Montserrrat Agulla, Paret o similar

Aa) La Codolosa 3 (6) Aa) La Codolosa Central (18) Aa) La Codolosa Dreta (Est) (7) B) Ag 422 (1) B) Ag. Mare (2) B) Agulla Antoni Rosich (1) B) Agulla del Mirador (4) B) Agulla del Pla dels Ocells (2) B) Agulla dels Espeleolegs (1) B) Agulla dels Set (2) B) Agulla Dionis (1) B) Agulla Manolito Garcia (1) B) Bacallà (1) B) Bessona Inferior (1) B) Bola de la Partio (1) B) Boteruda (1) B) Boteruda del Gra (2) B) Camell de Sant Jeroni (2) B) Cap d'en Calventus (2) B) Cap de Guerrer (2) B) Cap de Mort (3) B) Cap del Serrat de S. Joan (1) B) Cara de Mico (7) B) Caragolet (2) B) Carnavalada (2) B) Contrafort de la Palleta Est (2) B) Contrafort de Sant Pau Vell (2) B) Contrapuntal de l'Albarda Castellana (2) B) Cota 339 (2) B) Cua de Bacallà (2) B) Dels Tres o CNT (3) B) El Barretet (2) B) El Bisbe (2) B) El Cavall Bernat (1) B) El Farao (1) B) El Faraonet (1) B) El Frare de Baix (1) B) El Gerro (2) B) El Lloro (1) B) El Pas del Príncep (1) B) El Pingüi (3) B) El Porró (1) B) El Rave (1) B) El Setrill (2) B) El Timbaler del Bruc (2) B) El Xumet (3) B) Els Estalvis del Porró (1) B) Els Graus (5) B) Enclusa de Frares (2) B) Escorpí (2) B) Frare de Baix del Clot de la Monica (2) B) Frare Gros (2) B) Ganivet dels Diables (1) B) Gegant Encantat (2) B) Gorra Frigia 1 (9) B) Gorra Frigia 2 (7) B) Gorra Marinera (4) B) L'Aglà (2) B) L'Anec (1) B) L'Arbret (2) B) L'Elefant (1) B) L'Esquelet (1) B) La Bandereta (2) B) La Boleta del Portell Estret (1) B) La Cadireta (1) B) La Cajoleta (2) B) La Corona de La Reina (4) B) La Doble (2) B) La Granota (1) B) La Inclinada (2) B) La Mamella (3) B) La mamelleta (1) B) La Momia (1) B) La Momieta (1) B) La Monja (2) B) La Nina (2) B) La Palleta (2) B) La Palleta baixada (1) B) La Panxa del Bisbe (2) B) La Paparra (2) B) La Pastereta (8) B) La Pelada (1) B) La Peluda (1) B) La Portella Petita (1) B) La Prenyada (2) B) La Presidenta (2) B) La Proa (2) B) La Reina (4) B) La Saca Gran (2) B) La Salamandra (2) B) La Talaia dels Enginyers (2) B) La Trumfa (1) B) La Xepa (2) B) Magdalena Inferior 1 (5) B) Magdalena Inferior 2 (2) B) Magdalena Superior 1 (5) B) Magdalena Superior 2 (4) B) Mirador dels Ermitans (2) B) Miranda de Can Jorba (6) B) Miranda de la Portella (1) B) Miranda de les Boïgues (4) B) Miranda de les Magdalenes (3) B) Miranda de Sant Benet (1) B) Miranda de Sant Joan (4) B) Miranda de Sant Joan Est (1) B) Miranda de Sant Onofre (3) B) Miranda de Sant Pere (10) B) Miranda de Santa Magdalena (1) B) Miranda del Pas dels Francesos (3) B) Miranda del Princep (2) B) Montgros (2) B) Mur Encaixonat (1) B) Pared de l''Esperança (2) B) Paret de Diables (1) B) Paret de l'Aeri (1) B) Paret del Pont (2) B) Paret dels Trons (1) B) Placa Roofs (2) B) Plecs del Llibre (1) B) Pollego Oest (2) B) Portella Petita (2) B) Portella Superior (4) B) Processó dels Monjos (2) B) Punta Pam a Pam (2) B) Ratpenat (2) B) Roca De Sant Cugat (2) B) Roca de Sant Martí (2) B) Roca de Sant Salvador (1) B) Roca dels Col.leccionistes (2) B) Roca dels Corbs (2) B) Roca dolça (2) B) Roca Gran de la Portella (1) B) Roca Gris (2) B) Salvat Papasseit (1) B) Salvat Papasseit B) Bacallà (1) B) Sant Jeroni Oest (2) B) Savina Inferior (1) B) Sense Nom (1) B) Sentinella (2) B) Serrat de les Garrigoses (2) B) Serrat de les Onze (4) B) Serrat del Moro (1) B) Serrat del Muntaner (8) B) Serrat dels Monjos (3) B) Serrat dels Tudons (2) B) Talaia Gran (1) B) Tonsura - La (1) B) Ullal de La MAgdalena (5) B) Veïna del Gerro (2) B) Veïna del Musclet (1) B) Xepa - La (1) B)Serrat de les Onze (1)

