divendres, 1 de febrer de 2013

escalador a la comissaria



Un escalador a la comissaria

26-01-2013

La conversa es aproximada, per que no recordo exactament tot el diàleg, però l’esperit i es mes o menis així, he de dir que vaig ser ates extraordinàriament be i que va arribar a ser divertit, el ambient de complicitat que es va crear entre La Mossa i Jo.

També he de dir que anava amb una certa recança, la imatge dels Grisos ens va marcar fortament i encara que vesteixin de Blau, un Polí es un Polí.



Jo/ Bona tarda...

Mossa/  que vol vostè

Jo/  ....... esto.....mmmm  miri vinc a posar una denuncia

Mossa/ Be que li han robat ?

Jo/ Miri es que ..... be, no es el valor material es que....mmmm

Mossa/ a veure que vol denuncia.?

Jo/ de una tirada, me han desequipat una via d’escalada i ho vull denunciar.

Mossa/ Una queeeee..?

Ja estem liats com li explico tot això...?


Primer pas, hem demana el DNI i no em fa la prova del alcohol .... no se per que introdueix les meves dades i com no dec sortir en cap fitxer i tampoc no estic fugit de un psiquiàtric, em diu segui allí, si is plau, que ara li atendran.


Al cap de uns minuts surt un altre Mossa que en mira i em diu Sr. Arias ..?   Siii, aquí, soc Jo (amb veu acollonida i mol baixet)

Passi, passi..

Ara assentats en un despatxet, mol mono em pregunta...


M/ vostè vol denunciar que li han robat una cosa d’escalada...


J/ Si veurà es una via d’escalada i me han robat el material que tenia en ella, però lo important no es el valor del material, si no que algú pugui prendre mal .


M/ ....?...? i com es això, be miri omplirem el formulari i ja se anirà aclarint :

-         Com es diu el lloc dels fets 

                    La Magdalena Superior

-         La magda....? i a veure a quin municipi pertany ?

              Crec que deu ser al del Bruc o al de Collbató



-         No ho sap?  Be te les coordenades GPS

              Estooo ....no però segur que en els seus mapes deu sortir



-    (ara li toca a Ella posar cara de pòquer) Beurà es que tenim mapes de carreteres i una mica mes però de aquets llocs rars,,,,No.

               I si mira el Googel Maps ?



-         (Torna a posar cara de circumstancies) Miri es que no tenim accés lliure a internet, però ho provarem.



Gira una mica la pantalla i prova de entrar “Nein” capat, no la deixa entrar, mirem de localitzar algun GR que passi a prop i el Sr. Googel ens dona una llista, però quan intenta entrar, als que provem, un altre cop “Nein”.


Ara entra un company seu i pregunta com va, em sembla que corregut la veu, aquet xicot, si mes no, coneix el funicular de Sant Joan i el Pla de les Taràntules, diu que va fer una ferrada, però que va ser mol perillós i no ho diu, però es veu lo que deu pensar “Esteu boixos els que os enfileu a les pedres”.


Ara ve el moment de explicar que es un parabolt i que es una xapa èpic.... fastuós, això si el ambient era cordial i distes, finalment es parla “esparracs” tallats etc





Os adjunto la denuncia feta, segons les meves informacions, es necessari que tots els que vagin a fer una via i la trobin desequipada o que se ant tret assegurances fixes, facin una denuncia als Mossos, sembla que es possible que aviat es faci un grup de Mossos de Muntanya a Sabadell i fora bo que tinguin molta feina de la que ens interessa als escaladores que no som bons i que no mes, anem a gaudir una estona, intentem minimitzar els accidents i que ningú posi en perill la seva integritat física o la vida, dels que no mes anem a passar la estona.



Guillem 


25 comentaris:

Josep Coll ha dit...

Molt ben fet.Ja està bé que uns desgraciats facin malbé la feina altruista de gent com tú i que gracies a ella podem fer vies amb una certa seguretat.
Josep Coll

rejondo ha dit...

Que fort! Es deurien de quedar flipan els Mossos! jijji "...parabolt?"...gorros?
A banda de lo gracios del tema, dir que es lamentable que hi hagi tan burru que desequipi/robi material a la montanya.
No se si ho ha fet per miserable (i treure parabolts de-gratis), o per integrista (no estar d´acord en que hi hagui vies per tot-hom). En tot cas, les meues condolencies. Desde aquí faig un crit per condenar aquestes situacions (ja es va matar un forestal no fa gaire per aixo mateix), i també estaria be fer una colecta per puguis refer la teva via. Aixi, encara que siguin 2 centims per escalador catalá, será com si ens hagues robat a tots plegats.
Disculpeu el meu catala tant mal escrit.
Espero que la noticia arribi a tota la comunitat Montserratil per estar-hi tots ven informats.
Guillem, jo personalment (i mes gent) t´estic molt agrait per la teva feina/fanatisme. No et desanimi la situacio.
Salut i Muntanya!

rejondo ha dit...

