Agulles i/o Parets

B) Ag 422 (1) B) Ag. Mare (2) B) Agulla Antoni Rosich (1) B) Agulla del Mirador (4) B) Agulla del Pla dels Ocells (2) B) Agulla dels Espeleolegs (1) B) Agulla dels Set (2) B) Agulla Dionis (1) B) Agulla Manolito Garcia (1) B) Albarda Castellana (1) B) Bacallà (1) B) Bessona Inferior (1) B) Bola de la Partio (1) B) Boteruda (1) B) Boteruda del Gra (2) B) Camell de Sant Jeroni (2) B) Cap d'en Calventus (2) B) Cap de Guerrer (2) B) Cap de Mort (3) B) Cap del Serrat de S. Joan (1) B) Cara de Mico (7) B) Caragolet (2) B) Carnavalada (2) B) Contrafort de la Palleta Est (2) B) Contrafort de Sant Pau Vell (2) B) Contrapuntal de l'Albarda Castellana (2) B) Cota 339 (2) B) Cua de Bacallà (2) B) Dels Tres o CNT (3) B) El Barretet (2) B) El Bisbe (2) B) El Cavall Bernat (1) B) El Farao (1) B) El Faraonet (1) B) El Frare de Baix (1) B) El Gerro (2) B) El Lloro (1) B) El Pas del Príncep (1) B) El Pingüi (3) B) El Porró (1) B) El Rave (1) B) El Setrill (2) B) El Timbaler del Bruc (2) B) El Xumet (3) B) Els Estalvis del Porró (1) B) Els Graus (5) B) Enclusa de Frares (2) B) Escorpí (2) B) Frare de Baix del Clot de la Monica (2) B) Frare Gros (2) B) Ganivet dels Diables (1) B) Gegant Encantat (2) B) Gorra Frigia 1 (9) B) Gorra Frigia 2 (7) B) Gorra Marinera (4) B) L'Aglà (2) B) L'Anec (1) B) L'Arbret (2) B) L'Elefant (1) B) L'Esquelet (1) B) La Bandereta (2) B) La Boleta del Portell Estret (1) B) La Cadireta (1) B) La Cajoleta (2) B) La Corona de La Reina (4) B) La Doble (2) B) La Granota (1) B) La Inclinada (2) B) La Mamella (3) B) La mamelleta (1) B) La Momia (1) B) La Momieta (1) B) La Monja (2) B) La Nina (2) B) La Palleta (2) B) La Palleta baixada (1) B) La Panxa del Bisbe (2) B) La Paparra (2) B) La Pastereta (8) B) La Pelada (1) B) La Peluda (1) B) La Portella Petita (1) B) La Prenyada (2) B) La Presidenta (2) B) La Proa (2) B) La Reina (4) B) La Saca Gran (2) B) La Salamandra (2) B) La Talaia dels Enginyers (2) B) La Trumfa (1) B) La Xepa (2) B) Magdalena Inferior 1 (5) B) Magdalena Inferior 2 (2) B) Magdalena Superior 1 (5) B) Magdalena Superior 2 (4) B) Mirador dels Ermitans (2) B) Miranda de Can Jorba (6) B) Miranda de la Portella (1) B) Miranda de les Boïgues (4) B) Miranda de les Magdalenes (3) B) Miranda de Sant Benet (1) B) Miranda de Sant Joan (4) B) Miranda de Sant Joan Est (1) B) Miranda de Sant Onofre (3) B) Miranda de Sant Pere (10) B) Miranda de Santa Magdalena (1) B) Miranda del Pas dels Francesos (3) B) Miranda del Princep (2) B) Montgros (2) B) Mur Encaixonat (1) B) Pared de l''Esperança (2) B) Paret de Diables (1) B) Paret de l'Aeri (1) B) Paret del Pont (2) B) Paret dels Trons (1) B) Placa Roofs (2) B) Plecs del Llibre (1) B) Pollego Oest (2) B) Portella Petita (2) B) Portella Superior (3) B) Processó dels Monjos (2) B) Punta Pam a Pam (2) B) Ratpenat (2) B) Roca De Sant Cugat (2) B) Roca de Sant Martí (2) B) Roca de Sant Salvador (1) B) Roca dels Col.leccionistes (2) B) Roca dels Corbs (2) B) Roca dolça (2) B) Roca Gran de la Portella (1) B) Roca Gris (2) B) Salvat Papasseit (1) B) Salvat Papasseit B) Bacallà (1) B) Sant Jeroni Oest (2) B) Savina Inferior (1) B) Sense Nom (1) B) Sentinella (2) B) Serrat de les Garrigoses (2) B) Serrat de les Onze (4) B) Serrat del Moro (1) B) Serrat del Muntaner (8) B) Serrat dels Monjos (3) B) Serrat dels Tudons (2) B) Talaia Gran (1) B) Tonsura - La (1) B) Ullal de La MAgdalena (6) B) Veïna del Gerro (2) B) Veïna del Musclet (1) B) Xepa - La (1) B)Serrat de les Onze (1)

