dimarts, 16 de febrer de 2016

Collbató

La Codolosa

Via :  La Canal + ....?

Dia un xic rúfol i amb força vent, lloc ideal .... " La Codolosa" ben arrecerat  de les inclemències del temps, no tenim gaire informació de la via i anem un xic a la expectativa, no ens ha defraudat, ben assegurada, curta, encara que la pedra es un xic patxi-patxa, farà falta unes quantes repeticions per que es vagi netejant.
Per cert, com sempre despistats, NO em fet la via, la original segueix amunt  per dintre la canal,  però aquesta variant queda be...!!
El Martí al L - 1

Com no podia ser de una altre manera el Martí  comença el primer llarg amb un pas al mig una mica picant, que Ell mol cofoi protegeix amb un frien mig–petit, aquí la pedra a controlar, la reunió còmoda, des de aquesta .... es veu a la dreta una placa ben assegurada que li fa dentetes al "Jefe"  proposicions deshonestes que No accepto i surto Jo, avui l'Esteve esta fet pols i es que dos dies seguits de activitat ja no esta al nostre abast, per arribar a la bonica placa un pas descompost que asseguro amb una sabina, dos metres mes amunt a l'esquerra,  per baixar un metre i passar de puntetes i ben assegurat, la placa es preciosa i mol ben assegurada, la sortida de la placa "yu-yu"... però be.
El Guillem al L - 2 (foto  Martí)

Descripció de la Via

Nom, amb retolador, en el seu inici.

Primer llarg :  Comença al davant del rètol amb el nom de la via seguint  una mena de canal en diagonal a la dreta, anem trobant ponts de pedra amb bagues, mes o menys naturals i un parell de vells pitons, un pas a l'esquerra per enfrontar el pas mes difícil, els agafadors de l'esquerra de primera els de la dreta ...ufff a controlar, desprès a munt per la canal, just abans de la reunió una curta i bonica placa.
Segon llarg  :  Se surt per la dreta, remuntant uns metres de la canal, per desprès anar a trobar un mini collet a la nostre dreta, el petit collet esta mol podrit, millor pujar un parell de metres mes amunt i posar una cinta a una savina i baixar un metre per arribar-hi per dalt. Un cop al mini collet puja per l'espero fins a la placa, ben assegurat, dreta, bonica i curta, a sobre un replà i la reunió a l'esquerra.

Descens :

Diuen que es pot baixar en un ràpel de 60 m. però veiem un cert perill de que les cordes quedin enganxades i preferim fer dos ràpels seguint la via.

Dades de la via :
L-1  40 metres, 10 assegurances,  IIIº / IVº / Vº / IVº / IIIº

L-2  20 metres, 1 baga i 4 xapes,  IIIº / IVº / IVº+ - Ao

Per l’aproximació, descens i mes informació clicar aquí :