dijous, 24 de desembre del 2015

Collbató
Els Graus

Via :  Espero de Fra Garí

Dinars i sopars de Nadal panxes plenes i plans de regim... per desprès de festes, cada any lo mateix i sempre se oblidant aquets plans !!

L'Esteve al L-1
Enfilem el camí de “Fra Garí “, aproximació curta però plena de camins que donen voltes i mes voltes, una mica abans de arribar trobem una gent amb una apreciada coneguda que ens pregunten per el “Totxo de ........ “... no ho recordo i ens quedem en blanc ... ni idea... be ells segueixen buscant i nosaltres arribem a peu de via, just a on comença a la dreta un magnífic espero .... L’esteve no ho dubta i tot depreciant les 3 primeres xapes puja per aquet llom – espero de roca extraordinària i de grau amable fins trobar les dues ultimes xapes del itinerari original.

El Guillem al L-2 (foto Esteve)
Mes amunt en un replà trobem els companys de sota i ens diuen que el “totxo” que esta a meitat del segon llarg es el “totxo”q que buscaven.... huuuuaaauu quina sort ant fet aquest tram que marquen de Vº+ i que en un altre ocasió havia fet en Ae, ara directament me agafo a les cordes fixes i en un tres i no res fet els passets, be de fet tota la via es una successió de totxos amb grans replans,
L - 3
a la sortida de la R-4 un altre marcat de V+ que soluciono amb un pas de Ae i el penúltim llarg el únic per gaudir-lo curt, mantingut, bona pedra, agafadors generosos i ben assegurat.
L - 4
Un cop a sobre de aquest tram i bastant mes en lla  veiem el darrer tram que marquen de Ae i Vº+ amb una pedra que sembla una tartera vertical, desistim de fer-ho i ens anem per la dreta a trobar el camí dels Francesos.
L - 5

En fi se entén que a la nostre esquerra la via de l’Avi Joan tenia cua de gent.

Descripció de la via :

Primer llarg  :  Variant de la dreta un llom – espero que puja recte amb bona pedra, bons agafadors i grau amable, fins que a la part mes dreta es trobant  les dues darreres xapes del itinerari original que puja per una placa a la esquerra de pedra mes fina, per passar per sobre de un arbret i girar a la dreta a on va atrobar el espero.

Segon llarg  :  Un primer “Totxo” sense  complicacions. Petit replà i un díedre amb preses a controlar, la xapa queda a la dreta  desprès uns 10 metres caminant fins el següent “Totxo” 3 passos de Ae i sortida amb bona pedra

Tercer llarg  :  n altre “Totxo” sortida amunt i a la dreta pas dret però bonic, rapissa, una mica a l’esquerra i repatxo fins el peu del proper “Totxo”.

Quart llarg  :   Recte amunt i pas de estreps de la mateixa reunió, sortida amb pedra bona, amb tendència a l’esquerra, superat el “Totxo” un camí terròs a l’esquerra volteja un totxo dolent, al seu darrera reunió al peu de una placa.

Cinquè llarg  :  Recte a munt pedra extraordinària xapes al seu lloc i agafadors bons un plaer, el darrer pas .... genoll al terra, desprès fàcil

Dades de la via :
L-1  30 metres, 2 o 5 xapes,  IIº / IIIº  / IVº

L-2  50 metres, 5 xapes,   IIIº  / IVº+  /  IVº / Ae / Vº / IVº

L-3  30 metres, 3 xapes i 1 pitó, IVº  / IVº+ / IVº

L-4  30 metres, 3 xapes i 1 pitó, Ae / Ao / Vº / IVº / caminant

L-5  25 metres, 4 xapes  Vº

Per l’aproximació, descens i mes informació clicar aquí :