dimarts, 8 de novembre del 2016

Monestir

Miranda del Pas dels Francesos

Via  :  Camí de L'Alsina
Ja ho diuen que els records de vells temps son dolents, a sobre li sumem que fa dies que no venim a tocar la pedra Montserratina i .......
El Martí al L - 1
que cada vegada som mes dolents.... el resultat es que el segon llarg ens fa suar de valent posar estreps, agafar-nos com "Vellacos" a totes les cintes i encara ens sembla que els agafadors son mol petits, arrodonits i llefiscosos....  per sort el Martí se ha agafat les dues primeres, desprès de mirar la ressenya i a "pringat" .... jejejeje ja era hora que un dia pringues.
L - 2

He de dir que em començat per la variant dels "Cagamandúrries" es a dir a la dreta de la original, que es mol dreta i difícil, es una canal que dona al pont de fusta del camí i que encara que esta mol polida per l’aigua es deixa fer.
El Guillem al L - 3 (foto Martí)
Desprès del segon llarg, la pedra canvia i es torna mol mes agradable amb bons agafadors i bons cantells, millora la seguretat i sembla tal, com que fos un altre indret.
L'Esteve al  L - 4  (foto Martí)

El segon llarg dona al camí que entra  de les escales del pas dels Francesos i es un bon lloc per entrar i estalviar-se els dos primers llargs, encara que la via queda un xic curta. També es el lloc per el que se entra a la via "Broma de Satan"
L - 3  (foto Martí)
Situació :

Situats al pont de fusta del camí que puja al "Pas dels Francesos" la canal de entrada esta davant nostre. Pujar uns esglaons mes i entrar a la torrentera que ens deixa a peu de canal.

Descripció de la via :

Primer llarg  :  Una canal - xemeneia amb pedra polida per el aigua, al cap de munt una reunió fantasma, que no es fa però en la que podem posar una cinta, desprès a la esquerra amunt per terreny mes fàcil que ens porta a una còmoda rapissa a on trobem la Reunió.30 metres, 1 baga 1 escarpa 1 xapa. IVº / IVº+ /  IIº / IIIº

Segon llarg  :  Recta amunt un pas dret i polit (nosaltres pas d’estrep) desprès millora però fem un Ao segueix amunt ara millor fins arribar a sota un bosquet una xapa ens marcar el lloc per anar a l’esquerra i pujar a dintre del bosc, fer reunió amb algun dels primers arbres. 30 metres, 7 xapes 1 pont, Ae / Ao / Vº (amb rebava) IVº+ / IVº /  IIIº+

Canvi de reunió  :  Seguir un marcat camí que puja amunt, trobem un camí transversal anar uns pocs metres a la dreta i tornar apujar a munt fins trobar la paret fer reunió en algun de aquests arbres, a toca de la pedra. 20 metres.

Tercer llarg  :  Si ens costa trobar el inici buscar un petit pi pelat a uns 6 o7 metres del terra, es puja per la seva dreta (es troben xapes) per desprès superar-lo per el mig i seguir pujant fins que un moment donat les xapes et porten a l’esquerra a fer un petit flanqueig una mica aeri, però amb uns agafadors perfectes, un pas mes i entrem a la reunió. La pedra a canviat i a millorat al 100x100. 30 metres, 10 xapes 1 pont, IVº / IVº+ / Ao

Quart llarg  :  Per l’esquerra de la reunió un pas per posar-se a sobre de una placa i desprès amunt, amb una mol bona pedra i bons agafadors, fins entrar a un mini collet que ens deixa davant de la encantadora placa final. 25 metres, 7 xapes, Vº / IVº+  / IVº

Cinque llarg  :  Se enfila des de la reunió, fins la mitat el grau es homogeni, per aquí tenim un pas mes peli-agut, que ressolem amb un pas de cinta, després segueix el manteig grau, agafa una certa tendència a la dreta i al final fa un parell de metres a la dreta, per entrar en una mena banyera a on es fa la reunió. 26 metres, 10 xapes, Vº /  Ae / Vº+ / Vº / IVº.

Sise llarg  :  Grimpada fàcil fins posar-se a sobre unes herbes després caminant fins el camí. 30 metres fins el camí, Iº / IIº / caminat.

Per l’aproximació, descens i mes informació clicar aquí :