dilluns, 7 de desembre de 2015

Sultans off Swing



26-11-2015

Gorros

Gorra Marinera

Via :  Sultans off Swing



Quin dia !!!! amb un bon Sol i en mànigues de camisa, avui no be el Company i començaré a escalar Jo que “guay” ..... uff tot arribant a peu de via les tripes es revelen i em caragolo ....corrent busco un lloc arrecerat de la vista dels turistes, que avui son escassos, alleugero el pes i em quedo mes tranquil.... però quant arribo a peu de via L’Esteve esta a punt i amb un mig somriure em diu....
L'Esteve al L - 1
 ja començaré Jo !!! merda !!! encara em tinc que posa arnes i gats ... així que un altre cop em toca mira com comença el company .... pugem un parell de metres  a la dreta de la vertical .... es mol mes fàcil i no cal complicar la vida, tanmateix al flanqueig a l’esquerra trobem una xapa per lo que la via original crec que deu ser per aquí i si no .... tan sa val .... finalment arribem a un punt blau pintat a la pedra que indica que ara se ha de pujar recte, mes o menys, amunt, així anem pujant amb caloreta .... acabem amb mànigues de camisa suant la cansalada .... si..si !! la suem tant de calor com de sorpresa, la recordava mes fàcil !!! deu ser que amb el temps el Grau puja com el vi.... jejejeje o potser es que Jo empetiteixo (el grau) com les panses amb el pas del temps...?
El Guillem al  L - 2  ( foto Esteve)
Sigui lo que sigui ho tenim clar i no ens fa cap mal de cap treure l’estrep a on es posa massa complicat però ..... , sempre es troba un però en la vida, en la quarta trobem uns metres de V- que com me la fa sua !!!! uffff  i no es pot fer trampa !!!

L - 3
Al cap de munt, el darrer llarg el passem per la dreta (la Normal) caminat, lloc per el que desprès baixarem per anar a trobar el ràpel de baixada que esta al altre costat de una filera de herba al costat que mira a la Magdalena Superior i el inici, de baixada, de les Escales de Jacob.
L - 5


Descripció de la via :

Primer llarg  : Rampa de uns 10m o 12 metres, desprès a la esquerra a trobar un punt blau marcat a la pedra i amunt, es totalment lògic, ben assegurat i mol bons agafadors, reunió a la dreta de la gran vauma . 

Segon llarg  :  Se surt per la dreta a trobar una xapa els mes bons ho passant en lliure, Jo poso l’estrep en dos passos i desprès en lleugera tendència a l’esquerra, al principi desprès clarament a l’esquerra per  anar a buscar el centre de una gran vauma

Tercer llarg  :  Caminat a l’esquerra a trobar la punta de la vauma, aprofitem una vella xapa a sobre del nostre cap, des de la punta 3 passos d’estreps ens fan superar lo mes difícil, la resta no es fàcil ... però es deixa fer, ben assegurat i pedra mol bona, tendència a l’esquerra a trobar el mig de un altre gran vauma.

Quart llarg  :   Caminant a l’esquerra fins l’extrem de la vauma un punt blau a la pedra marca a on posar el peu per pujar recte amunt, pedra mol bona i de tant en tant mol bons agafadors, trencant la rutina de la via les dues primeres xapes tenen una mica de “aire” entre elles i arribar a la segona em costa, desprès la cosa va millorant les xapes queden un xic a la dreta de lo mes fàcil de pujar, al cap de munt es posa un xic mes dret i com no veig capa xapa em decanto a superar-lo per l’esquera a prop de la vegetació al cap de munt del tros dret dues reunions una a la dreta (la original) i un altre a l’esquerra amb cadena de ràpel, NO es la de baixada de la normal.

Cinquè llarg  :  Amunt per una rampa a trobar a la dreta l’arbre de la Normal i al cim.

Dades de la via :  

L-1  30 metres, 4 xapes,  Iº-IIº / IVº

L-2  30 metres, 6 xapes,  Ae (2 passos) / Vº / IVº+ / IVº / IIIº-IIº

L-3  30 metres, 6 xapes,  Iº-IIº  / Ae (3passos) /  IVº+ /  IVº / IIIº

L-4  35 metres, 6 xapes, Iº-IIº / Vº / Vº (amb rebava)  / IVº+ / IVº  / IIIº-IIº

L-5  25 metres, 1 arbre,  Iº-IIº

Per informació general telefonar al Patronat 93-402-46-00
Per l’aproximació, descens i mes informació clicar aquí :