dilluns, 21 de maig de 2012

Via La Nina a la Miranda de Sant Pere

15-05-2012

Via   La Nina

Miranda de Sant Pere

Trilogia de Les Gates
Via La Nina a La Miranda de Sant Pere

Seguir el camí de baixada de la canal fins que es comença a obrir, a les hores, unes fites marquen el inici de una curta pujada, uns 20 metres de recorregut, amb una certa tendència a la dreta, per anar a buscar la base de l’Aresta Brucs, a l’esquerra de una llastra caiguda que fa un bonic forat.
A peu de via una xapa groga, marca el començament R-0.

L-1 Pujar per una bonica placa de IIIº uns 25 metres i  en un còmoda replà, a la nostre dreta trobem la R-1.  4 xapes.

La Nina
L-2 Pujar recte amunt, al principi per desprès anar francament a l’esquerra IIº per donar la volta al gran sostre, una mica per sota de ell, a la vessant oposada (esquerra) trobarem una còmoda  R-2, 20 metres.  3 xapes.

L-3 Pujar per el costat esquerra del díedre amb una escalada còmoda,  en general IIIº i algun pas de IVinf. Als 30 metres trobarem la  R-3.  7 xapes.

L-4 Seguir el díedre fins el seu final, al cim, sempre per el seu costat esquerra, en general IIIº i algun pas de IVinf. Als 30 metres trobarem la  R-4.   7 xapes.

Te un regust a gran ascensió i els seu entorn es canviant, mol agradable... que he de dir .....?

Material necessari : 7 cintes mes reunions

Hola Guillem

Jo estuc obrint una via a la cara Est i vaig veure la teva reunió de parabolts grocs al cim. Ara ja hi haurà 3 vies a aquesta agulla, 2 a la cara est i una a l'aresta Sud / Oest.
Aviat ressenyaré la meva.

Salut i a tibar

Hola Guillem

Ahir, després de fer la 1a repetició a la meva via ( Directa JB) que avui espero ressenyar en el meu bloc, vam tornar a baixar a fer la via Nina, i varem deixar per un altre dia la nova que has obert a la cara Est.
Com que l'aproximació al peu de via de la Nina està encara molt selvàtic, vam anar a parar a l'alçada de la R.1 i veient que la 2a tirada és molt fàcil (II) van començar a la R.2 per tal de fer les dues tirades finals.
Aquesta és una via molt fàcil i equipada que, com tu ja avises, no es apta per a escaladors i si per a famílies i amics que volen grimpar una estona sense patir-hi gens.

Hauries de mirar-te alguna línia que pugi per la cara Oest cercant les dificultats de la verticalitat i la bona roca que sembla que hi ha, així els escaladors tindríem l'excusa per visitar de nou l'agulla.

salut i a tibar

Guillem ha dit...

Certament Joan es per anar amb la Canalla o similar.
Referent al camí, es estrany, ja que el vaig neteja i marcar, si mires la aproximació de La Miranda de Sant Pere, veuràs que esta bastant be explicada.

La meva nova via que va a l’esquerra de la teva es diu “La Piula”

Com a quedat al final “La directa J.B.” ?

Una encaixada

Guillem,
Nosaltres quan varem passar mes avall de la via dels Maso, encara varem trobar alguna fita teva que ens va fer pujar, però de sobte hi havia molta vegetació i no veiem clar els ultims metres fins a peu de via. Aquest és el tram que potser caldria netejar més.

A veure quan publiques la nova via. Si necessites alguna foto per fer la ressenya jo t'en puc passar.