dilluns, 7 de desembre del 2015

Gorros
Gorra Marinera
Via : Sultans off Swing

Quin dia !!!! amb un bon Sol i en mànigues de camisa, avui no ve el Company i començaré a escalar Jo que “collonut” … uff tot arribant a peu de via les tripes es revelen i em caragolo … Corrent busco un lloc arrecerat de la vista dels turistes, que avui són escassos, alleugero el pes i em quedo més tranquil… però quan arribo a peu de via L’Esteve està a punt i amb un mig somriure em diu…
ja començaré Jo !!! merda !!! encara em he de posar arnes i gats ... Així que un altre cop em toca mira com comença el company … Pugem un parell de metres a la dreta de la vertical … És molt més fàcil i no cal complicar la vida; tanmateix, al flanqueig a l’esquerra trobem una xapa pel que la via original crec que deu ser per aquí i si no … Tant es val … finalment arribem a un punt blau pintat a la pedra que indica que ara s'ha de pujar recte, més o menys, amunt, així anem pujant amb caloreta … acabem amb mànigues de camisa suant la cansalada … Si, si la suem tant de calor com de sorpresa, la recordava més fàcil !!! deu ser que amb el temps el Grau puja com el vi… jejejeje o potser és que Jo empetiteixo (el grau) com les panses amb el pas del temps...?
Sigui el que sigui ho tenim clar i no ens fa cap mal de cap treure l’estrep a on es posa massa complicat però … , sempre es troba un però en la vida, en la quarta trobem uns metres de V- que com me la fa sua !!!! uffff i no es pot fer trampa !!!
Al cap de munt, el darrer llarg el passem per la dreta (la Normal) caminat, lloc pel qual després baixarem per anar a trobar el ràpel de baixada que està a l'altre costat d'una filera d'herba al costat que mira a la Magdalena Superior i l'inici, de baixada, de les Escales de Jacob.

Descripció de la via :

Primer llarg  : Rampa d'uns 10 m o 12 metres, després a l'esquerra a trobar un punt blau marcat a la pedra i amunt, és totalment lògic, ben assegurat i molt bons agafadors, reunió a la dreta de la gran vauma.  30 metres, 4 xapes,  Iº-IIº / IVº
Segon llarg  :  Se surt per la dreta a trobar una xapa, els més bons ho passen en lliure, Jo poso l’estrep en dos passos i després en lleugera tendència a l’esquerra, al principi, després clarament a l’esquerra per anar a buscar el centre d'una gran vauma. 30 metres, 6 xapes,  Ae (2 passos) / Vº / IVº+ / IVº / IIIº-IIº
Tercer llarg  :  Caminat a l’esquerra a trobar la punta de la vauma, aprofitem una vella xapa a sobre del nostre cap, des de la punta 3 passos d’estreps ens fan superar el més difícil, la resta no és fàcil ... Però es deixa fer, ben assegurat i pedra molt bona, tendència a l’esquerra a trobar el mig d'una altra gran vauma. 30 metres, 6 xapes,  Iº-IIº  / Ae (3 passos) /  IVº+ /  IVº / IIIº
Quart llarg  :   Caminant a l’esquerra fins a l’extrem de la vauma un punt blau a la pedra marca a on posar el peu per pujar recte amunt, pedra molt bona i de tant en tant molt bons agafadors, trencant la rutina de la via les dues primeres xapes tenen una mica d'aire entre elles i arribar a la segona em costa, després la cosa va millorant les xapes queden un xic a la dreta és més fàcil de pujar, al cap de munt es posa un xic més dret i com no veig capa xapa em decanto a superar-lo per l’esquerra a prop de la vegetació al cap de munt del tros dret dues reunions una a la dreta (l'original) i un altre a l’esquerra amb cadena de ràpel, NO és la de baixada de la normal. 35 metres, 6 xapes, Iº-IIº / Vº / Vº (amb rebava)  / IVº+ / IVº  / IIIº-IIº
Cinquè llarg  :  Amunt per una rampa a trobar a la dreta l’arbre de la Normal i al cim. 25 metres, 1 arbre,  Iº-IIº