dilluns, 22 de febrer de 2016

Collbató

Nou Barris

Via :  D'En Pitu
Fa Solet i vent..... al refugi de Collbató ..!!!

Som sis esmorzant que decidim anar a fer aquesta via curta .... però agradable, un cordada de feres ferotges que ens donen una mica de espectacle .... als menys feres,
L'August al L-1
des de la primera reunió passem una estona, a recer del vent i amb el Sol al clatell, mirant com proven un cop i un altre de fer el pas difícil de la segona en lliure pujant ...huuuuu ....  haaaaa...  plaf !!!! ala i un altre cop,
Els companys fent ..... huuuu!!!.... Plaf !!! al L-2
evidentment nosaltres fem les mateixes expressions que Ells sense el plaf i amb 2 estreps  així i tot bufem de valent !!!!, cal remarcar que el darrer pas del llarg es un xic esposat... un friend petit ajuda bastant, la resta es deixar fer.

El mateix pas fet per la gent normal  ...!!!
Al tercer llarg es millor fer el pas a la dreta de la xapa, per quan estàs a la seva alçada fer un parell de passos a l'esquerra i xapar-la a l'alçada de la cintura.
El Guillem al  L-3 (foto Joan Marc)

Per cert el primer llarg es pot començar un xic mes avall en una pedra amb un forat, però es mes còmode fer-ho un parell de metres mes amunt del final de la corda fixa de la canal.
Els Companys al L-4 (foto Joan Marc)

Primer llarg :  Des de un xic mes amunt del començament de la via anem a trobar una xapa amunt, per la dreta unes xapes vermelles (esportiva) anar seguint lo mes fàcil amb bons agafadors i pedra bona, tram curt i còmoda reunió, si es comença per aquí 3 xapes, si bens de sota 5 xapes.

Segon llarg  :  Per la esquerra una fissura ens ajuda al principi desprès una placa fineta per arribar a la següent xapa, de aquesta relativament còmode per posar la següent penjar l'estrep un i dos ... sortida no difícil a un replà, una petita xemeneia amb un xapa estrep i sortida cabrona, que es pot suavitzar amb un friend petit.

Canvi de reunió amunt i a la dreta tot caminant fins el peu de una placa, abans havia un arbre ara no hi ha res per fer reunió, la fem a peu pla.

Tercer llarg  :  Per l'esquerra fins a sobre una llastra, abans un arbre i una pedra facilitaven el pas ara ha desaparegut tot i et tens que allargar com un llangardaix per arribar a la xapa penjar un estrep i sortir a munt desprès a la dreta, per pedra mol bona, superem unes vaumes tes i amunt a trobar la reunió per terreny cada cop mes fàcil.

Quart llarg  :  Mol fàcil fins el replà de sobre la reunió, una xapa per terreny mol llis  2 o 3 metres a la dreta es dret però amb mol bons agafadors, desprès a la dreta a trobar l'aresta de l'esquerra que sembla un xic descomposta.... si la pedra no es una meravella però mol ben assegurada.

Descens :
Dos ràpels llargs de R4 a R2 i de R2 a R0.

Dades de la via :
L-1  15 o 18 metres, 3 o 5 xapes,  IVº+ / IVº / IVº+ / IVº

L-2  20 metres, 5 xapes i 1 friend,   IVº+ / Vº /  Ae (2 passos) / IVº / Ae /Ao / Vº

Canvi de reunió

L-3  20 metres, 4 xapes, Vº / Ae / Vº / IVº / IIIº

L-4  20 metres, 4 xapes, IIº / Vº / IIIº / IVº+ / IVº

Per l’aproximació, descens i mes informació clicar aquí :