dimarts, 5 d’abril de 2016

Variant La Canal (La Codolosa)

27-03-2016

Collbató

Codolosa Oest

Via :  Variant La Canal
Tenim un cercle de temps incert, que no dolent, com que cada cop volem mes bon temps, poca aproximació i moltes xapes, les possibilitat s es retallant o si mes no, em torno mes mandrós, be diuen que es normal i que cada cop serà mes accentuat, en el meu cas almenys.
El Joan Marc al L-1

Així es que per tercer cop en poc temps torno al mateix lloc i he de dir que ara la em clavat, agafo tres vies diferents i surten 4 llargs, que al meu entendre, ant quedat "resultona" i de una dificultat mitja -baixa i a sobra ben assegurada
El Guillem al L-3 (foto Martí)
la meva aportació es únicament aprofitar lo que ja esta fet i fer una combinació de tot plegat, probablement ni en això, no he estat el únic que ho ha fet, així que el únic mèrit es fer la seva publicació i recomanació per gent  "sense Nivell" .
L - 4 des de la  R - 3

Descripció de la via
Primer llarg :   Tres o quatre metres abans de arribar al punt de inici de les vies  "El Niu" i "La Canal" unes xapes ben visibles marquen el inici i continuació, mol bona la qualitat de la pedra, els agafadors surten generosos, les xapes estan perfectes i el grau mol al nostre nivell, comença amb una lleugera tendència a la dreta per a la segona xapa tornar a l’esquerra i pujar per un bonic esperó, desprès una lleugera tendència a la dreta ens porta a una còmoda reunió.

Segon llarg  :  Ara es una diagonal a la dreta fins anar a trobar la part de dalt del primer llarg de la via "La Canal", per el camí una femella ens farà de tascó, al punt de unió de les dues vies un pont de pedra que ens assegura un tros mes dret que va recte amunt per arribar a la reunió.

Tercer llarg  :  Se surt per la dreta, remuntant uns metres de la canal, per desprès anar a trobar un mini collet a la nostre dreta, el petit collet esta mol podrit, un cordino un xic mes amunt assegurarà el pas delicat per baixar un metre i passar al peu de la placa. pujar per l’espero fins a la placa, ben assegurat, dreta, bonica i curta, a sobre un replà i la reunió a l’esquerra.

Quart llarg  :  Un curt passamà des de la reunió fins a situar nos a la zona herbosa, uns 10 o 12m metres es fan caminant en direcció a la pedra, al darrer moment una baga de un arbre a l’alçada de la cap marca el inici de la pedra, primer uns metres, a la dreta recte amunt, fins a tocar el sostret,   flanqueig a la dreta  per pedra de primera, no gaire difícil i amb possibilitats de posar alguna cosa, a mig recorregut uns matolls amagant un altre cordino al terra un xic mes amunt (a la dreta) un altre pont de pedra, a l’alçada del cap, ens marca el lloc per a on pujar recte fins a dalt, darrera la pedra de dalt un pont de pedra ens serveix per fer la reunió.

Dades de la via :
L-1  20 metres, 7 xapes,  IVº / IIIº+

L-2  30 metres, 2 ponts,  Iº / IIº /  IIIº+

L-3  20 metres, 2 arbres 4 xapes, IIIº /  IVº  /  IVº+ /  Vº o Ao

L-4  55 metres, 2 arbres 1 pont,   caminant / IIIº+ / IIIº / IIº  / IVº

Per l’aproximació, descens i mes informació clicar aquí :