dimarts, 24 de gener de 2017

Collbató

La Codolosa

Via :  29 de Febrer
Rufa i Barrufa a entrat el hivern, ja tocava, ens retirem a les casernes d’hivern, avui esta núvol, fa vent encara que el fre es moderat, les previsions donen un canvi de direcció del vent per al migdia així que ho tenim clar a un lloc que de moment estem arrecerats i que sigui curt.... be curt ja es a lo que anem fa temps perquè enganyar-nos, vull dir encara mes curt.
L'Esteve al  L - 1

Opció clara aquesta via, aproximació mínima, curta tirant a curtíssima encara que la em amanit amb un llarg extra, així tenim la opció de llepar tots una mica, ben assegurada, pedra bona i baixada rapida amb dos ràpels de 30 si ets covard i un de 60 si ets valent.

Al inici i per sorpresa comença L’Esteve, sembla que te ganes de tornar a casa i ha pensat ... "si deixo a aquests inútils demà encara estem aquí"  dit i fet puja com una daina i a la reunió reclama que li pugem la jaqueta.
El Guillem al  L - 2

Per sorpresa meva el Martí em cedeix amablement la oportunitat del segon llarg, encara un xic corprès per la emoció me hi fico, no tant rapit om L’Esteve i es que el cul em pesa mol mes, al peu de la placa final faig una reunió improvisada, en una bona rapissa, amb la primera xapa de la reunió del la nostre esquerra i uns arbrets.

El Martí puja tot gaudint de aquesta bonica placa, mol ben assegurada i ja esta al cap de munt en un plis plas, puja el company i quant estic pujant Jo canvia la direcció del vent i quedem garratibats, cagant llets cap a baix i ant cops de puny per ser el primer en baixar.
Descripció de la Via  :

Primer llarg  :  A sobre nostre es veuen 3 xapes lluentes, per arribar un curt sòcol fàcil, xapem i aquí ja es posa mes interessant la dificultat augmenta conforme anem passant xapes, pedra de primera, agafadors bons, de la darrera xapa se surt un xic per la dreta i desprès a l’esquerra en diagonal ascendent,quasi caminant, un petit ressalt amb una xapa dona pas a la reunió. 30 metres, 4 xapes, IIº / IVº / Vº / IIº / IVº

Segon llarg  :  Al davant de la reunió una llastra que es puja per la seva dreta, algun pas per oposició i una bonica placa de pedra bona i bons agafadors, la sortida de la darrera xapa es un xic difícil ( 1 metre) desprès un tram quasi caminat fins una rapissa en la que improvisem una reunió. 25 metres, 4 xapes, IIIº / IVº+ / Vº / Vº amb rebava / IIº / Iº.

Tercer llarg  :  Dues línies de xapes, agafar la de la dreta, placa amb bons agafadors i millor pedra arribar a la darrera xapa te un punt de al·licient i sortir un punt plus (1 metre) se surt per l’esquerra i es una mica mes fi de la resta de la via. 10 metres, 3 xapes, Vº / Vº amb rebava / IIIº.

Baixada amb 2 ràpels per la via.

Per l’aproximació, descens i mes informació clicar aquí :