Que fort! Es deurien de quedar flipan els Mossos! jijji "...parabolt?"...gorros?
A banda de lo gracios del tema, dir que es lamentable que hi hagi tan imbecil que desequipi/robi material a la montanya.
No se si ho ha fet per miserable (i treure parabolts de-gratis), o per imbecil (no estar d´acord en que hi hagui vies per tot-hom). En tot cas, les meues condolencies. Desde aquí faig un crit per condenar aquestes situacions (ja es va matar un forestal no fa gaire per aixo mateix), i també estaria be fer una colecta per puguis refer la teva via. Aixi, encara que siguin 2 centims per escalador catalá, será com si el desgraciat de torn ens hagues robat a tots plegats. Disculpeu el meu catala tant mal escrit.
Espero que la noticia arribi a tota la comunitat Montserratil per estar ven informats.
Guillem, jo personalment (i mes gent) t´estic molt agrait per la teva feina/fanatisme. No et desanimi la situacio.
Salut i Muntanya!

Ninu ha dit...

Em sembla molt correcte Guillem.
Primer denunciar i després, entre tots, vigilar. No trigaran a ser enxampats. Potser es creuen amos de la muntanya o reguladors dels sistemes de seguretat en les vies que no han equipat. Hi ha muntanya per tot hom.

Guillem ha dit...

En primer lloc gracies als que em compreneu.
En segon lloc, ningú te la veritat absoluta.
En tercer lloc la veritat de cada un de nosaltres es demostra positivament en la construcció.
En quart lloc tot aquell que vasa la seva veritat en la destrucció, queda inhabilitat socialment.
Jo lo únic que vull es gaudir de la vida, per que son quatre dies i Jo, ja he viscut 3,5 dies.
Petons a totes i abraçades a tots / totes.

rejondo ha dit...

...vull comentar també que avui he estat a la via Guzman Silva del Gorro Frigi i he vist que han tallat els parabolts. No se si es acte vandalic o dessitg dels aperturistes. Ho he postejat també al blog d´en Joan B. (sisbemessanapren), que un dels aperturistes va escriure un comentari, a vore si pot aclarar la situaciò.

Xavi Socías ha dit...

Hola Guillem ,jo vaig anar a repetir la via el 28 de Desembre i vaig flipar de no trobar ni un parabolt a la primera tirada ,fins i que tot vam pensar que potser hi eren i nosaltres no els haviem vist.
Vinga Mestre anims i a seguir obrint.

Xavi Socías ha dit...

Hola Gulliem,nosaltres vam repetir la via el 28 de desembre i vam flipar de no trobar ni una xapa a la primera tirada,vam pensar que potser hi eren i nosaltres no les haviem vist (evident,les havien fotut).
Vinga Mestre anims i a seguir obrint

Xavi Socías ha dit...

Hola Guillem ,nosaltres vam repetir la via el 28 de Desembre i vam flipar al no trobar ni una xapa a la primera tirada ,vam arribar a pensar que potser erem nosaltres que no les haviem sapigut veure.
Vinga senyor anims i a seguir obrint.

Xavi Socías ha dit...

Nosaltres vem repetir la via el 28 de desembre,si es cert que vam flipar de no trobar cap xapa a les tirades fins a la dreta del sostret,la resta de la via conservava tots els parabolts .

Anònim ha dit...

Et volia preguntar si la via realment es teva. La vam fer i vaig trovar alguna peça molt antiga en la fisura. A més vaig trovar una reunió amb un mosqueto de ferro tocant a la canal. Trobava que sobraben bastants seguros però el recorregut es molt xulo.

Anònim ha dit...

Siusplau reequipeu aviat,que necesitem xapes!!!!!!

Jordi_Brasil ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

No tenia clar si escriure un comentari o no però al final vull expresar la meva PREOCUPACIÓ per com es fan les coses.

Primer voldria expresar la necessitat de que les vies d'escalada necessiten un cert espai entre elles, necessiten respirar.

Després si aquest afany de col.locar parabolts el farieu si NO tinguessiu taladro, fins i tot m'agradaria saber si el material que posseu és Inox.

Continuo pensant que l'escalada és i ha de ser una activitat de risc, qui no ho entengui així que NO la practiqui (això és com voler treure la velocitat de la Formula1).

