dilluns, 11 de juliol de 2016

Gorros

Magdalena Inferior

Rataplan entrada per la Arenas-Sorolla
Dia curiós comencem per una via per anar a un altre, la veritat es que volíem fer la via Arenas - Sorolla ja per començar no la encertem i ens em de desplaçar mes amunt, cap indicació .... tot mirant veiem una xapa bastant lluny, ens hi fiquem tal que tot buscant arribem a una xapa brillant, la quarta que em trobat i a l’esquerra de la mateixa una reunió, un metre a sota un altre reunió i una mica a la dreta un altre reunió..... col·lecció de reunions.
L'Esteve al  L-1 de la via Arenas - Sorolla
A escollir reunió !!!! no tenim clar que cap de aquestes sigui de la via que pretenem fer i com la continuació es veu dret i amb poques.... be mes aviat mol poques xapes ens plantegem fer un canvi de via, total a aquestes alçades, totes elles les hem fet fa anys o molts anys i lo únic que pretenem es gaudir de un bon dia, ara em de escollir pugem mes o menys recte amunt per "La que Faltava", ho flanquegem 3 o 4 metres a la dreta a trobar "La Rataplan"..?
L - 2 de la via Rataplan

Be com som covards optem per  "La Rataplam" que dit i fet la varem obrir per aquestes dates fa uns 31 anys junt amb El Gaston, a mes la fèiem gaudint de una ona roca i amb una ma al cul.....!!!  jejejeje  la roca segueix sent extraordinària però la mal al cul ja no ...!!! ara em de prestar atenció... sense extres però mirant amb atenció, sort que esta prou amanida de xapes i la tornem a gaudir de valent, no me estranya que sigui una de les vies mes repetides de Montserrat.
L - 3 de la via Rataplan

Aproximació a la Arenas-Sorolla  :  pujar per les escales de Jacob unes dues dotzenes de esglaons i a la segona escarpa, a la dreta, de les escales, es de on surt, just 3/4 metres mes amunt un ancoratge químic de un altre via.
Escales de Jacob

A Santa Magdalena per les "Escales de Jacob"

Descripció de la via  :
Primer llarg  :  Sortim en clara diagonal a la dreta a trobar una xapa a uns 6 o 7 metres, seguin la mateixa tendència un altre xapa mes a prop, terreny a controlar, una tercera xapa seguint la mateixa tendència en tot, des de aquesta no es veu res i forçant mol la vista es veu una xapa a la dreta retallada al cel, mol llunyana, 7 o 8 metres, una mena de rapissa a la meitat, sort que el terreny no es difícil, abans de arribar a la xapa i just un metre a sot i a la dreta una reunió.  28 metres, 3 xapes, IVº / IIIº+ / IVº / IIIº / IVº
Segon llarg  :  Canvi de via, flanqueig a la dreta, aprofitar una xapa de un altre via i seguir fins a trobar una grossa pedra, que esta un parell de metres a sobre de la R-1 de la via Rataplan i a partir de aquest punt anar seguint les xapes grogues, pedra extraordinària arribant a ser escandalosa, agafadors per somiar xapa...passet....xapa...paset i així fins la reunió. 28 metres, 8 xapes, IIIº / IVº / IVº+ / Vº.

Tercer llarg  :  Se surt recte amunt per al poc prendre una lleugera tendència a l’esquerra i de nou recte amunt, la pedra i els agafadors de primera, alguns passos mes drets al mig per donar-li una mica mes de sabor, un cop a la reunió ens la saltem i ens anem a l’esquerra per queda  a sota del cim directament. 40 metres, 10 xapes, IVº / IVº+ / IVº / Iº

Per l’aproximació, descens i mes informació clicar aquí :