dissabte, 18 de juliol de 2015

Mirador de Sant Joan

Via : Pitu i Núria

Pitu i Núria

Guapo aquest estiu de calor, un xic per sobre de lo normal que ens obliga a retrobar vies mes o menys a la ombra i sobre tot enlairades, que son els llocs per a on passa mes vent, quant ni ha ..!!

L'Esteve al L-1

Primer Cavall de Ferro i amunt .... desprès anant baixant fins a peu de via

Mentre anem baixant el llarg camí el Sol comença a fer-se notar, els dos companys queden un xic endarrerits i sento els seus murmuris..... això sempre es senyal de que estan pensant la forma de potejar-me ...... !!!!

L - 2

Arribats a peu de via ja se ant repartit els llargs el primer i segon per L’Esteve, el quart i el quint per el Martí i a tu et deixem el tercer....!!! em nego en rotund i em trobo amb una resposta contundent ........ pos a pujar, a peu, per a on em baixat ..... snifffff se aprofiten de un que esta indefens a les mans del jovent.....

El Martí al L-4

Això si em nego a assegurar-los i els deixo fer també la tercera a Ells ... que se ant cregut si soc un paquet .... ho serè del tot.....!!!

Be una mica exagerat si que ho soc..... però no gaire... una mica de vidilla en aquest dies calorosos....  jejejeje.

L - 5

El Guillem al L-1 (una mica fondón...!!!!)

Descripció de la via :

Primer llarg :  Es mol llarg, te un parell de passets que trenca el grau mig, res de l’altre mon, primer recte amunt per desprès anar fent un flanqueig a l’esquerra fins a situar a la vertical de la reunió i recte a munt, còmoda reunió.

Segon Llarg : Se surt per la esquerra uns primers metres còmodes de fer fins a situar en sota un mur dret de collons, això si amb uns agafadors extraordinaris però els nostres bracets no donen la talla, així que tirem de Ao i ho fem en Ao per que l’Esteve se ha deixat l’estrep a casa i no li queda mes remei, nosaltres darrera Ell, per no ser menys, també en Ao menys un, això si tot amb comoditat i gaudint del llarg, dintre de les nostres posibilitats, que les assegurances permeten provar-lo tot.

Tercer llarg : Se surt per la dreta de la reunió, llarg curt i sense complicacions. La reunió la farem en el primer arbre que trobem.

Caminarem una vintena de metres per a situar al peu del següent tram

Quart llarg :  A la dreta de una franja de arbres que se enfilant per la paret, començarem a pujar recte a munt per un cop superada la franja verda anar a la esquerra i recte a munt a trobar la reunió, la entrada a aquesta es pot fer recte, descompost, o per la esquera bona pedra i un parell de xapes.

Cinquè llarg : se surt per la esquerra per a situar en el inici del Mur amb mol bona presa es pot apurar, si es vol, fins un pas que es posa dret de veritat, el Martí se ha picat per un comentari innocent, ho passa tot en Ao, nosaltres farem un pas de A1, que ja no tenim edat per piques....!!!  desprès segueix dret però amb uns agafadors brutals fins que se ajup, desprès encara un passet curt i ja estem a la reunió del cim.

Dades de la via :

L-1  50 metres, 12 xapes,   IIIº /  IVº  /  IIIº  /  IVº  /  IIIº+

L-2  30 metres, 14 xapes,  IVº  /  IVº+  /  Ao  /  Vº  /  IVº

L-3  25 metres, 3 xapes,  IIIº  /  IIº

L-4  40 metres, 11 xapes, IIIº  /  IVº  /  IVº+ /  IVº  /  IIIº

L-5  35 metres,  14 xapes, Vº / Ao / Vº / IIIº / IVº / IIIº

Per l’aproximació, descens i mes informació clickar aquí  :