarg es panxeta – xapa – replanet i anant fent, més llarga que l’anterior però de pedra més noble.
 Arribem al tercer llarg … és un galimaties de possibilitats, la sortida de l'esquerra, la més còmoda, ja que surt pel camí de baixada; la del mig es veuen xapes brillant, i sembla 2/3 passos d'Ae, la de la dreta, la que van seguir nosaltres, segueix el morro característic, que es veu des de la R-3, trobarem una xapa amb restes de pintura vermella al mig del morro i una mica alta, una bona presa, plana i gris, ens permet ancorar   la mà esquerra i arribar a la xapa, si no ets molt baixet, penso que es pot fer en lliure, però com nosaltres hem superat aquests moments de glòria, optem per posar un estrep i així, pujant a penúltim esglaó, arribar a la següent xapa, per sortir d'aquesta “Caminat” bé… al principi és un camí vertical, però amb unes pedres que no ens la mereixem, encara trobarem una tercera xapa, també vermellosa, abans d'arribar a la reunió, uns metres abans del cim.
Trobada amb la resta de gent que han vingut a la concentració SAME i a complir amb l’esport del “Baring” Bar-Escalada-Bar.