divendres, 1 de maig de 2015

Monestir - Gorros

Gorra Frígia

Via : Badalona

Esta núvol i fa “caloreta” la plaça del Monestir buida i tot i que no agafarem el primer “Cavall de Ferro” aparquem al cap de munt del aparcament ...(?) coses de turistes.
El Guillem al L-1 (foto Jorge)

Tot remolejant ens arribem al peu de La Gorra Frígia, la idea es intentar seguir, mes o menis, el recorregut de la Via Badalona, una clàssica que, abans, quasi tots fèiem, no recordo quant va ser la primera vegada ... així que, per aquesta ocasió, recorro als apunts i....... be la meva capacitat matemàtica no em dona per fer càlculs tant complicats, si que os dic que va ser el 15-05-1969

L-1

Ara be ...  la pedra segueix sent extraordinària i a nivell emocional segueixo anant  cagat de por, per la navegació i els allunyaments entre assegurances i es que ho sento he estat i segueixo sent un covard confés.

Però anem a pams em tocaran els llargs mes difícils però que son recte amunt... be ja me esta be...

Hep hep que passa,  te que comença el Martí ...... a les hores per que em trobo amb dos caps de corda a les mans...?? mmmm algunacosa falla .......
L-2 (foto Martí)
 L’Esteva dient Tu fas les dues primeres ... El Martí les dues segones i Jo la resta..... , miro als companys desprès em torno cap el Jorge i La Gabriela que ens acompanyaran avui, mes que res per si fa falta treure’ns les castanyes del foc sempre va be portar dos joves forts i decidits que ens poden treure de possibles problemes, però Ells fan l’orri i pensant allò de els Vells ja os lo fareu..!!!

Això no ho esperava dels amics.... en fi amunt i així tot xino xano sota la atenta mirada de la Canalla anem fent, de tant en tant cau alguna fina gota de aigua, res important.... així fins al cap de munt...

ja tenim la excusa perfecte per anar a fer la “Birra”

Primer llarg : Situats uns metres a l’esquerra de la vertical de la creu de ferro iniciem la via  a pocs metres trobem una xapa verda de la via Del Carles, de aquí iniciem un pujada amb lleugera tendència a  l’esquerra per anar  a trobar una petita vauma en la seva punta esquerra trobarem un bon  pont de pedra amb un vell cable ara si amb clara tendència a l’esquerra, no mes sortir de la vauma i per sobre de ella una vella xapa ens marca el camí, ara es qüestió de no pujar gaire per anar a trobar una xapa de la via  Màgic Line, des de aquest punt es veu en la llunyania el conjunt de tres vaumes cap el que em de anar, la del mig es la que te la nostre reunió, al poc i si ens fixem encara trobarem un altre xapa de la via, no mes queda una llarga i còmoda excursió fins la reunió.

Inici L-3 (foto Martí)

Se ha de anar buscant el terreny i les
 assegurances, sense presa es va
 trobant tot, ajuda i mol la moderada
 dificultat i la bona  qualitat dels
 agafadors.

Segon llarg : Sortim de la còmoda reunió en horitzontal a l’esquerra, una xapa a sobre el nostre cap als dos metres, la opció mes còmoda es seguir cap a la esquerra, superar la part mes dreta,  per després tornar a la dreta, una vegada em superat  la xapa seguir amunt en petita tendència a la dreta, buscant els agafadors mes grans, per fi veiem un altre xapa que ens confirma que anem per el itinerari, des de aquest punt, per terreny mes còmode, ens dirigim cap ala gran vauma que tenim un xic a l’esquerra, segons el llibre del Labraña i del Rodes, la reunió es feia un parell de metres  a  vans de arribar-hi, ara a la seva punta dreta trobem una minsa reunió i dos metres a l’esquerra la còmoda reunió de La Opera Prima.
El Martí al L-4

Tercer llarg : Se surt per la dreta de la vauma, sembla mol pelut, però un xic te has posat al vell mig veus un encantador camp de patates i a tocar una xapa, des de aquesta es veu un altre (quin goig) es puja tot anant una mica en ziga-zaga tot buscant els agafadors mes grossos, una vegada en aquesta segona xapa ja es veu la llastra amb una bona fissura a on posaré un friend petit, una vegada a sobre,la reunió la tenim a tocar a la dreta.
L - 5

Quart llarg :  Al costat esquerra dues xapes i a sobra una falsa reunió, si es possible, millor passa de tot això per que si no desprès la corda farà mol de frec, sortint a la dreta i mes o menys a la alçada de la falsa reunió una xapa ens marca el camí, es un xic difícil de localitzar des de la reunió, a sobre i una mica a la dreta tenim el pas clau de la via abans de arribar-hi dus xapes mes aniran sortint davant nostre des de aquesta tercera tenim a sobre una xapa al bell mig del pas, si se esta fort .... recte a munt si no una mica a la dreta i desprès de flanc .......  xapar, el bons no se agafant però nosaltres no ho som i ens agafem com a pops,  apurant la pressa de color i en flanc a l’esquerra, toca escalar, se arriba a un altre xapa, ara continua recte amunt per terreny mol vertical amb bons agafadors, anem direcció a una petita vauma a on es troba una reunió, si es possible es millor seguir amunt per la dreta de la vauma amb un pas de sortida un xic dret, una xapa i desprès francament a la dreta per terreny  menis difícil, per el camí trobarem dues xapes de altres vies que pujant mes al dret (Màgic Line i Del Carles)  fins un còmode forat, amb diverses reunions (El Wàter)

Cinquè llarg : Sortim de la reunió per la dreta i recte a munt per un munt de còdols que surten en relleu oferint uns magnífics agafadors, no mes sortir es veu una xapa després es qüestió de anar pujant buscant els agafadors mes grossos, en una vauma una xapa i a munt, a trobar la reunió comuna a un munt de vies i ja en terreny mol còmode.
foto Jorge

Sisè llarg : Per terreny gens difícil recte amunt fins sota el cap de la Gorra, de aquí cap a l’esquerra, sempre buscant el terreny mes fàcil, donar la volta a un arbre, que es retalla al cel i fer reunió en una còmoda rapissa sota el cim.

L-1  40 metres, 4 xapes i 1 pont, IIIº /  IIIIº+ / IIIº  / IIº

L-2 20 metres, 2 xapes, IVº+ / IVº / IIIº+

L-3 30 metres, 2xapes i un fried  IVº+ / IVº / IIIº+ / IVº / IIº

L-4 30 metres, 9 xapes,  IVº /  IVº+  Vº+ (o VºAo)  IVº+ / IVº / IVº+ / IIIº+ / IIIº

L-5 30 metres, 2 xapes,  IVº / IVº+ / IVº / IIIº / IIº

L-6 30 metres, 4 xapes,  IIº / IIIº- / IIº / Iº

Per l’aproximació, descens i mes informació clickar aquí  :

Jorge ha dit...

Genial la vía luego de 6 años, esta vez detrás de ests cordada de maga cracks, a la espera de pillar tiempo para seguirlos de nuevo, salut y força al canut