dissabte, 18 d’agost de 2012

Ulu - Apa al Ullal

15-08-2012
Ullal de La Magdalena
Via :  Ulu - Apa

Interessant itinerari, dona per els que volen una mica de dificultat mantinguda, en els dos últims llargs, ben, assegurada.
Per aquells que volen provar a iniciar amb el us dels estreps, amb passos curts,  passos llargs i passos tècnics de costat.
Desprès els que fem de tot una mica, segons el dia que tinguem.

Se inicia al peu de l’espero característic, una mica mes a baix i a la dreta (mirant la paret) de la via Joan Manuel, trobareu una xapa que marca el inici i servei per assegurar la R-0

L-1  Puja per terreny lleig i  gens difícil,  sota el bosquet característic, tenim dues opcions : pujar recte, per terra i arbres o fer una petita volta per l’esquerra a on te la entrada la  via Joan M., al gust.  35 metres i tres xapes. Dificultat aproximada :   Iº i IIº

L-2  Se surt en flanqueig de esquerra a dreta per bon terreny, aquí trobarem, a la nostre esquerra, alguna vella assegurança, a la vertical de la R-1 es veu en el pas de la vauma, restes de assegurances de la via Cerdà, els deixen enrere i arribem a una còmoda  R-2.
20 metres i 6 xapes.  Dificultat aproximada :  IVº

L-3  Seguim en diagonal a la dreta a anar a buscar la punta de la vauma, abans de arribar veurem per sobre i a la esquerra, 2 assegurances  relativament a prop, punt i final de lo que en algunes guies, antigues,  es considera un Projecte, sense continuïtat, nosaltres seguim mes cap a la dreta fins trobar el punt final de la vauma 2/3 passos d’estreps, que sobrepassant una mica la vertical ens porta a terreny vertical, pujada dreta i difícil per desprès anar a buscar a la nostre esquerra terreny mes generós en la quantitat de presses, poc a poc es va normalitzant i entrem en la R-3, situada a sobre de una pedra característica, amb lloc per un sol parell de peus, reunió un xic incomoda.  30 metres i 16 xapes. Dificultat aproximada :  IVº / Ae1  i  Vº+ amb passos de Aeo, segons el dia que tinguem, farem mes o menis passos de Aeo

L-4  Sortim per l’esquerra, recte a munt, per terreny vertical, però amb bons agafadors, fins  a sortir a la bola somital, aquí anirem a l’esquerra per trobar la millor pedra possible i arribar al cim. R-4  25 metres i 11 xapes. Dificultat aproximada :  Vº / IVº+ / IIIº

Per tal de evitar el fregament de cordes, al mes de Octubre he instal·lat una R-2 bis

El descens per la part oposada, amb un curt ràpel que ens deixa en el coll amb La Magdalena Superior.

Per mes informació de l’aproximació i de la baixada, clickar aquí  :

Joan B ha dit...

Hola Guillem.
Quin significat te e nom de la via ?

Guillem ha dit...

El nom me ha sortit al obrir un llibre titulat "Històries curtes per a lectors llargs" del Jordi Vall, pagina 58, oberta al atzar, i es una incongruència bestial, no vol dir res, però sona be.