dijous, 11 de juny de 2015

Montserrat Sud

El Timbaler del Bruc

Via : Francesc Sardans

Es una bonica via i tots teníem un bon record.

Com sempre al Bar, aquest punt en que comença i acaba un don dia de escalada,
El Martí al L-1

ens ajuntem una bona colla El Jorge, La Gabriela i El Solé faran una cordada encantadora, amb una marxa que a L’Esteve, El Martí I jo ens costarà seguir i a sobre no paren de xerrar i riure, es que aquesta canalla....!!!

En fi com sempre som els mes tardans i els col·legues aniran pujant mentre nosaltres encara estem posant-nos els arnesos i es que últimament se ant encongit un xic... mol !!

L-2 (ha après a levitar..!!!!)

Finalment estem a punt .... però el Martí ja esta pujant..... que me assegureu o pujo a pel ...?

Quin morro es torna ha adjudicar el primer llarg .... en fi sort que encara em treuen a prendre el Sol

Al inic de la via esta gravat a la pedra “Q 6”  suposem que deu ser  Francesc amb dialecte Barceloní

Primer Llarg :  Restes de uns antics matolls ens porten al inici de un díedre que remuntem, primera sorpresa, entres com si fos fàcil i.... no ho es, be cap cosa del altre mon, arribats a la primera xapa, venen uns passos fins i drets, mol ben assegurats, que mes o menys, ens permet anar fent algun Ao, si ho considerem necessari,  segons el nostre grau, llom agraït fins la còmoda reunió.

El Guillem al L-3 (foto Esteve)

Segon Llarg : Uffff  fem quant mirem a la nostre dreta i es veu dret i la pedra un xic puuuafff, ànim que es curt, sorpresa no mes sortir de la reunió una xapa amagada ens alegra els ànims, una vegada al altre costat es veu mol dret, però ben assegurat i els agafadors son ferms i grossos tal que ens permet pujar amb seguretat fins la reunió.

L'Esteve al L-4

Tercer llarg : Comença be just davant de la reunió, poc a poc es va posant dret, amb passos força interessants, que si es necessari es poden endolcir amb algun Ao, en aquest tram trobarem un pitó un xic sortit, es convenient portar un coordino per la ocasió, ara toca una bonica sortida de aquelles amb “Aire”, es te que dir que un cop et poses vas fent be, un xic a la dreta de la darrera assegurança amb un primer pas un xic explosiu, però amb bons agafadors i anar a trobar la següent xapa per la dreta, ara benes uns pocs passos amb Ae, sense gaire complicació si controles el darrer esglaó, els escaladors, de veritat, ho fan en lliure, la resta de humans amb estreps, sortida amb un pas un xic dret i desprès amunt..... frenaaaa un últim muret protegit per un pont de pedra i un coordino ......puuuuaaafff ens proporciona un parell de metres drets i amb bons agafadors per arribar a la reunió.

Per fi algú sense barba ni bigoti ...!!!

Quart llarg : Com esta la canalla, tot a sobre de la reunió un pas explosiu tot i que amb una pedra extraordinària, totalment evitable per la esquerra, per els dos camins una vegada a sobre la reunió la dificultat se humanitza i xino xano se arriba al cim.

Dades de la via :

L-1  25 metres, 5 xapes i 1 pitó,  IVº+ / Vº - Ao / IVº+ / IIIº / IIº

L-2  15 metres, 4 xapes,  IVº / Vº  - Ao /  IVº+ / IIº

L-3  35 metres, 6 xapes 2 pitons 1 pont, IVº / Vº - Ao / Vº / IVº+ / Ae /  IVº+ / IIIº  / IVº / IIIº

L-4  15 metres, 1marlet,   Vº  /  IVº / IIIº  / Iº

Per l’aproximació, descens i mes informació clickar aquí  :