I per acabar. L'actitud dels talibans és totalment rebutjable, però arribar al punt de posar denúncia policial també. L'escalada és una activitat d'ÈTIQUES que hem de saber transmetre a les generacions futures (Guillem, amb els anys que portes escalant ho hauries de saber), si actualment tenim tants problemes és per què NO hem sabut transmetre-les. Així, potser, hem fracasat com escaladors.

Rumieu una estona.

Salut companys.

Parce.

Guillem ha dit...

Jordi el teu escrit es explosiu, Jo particularment no soc tant explosiu.
Penso que tots tenim els nostres motius per fer les coses en aquet curt interval de temps que es “La Vida” , per mi la escalada es simplement un altre cosa a fer.
No comparteixo els fets de aquesta gent que anomenes, però me agradaria entendre’ls, que no compartí, la seva motivació.
La qüestió es que no he trobat ningú que me la vulgui explica sense crits, ni insults. Si algú se atreveix a fer un raonament sincer i educat, me agradaria sentir-lo.
Ningú tenim la “Veritat” però entre tots podem intentar trobar un espai de convivència el curt temps que passem en aquesta vida..
Quant em van desequipar la via “El Camí del Xas” vaig entendre, que no compartí, la filosofia adjacent, i a pesar de ser contraria a les meves idees, la vaig respectar.
Ara amb aquesta onada no trobo cap filosofia. Potser es que no soc gaire llest, mes aviat del munt ..?

Una encaixada a TOTS els que escalant

Guillem

Guillem ha dit...

Benvolguda companya o... company
Estic d’acord que la escalada es un esport de risc.
Estic de acord amb lo de la Ètica, a pesar que aquet concepte te tantes excepcions com pensadors a agut i hi ha en el mon dels filòsofs.
Tanmateix el exemple que em poses de la formula 1 es mol adient.
Els pilots de formula 1, van súper protegits i els circuits també, no se semblant en res als que havia a mitjans del segle XX, una prova es que el circuit de Montjuic abans era de F-1 i ara no el deixant ni per fer demostracions.
Però al marge de la F-1 també existeixen el Rallis, que no tenen res a veure amb el 1950 en quant a mesures de seguretat, traçat etc.
Encara mes a mol poca gent se li ocorreria deixar una carretera asfaltada amb els guarda rails i totes les altres senyalitzacions, sinó pregunta als motars, actuals, per aquelles carreteres voltades de arbres i tant maques, per les que circulàvem fa 50 anys.
Ni la gent, ni els cotxes, ni les vies de circulació son les mateixes.
Jo no me atreveixo a dir que era/ es millor. Però es lo que es.
Si se que quant Jo vull alguna cosa de lo que vaig viure .... busco els meus llocs.
La meva norma sempre ha estat respectar i intentar entendre, encara que no comparteixi, les idees i pensaments dels altres.
Benvolguda / gut anònim una forta encaixada en la discrepància.
Guillem

Anònim ha dit...

Guillem,
Jo crec que quant obrim una via ahuriem de estar més informats i respetar més les escolas d' escalada
tu fa molts anys que escales a Montserrat i tot plegat ho has viscut. Jo també penso com el parce.
espero que tot plegat serveixi per crear un criteri comun i respectar la etica de la escalada Monserratina.
Per cert és molt d'agrair el teu to de respecte i dialeg aquest es el camí per en un futur treure l'aigua clara.
Salutacions.
Soc el anònim que va fer la via.

Joan Prunera ha dit...

Sempre he cregut que per "gustos, colors" el que passa es que hi ha gent que només coneix el "blanc i el negre" i no s'en adonen que hi ha una gama enorme de matissos de gris. El cas es que ens tenim que respectar mútuament i que tothom esculli el lloc més adient per fer escalar. L'escalada (ara) es un "circ mediàtic", ens agradi o no i el que no podem fer es matar tot el que es gras. Si voleu fer escalada d'aventura, la muntanys està plena d'itineraris que no han perdut la seva essència i si el que voleu fer es escalar sense compromís, també hi ha un munt de llocs. amés de les deiscrepàncies de si es una via que trepitjave un altre. Clarament, en guillem ho va explicar. El que no te sentit es que ens carregem una via, que d'altra banda, es molt popular entre cert sector de l'escalada. en fi que podriem umplir i omplir líneas donant las nostra opinió i tant de bó sempre fos opinió, que no vandalisme.

Guillem ha dit...

