dilluns, 21 de maig de 2012

Miranda de Sant Pere

Aproximació :

Del Pla de les Taràntules, o estació superior del “Cavall de Ferro” a Sant Joan, seguir el camí que va a la ermita de Sant Joan, una vegada passada aquesta, desprès de una remuntada formigonada, deixarem el camí Gran i a ma esquerra surt un camí que baixa i que esta marcat amb pintures blaves.
El seguim fins uns 10 metres abans de arribar al Coll del Vasal dels Gats, aquí agafem un corriol a la nostre esquerra que baixà a buscar un llom pedregós,  a la dreta surt una resta  de camí que volteja la pedra, sempre en tendència esquerra i que va a sortir directament al llom cimer, de la Miranda de Sant Pere.
De 15 a 30 minuts aproximadament.

Em permeto, la llibertat, de copia el planell dels Germans Masó, si no els hi sap greu ?
Una vegada aquí seguir un llom que segueix en paral·lel a la paret Est, quant se aclareix de vegetació i a l’alçada de la via “La Gateta” girar 90 º i un curta travessa quasi horitzontal ens deix davant de aquesta via, baixa recte a vall, fins trobar el inici de un  corriol fet per les vesties, que recorre tota la base de la paret i que passa per davant, que no al costa de totes les vies de la cara Est. Per anar a la via Nina, se ha de seguir fins que la canal se obre, a les hores un gir de 90º a la dreta ens deixa en uns 20 metres de recorregut al peu de la darrera via.

Despres la via Ramon de Senir i d'Arquer del Germans Masó i El Rafel Serra

Una xic mes a baix, quant la canal se obra, unes fites marquen el lloc en que es te que remuntar, uns vint metres, per arribar a la via : La Nina
Descens :

Aquí no tenim descens, totes les vies surten al cim que es la continuació, a peu pla del llom  Cimer.

Des de aquet punt, per tornar, seguir el camí de arribada, en sentit invers.