dimarts, 3 de setembre de 2013

98 Octans



01-09-2013

Magdalena Superior

Via  :  98 Oc




 Trucada al Joan i al Joaquim.... si surten, però el Joan fa dies que li esta donant voltes a aquesta via i em pregunta si em sabrà greu anar ?



El Joaquim fent el L-1  i uns fan el L-3


Que va ..... es una bona via BEB,  aproximació curta, baixada curta via no gaire llarga i a la ombra... 

perfecte....... 

Be te un “però” .... 

es la segona part del tercer llarg, si ho fas tocant pedra es mol difícil, Jo sempre lo he fet amb un estrep i així i tot els passos son mooool llargs, els curts de alçada mes val que portin la antena, també es veritat que son no mes 5/6  pasets.





El Joaquim i el Joan entrant a la R-2

La resta de la via se escala normalment, agafant-se a la Pedra i gaudint de allò mes, no tingueu por, si domineu els estreps o el grau, es maca de Collons i mal me esta el dir-lo, ja que soc un dels Pares de la Criatura.








El Joan a la R-3 el Joaquim i el Guillem fent el L-3 (foto Joan)





Si teniu la sort de que algú os pot fer fotos des de el Gorro Frigi..... ja podreu lluir de escalador, de per vida.






El primer llarg va fent i guanyant alçada es un IIIº de veritat.



 
El segon te una tendència a la dreta per anar a buscar la vertical de tercer llarg.




El Guillem entrant a la R-3 (Foto Joan)

El tercer ja ho he explicat.

El quart surt cap a l’esquerra amb uns passos mes espectaculars que difícils, eppp...  no enganyem al personal te un metre sortint de la segona xapa de decisió.




 

No... si la pedra no la tocava..!!! (foto Joaquim)
           El Guillem al inici del L-4
Un altre possible trampa que no em fet, per que no teníem amb que fer-la es porta una plaqueta recuperable, de regato ampla, es pot fer servir en un ramplo vell (una mica a la dreta) en una sortida forçada de estreps del tercer llarg i si la sortida del quart no la tenim clara, posar un estrep a la segona xapa i se arriba a un altre ramplo vell.




Jejejejejee   Semblem els Dalton....!!!!! (Foto Joan)
Ja esta be de trampes, que els “bons” ens picaran la cresta als “Domingueros”


Per cert a lo llarg de tot el recorregut ..    ¡¡¡¡¡  Quins Cantells  .... !!!!    ¡¡¡¡¡¡ Quins agafadors !!!!!!  es  com una escala, si no fos   que a vegades sobre passa la vertical.

Jo .... . que bona que estava la cervesa al baixar


Salut i mosquetons

Per la aproximació, descens i mes informació, clickar aquí :

1 comentari:

quimet ha dit...

Sempre recordaré una vegada a Campamà, petant la xerrada amb en Guillem, em va dir "t'aconsello de fer la 98 octanos que la he acabat d'arreglar i és molt xula"
Jo li vaig contestar: "Si si, deu ser molt xula!" (jo pensant: joer, lo tiesa que es veu!)
Passant per el camí de Gorros me la mirava: "Si si, deu ser molt xula!" (jo pensant: joer, lo tiesa que es veu!)
Escalant el Gorro Frigi, la miras: "Si si, deu ser molt xula!" (jo pensant: joer, lo tiesa que es veu!)

El Joan em diu d'anar a fer-la amb en Guillem i jo li dic: "Si si, deu ser molt xula!" (jo pensant: joer, lo tiesa que es veu!)

Estem a peu de via i es confirmen les meves sospites: joer, lo tiesa que es veu!, sort que vaig amb molt bona companyia.

Tinc de reconeixer que en Guillem em va dir una gran veritat: "ES MOLT XULA!" però no regalen res.

Salut i mosquetons

Quimet