diumenge, 13 d’abril de 2014

Miranda Sant Onofre

Sant Joan

Miranda de Sant Onofre (?)

No se si es diu “Miranda de Sant Onofre” he buscat  en tots els mapes surt sense nom, el mes precís es el que te el patronat que li marca una alçada de 1082 metres.

Esta situada davant de la Ermita de Sant Onofre i surt del peu de les escales de San Joan i que passant  per sota i recorre tota la seva paret  Oest.

Per el altre costat surt al creuament de camins que ve de les escales de Sant Joan i de les escales de Jacob per anar a trobar la ermita de Santa Magdalena.

Aproximació  :

Se accedeix seguint el camí que va  del Pla de les Taràntules, estació superior del “Cavall de Ferro” cap a la esquerra en direcció a la ermita de Sant Joan, al poc passarem per sota la paret S de la Gorra Marinera, una mica mes amunt trobem les escales de Sant Joan, just quant les escales passant per el costat de la pedra i sota de les runes de una ermita, possiblement la ermita de Sant Joan Batista, .... aquí es comença la via Sala-Baques.

Baixada  :

Una vegada a dalt de l’agulla anar en direcció Nord i veurem a sota el camí a uns 6/8 metres, si el terreny es sec es pot destrempar, si esta humit es pot fer un curt ràpel de una sabina.
Una vegada en el camí es pot baixa per la dreta (de esquena a l’agulla) per les escales de Jacob per anar a trobar el camí que porta al Funicular de Sant Joan
També es pot anar cap a l’esquerra (de esquena a l’agulla) per les escales que passant per peu de via i seguir el camí de pujada