dimarts, 1 d’octubre del 2013

Mares del Sur

25-09-2013
Pollegó Oest
Via : “Los Mares del Sud”
Diuen que es una de les vies mes assequibles de aquesta zona.
Primer llarg :  Ben visible una  baga en un pont de pedra a 6/7 metres de terra marca la entrada de la via, amb una mol bona pedra ens fa salivera, te un tram vertical amb tres xapes que tibant se arriba bé, per sortir del darrer posem un estrep ja que de mans la pedra no dona gaire confiança i de pet a la reunió situada a l'esquerra. 30 metres, 5 xapes, IVº+ / Vº / Ae / Vº / IIº
Segon llarg :  Be el primer tram del llarg esta força descompost, el segon es una petita tartera, al cap de munt hem d'anar a l'esquerra a trobar la reunió en una zona herbosa, al peu d'una placa. 20 metres, IVº (descompost) / IIIº / IIº / Iº.
Tercer llarg :  comença amb una mol bona pedra,  la primera xapa no es veu, te la trobes plana al terra uns 6/7 metres mes amunt, mantindré una llastra sempre uns metres a la esquerra,  desprès anant pujant seguir amunt, ara una mica a l’esquerra, ara una mica a la dreta, aquí el terreny es francament de poc fiar i se ha de seleccionar amb delicadesa a on et repenges, a la dreta es  passa per un lloc força descompost per anar a buscar un tros bo, el busco massa a la dreta i resulta que esta mol mes a prop i no es veu tant sòlid, però la xapa i  el camí es per aquí,  buscar la xapa per que es fàcil despistar-se,  al final la R-3 queda un 2/3 metres a la dreta de la vertical amb la R-2. 30 metres, 4 xapes, Vº / IVº+ / Vº.
Quart llarg :  Quin llarg,  descompost i difícil, l'inici falsament prometedor en fa anant caminat a la dreta per zona arbrada i darrera un matoll el inici com  una mostra de lo que trobaré mes amunt, una llastra amb un aspecte fatal i amunt per terreny dubtós un flanqueig a la dreta amb els peus per sobre ...... be no ho se com qualificar-lo i desprès un pas no gens fàcil, amb  la assegurança bastant allunyada, dona pas a una placa de uns 8/9 metres de bona pedra i una entrada a la reunió de mes del mateix. 41 metres, 5 xapes, Vº / IVº+ Vº.
Cinque llarg : la primera xapa queda una mica a la esquerra abans de passar una llastra per la esquerra, desprès un altra xapa i desprès excursió per una bona pedra i es que venint de lo que es troba a sota es un regal, els metres passant volant i les assegurances es troben a faltar. 50 metres, 4 xapes, Vº / IVº+.
 Sise llarg : Recte amunt,  amb bona pedra i grau molt còmode. Per fi a dalt, em salto la reunió i la faig mol mes còmodament al altra costat del cim. 20 metres, 1 xapa, IVº