dissabte, 18 d’agost de 2012

15-08-2012
Ullal de La Magdalena
Via :  Ulu - Apa

Interessant itinerari, dona per els que volen una mica de dificultat mantinguda, en els dos últims llargs, ben, assegurada.
Per aquells que volen provar a iniciar amb el us dels estreps, amb passos curts,  passos llargs i passos tècnics de costat.
Desprès els que fem de tot una mica, segons el dia que tinguem.

Se inicia al peu de l’espero característic, una mica mes a baix i a la dreta (mirant la paret) de la via Joan Manuel, trobareu una xapa que marca el inici i servei per assegurar la R-0

L-1  Puja per terreny lleig i  gens difícil,  sota el bosquet característic, tenim dues opcions : pujar recte, per terra i arbres o fer una petita volta per l’esquerra a on te la entrada la  via Joan M., al gust.  35 metres i tres xapes. Dificultat aproximada :   Iº i IIº

L-2  Se surt en flanqueig de esquerra a dreta per bon terreny, aquí trobarem, a la nostre esquerra, alguna vella assegurança, a la vertical de la R-1 es veu en el pas de la vauma, restes de assegurances de la via Cerdà, els deixen enrere i arribem a una còmoda  R-2.
20 metres i 6 xapes.  Dificultat aproximada :  IVº

L-3  Seguim en diagonal a la dreta a anar a buscar la punta de la vauma, abans de arribar veurem per sobre i a la esquerra, 2 assegurances  relativament a prop, punt i final de lo que en algunes guies, antigues,  es considera un Projecte, sense continuïtat, nosaltres seguim mes cap a la dreta fins trobar el punt final de la vauma 2/3 passos d’estreps, que sobrepassant una mica la vertical ens porta a terreny vertical, pujada dreta i difícil per desprès anar a buscar a la nostre esquerra terreny mes generós en la quantitat de presses, poc a poc es va normalitzant i entrem en la R-3, situada a sobre de una pedra característica, amb lloc per un sol parell de peus, reunió un xic incomoda.  30 metres i 16 xapes. Dificultat aproximada :  IVº / Ae1  i  Vº+ amb passos de Aeo, segons el dia que tinguem, farem mes o menis passos de Aeo

L-4  Sortim per l’esquerra, recte a munt, per terreny vertical, però amb bons agafadors, fins  a sortir a la bola somital, aquí anirem a l’esquerra per trobar la millor pedra possible i arribar al cim. R-4  25 metres i 11 xapes. Dificultat aproximada :  Vº / IVº+ / IIIº

Per tal de evitar el fregament de cordes, al mes de Octubre he instal·lat una R-2 bis

El descens per la part oposada, amb un curt ràpel que ens deixa en el coll amb La Magdalena Superior.

Per mes informació de l’aproximació i de la baixada, clickar aquí  :

Joan B ha dit...

Hola Guillem.
Quin significat te e nom de la via ?

Guillem ha dit...

El nom me ha sortit al obrir un llibre titulat "Històries curtes per a lectors llargs" del Jordi Vall, pagina 58, oberta al atzar, i es una incongruència bestial, no vol dir res, però sona be.