Be companys, es fantàstic el interes suscitat a un escrit de una bona estona passada un dissabte a la tarde en un comissaria.
Penso que per el espai que dona un Bloc, me he explicat suficient sobre la meva personal forma de fer.
Per lo que he vist se ha suscitat certa curiositat de si la denuncia es la millor opció o no...?
Os diré per que ho he fet, i tancaré la meva aportació a aquest Bloc.
Tot els escrits que me arribin que insultin o no siguin civilitzats sota el meu personal punt de vista, no els publicaré.

El par que de la denuncia :

Em vaig assabentar que els Mossos tenen un grup de muntanya, amb dos seus a zones del Pirineu i que “possiblement” obriran un altre a Sabadell. També que sembla que estan mes o menis al corrent del problema de els escaladors que treuen assegurances de les vies i que “sembla” que ant fet una consulta al servei jurídic de La Generalitat, per que els defineixi el marc legal en el que se ant de moure, o alguna cosa de similar, que tinc poca memòria.
Ja se sap que la llei pot ser lenta, però a vegades al cap de 10 anys se aixeca la catifa i surt un munt de fets recopilats lentament.
Jo simplement em vull cobrir, no me ha agradat fer-ho així, però sembla que tal i com esta muntada la societat es el únic camí, avui en dia et pot caure una denuncia per que, el carrer, de davant la porta de casa teva esta mullat i algú es fa mal, que diran els serveis jurídics..? seré Jo el responsable de que algú es faci mal...? No Jo tinc la meva denuncia i ja cercaran las autoritat qui ho a fet.
No es així com Jo ho vull .... però Jo no els he tret.
Guillem

uri ha dit...

Trobo molt cutre lo de la denuncia, tot i que no em sembla be que t hagin robat les xapes!!.........Demanar li al"sistema" que ens posi les normes crec que es el mes desacertat, ja que per molts la muntanyes son un terreny sense lleis ni normes, a banda del.sentit comú. Afanyem nos a taladrar........pq aixo.s.acaba, per sort o desgracia....!!?...
Si us penseu que el.sistema actuara d arbitre imparcial ho porteu clar...........segurament us donara la rao....ja que el que interessa ez crear masses que consumeixin........i estar ckar que fer vies ferrades en crea molt de.negoci........

corvus ha dit...

Missatge pels talibans:

Si el que volieu era mantenir l'essencia i puresa de les vies montserratines dels Gorros haver començat per l'Estasen de la Gorra Frigia (altrament dita la Normal) que està plena de cables i cadenes i la fan servir de ferrata, en comptes de carregar-se la Doc-Anton que no feia mal a ningú i no ofegava (deixava respirar) les vies del costat.
El que heu fet és un exercici d'hipocresia perque segur que heu baixat més d'una vegada per les cadenes de l'Estasen sense que la vostra ètica "tan pura" s'en ressentís.

Amadeu ha dit...

Penso que no hem de perdre de vista el dret, reconegut per Mountain Wilderness, que te la muntanya a romandre verge. Tots aquests equipaments esportius a base de molts parabolts l'allunyen d'aquest estat. No es d'estranyar llavors que ens trobem amb accions de retornar el territori al seu estatus original. No fem judicis prematurs i preguntem-nos honestament perque passen aquests fets.

Anònim ha dit...

Quines, parides que sento, que el dret de la muntanya a romadre verge, ja, ja, ja. Clar, els que han robat les xapes ara anirán a desmtar el funi de sant joan, després es clar de haver-ho fet servir pero pujar a fer la destrossa, despres contiarem pel monestir, la carretera, el cremallera, el carrilet i acabaran esborrant del mapa la ciutat de Barcelona, que abans era una plana molt maca i les planes també tenen dret, collons, no només les muntanyes, ja, ja, ja, es que hem peto de riure nen.

Joan M

cronosantiques ha dit...

Hola Guillem,
Jo he fet la Dr. Reñe i varies de les vies que tú has obert. Gracies en nom meu i dels meus companys.
En aquest mon n'hi ha de tot i malahuradament molts volen impossar els seus criteris a força de lo que sigui. En la meva opinió aixo de desequipar aixi pel morro es una forma de violentar i el demés son hosties.
A Montserrat n'hi ha un fotimer de vies que els "siete machos de turno" no se les acabaran. Dons mira, si fan aixo que vagin alerta no sigui cas de que els hi vingui algo més que una denuncia dels mossos.
Gràcies i salutacions cordials´
Joan Albert

Amadeu ha dit...

Ja pot riure ja Joan M., que aixis ens mostra la seva casta.Si aparca el sarcasme i es capaç d'argumentar, estaré molt satisfet de poder escoltar les seves raóns i com es pot imaginar, serà un plaer per a mi, exposar les meves. Per llavors espero coneixer el seu nom complet.
Cordialment
Amadeu Pagès