divendres, 9 de gener de 2015

Gorros

Magdalena Superior

Via : Acròmion

Trenta-u de desembre .... nit vella i demà un nou any.

Dia tranqui... com sempre que podem.

El Martí al L-1

Montserrat esta solitària i enfilem les escales de Jacob per anar a trobar el peu de la vessant sud de La Magdalena Superior, fa fred, arribem massa d’hora i encara li falta una mitja horeta per que li toqui el Sol al primer llarg, com que no som mol rapits encetem la escalada a la ombra, se àuria de esperar a la hora del vermut

Anem el Martí i Jo així que com de costum enceta el primer llarg amb decisió.... be tampoc es que sigui de extrema dificultat !!!

R-1 des de el L-2

Primer llarg, la primera xapa esta una mica amunt, però les pedrotes son grosses  i consistents amb lo que es deixa fer amb comoditat, primer recte i desprès una mica a la dreta per continuar a situar sota el gran sostre, un pel  a l’esquerra, la qualitat de la pedra i els agafadors de qualitat i quantitat son la tònica del llarg i de la via.

El Guillem al L-2 (foto Martí)

Segon llarg surto Jo amb flanqueig a l’esquera un xic difícil, però mol ben assegurat, per situar-me al peu de l’espero que remunto amb artificial còmode encara que un xic mes en lla de la vertical, els bons ho fan en lliure diuen que 6b... Jo no ho se no mes em recordo de compta fins el 4 i .... escaig, 4/5 passos de estreps i sortida en lliure sota demanda, pot ser de Vº o si fas un altre pas de estreps de IVº,  ho pots amanir al gust, tros dret, però amb uns agafadors de somni fins la R-2, mol còmoda. El Martí va millorant, ara no arriba tant cansat en l’artificial.

L - 3

Tercer llarg el “Jefe” surt mes content que unes castanyoles i es que la vista no pot ser mes excitant .... un mar de còdols..... xapes al gust i pedra de primera, puja tot fent exclamacions del tot excitants...!! reunió un xic abans del avant cim.

L - 4  (foto Martí)

Quart llarg flanqueig horitzontal a l’esquerra per travessar una petita zona herbosa, desprès, ja a la pedra, pujar amb tendència a l’esquerra per un agradable pany de roca que ens porta a la boleta final, es puja marcadament a l’esquerra de la normal amb un pas un xic difícil però amb bones assegurances, que en cas de necessitat poden ajudar.

Fa un dia fantàstic, Sol i sols nomes es veuen alguns turistes i molta pau... perfecte per el darrer dia del Any, demà serà un altre Any.

Dades de la via :

L-1 30 metres, 5 xapes,  IIIº+ - IIº - IIIº

L-2 30 metres, 12 xapes, IVº - Vº - Ae (4/5 passos), Vº - IVº

L-3 30 metres,  9 xapes, IIIº - IVº - IVº+ - IIIº

L-4 28 metres,  6 xapes, IIIº+ - IVº - IIº

Per l’aproximació, descens i mes informació clickar aquí  :

Anònim ha dit...

Bon Any 2015 i no deixis dobrir noves vies.