Agulles i/o Parets

B) Ag 422 (1) B) Ag. Mare (2) B) Agulla Antoni Rosich (1) B) Agulla del Mirador (4) B) Agulla del Pla dels Ocells (2) B) Agulla dels Espeleolegs (1) B) Agulla dels Set (2) B) Agulla Dionis (1) B) Agulla Manolito Garcia (1) B) Albarda Castellana (1) B) Bacallà (1) B) Bessona Inferior (1) B) Bola de la Partio (1) B) Boteruda (1) B) Boteruda del Gra (2) B) Camell de Sant Jeroni (2) B) Cap d'en Calventus (2) B) Cap de Guerrer (2) B) Cap de Mort (3) B) Cap del Serrat de S. Joan (1) B) Cara de Mico (7) B) Caragolet (2) B) Carnavalada (2) B) Contrafort de la Palleta Est (2) B) Contrafort de Sant Pau Vell (2) B) Contrapuntal de l'Albarda Castellana (2) B) Cota 339 (2) B) Cua de Bacallà (2) B) Dels Tres o CNT (3) B) El Barretet (2) B) El Bisbe (2) B) El Cavall Bernat (1) B) El Farao (1) B) El Faraonet (1) B) El Frare de Baix (1) B) El Gerro (2) B) El Lloro (1) B) El Pas del Príncep (1) B) El Pingüi (3) B) El Porró (1) B) El Rave (1) B) El Setrill (2) B) El Timbaler del Bruc (2) B) El Xumet (3) B) Els Estalvis del Porró (1) B) Els Graus (5) B) Enclusa de Frares (2) B) Escorpí (2) B) Frare de Baix del Clot de la Monica (2) B) Frare Gros (2) B) Ganivet dels Diables (1) B) Gegant Encantat (2) B) Gorra Frigia 1 (9) B) Gorra Frigia 2 (7) B) Gorra Marinera (4) B) L'Aglà (2) B) L'Anec (1) B) L'Arbret (2) B) L'Elefant (1) B) L'Esquelet (1) B) La Bandereta (2) B) La Boleta del Portell Estret (1) B) La Cadireta (1) B) La Cajoleta (2) B) La Corona de La Reina (4) B) La Doble (2) B) La Granota (1) B) La Inclinada (2) B) La Mamella (3) B) La mamelleta (1) B) La Momia (1) B) La Momieta (1) B) La Monja (2) B) La Nina (2) B) La Palleta (2) B) La Palleta baixada (1) B) La Panxa del Bisbe (2) B) La Paparra (2) B) La Pastereta (8) B) La Pelada (1) B) La Peluda (1) B) La Portella Petita (1) B) La Prenyada (2) B) La Presidenta (2) B) La Proa (2) B) La Reina (4) B) La Saca Gran (2) B) La Salamandra (2) B) La Talaia dels Enginyers (2) B) La Trumfa (1) B) La Xepa (2) B) Magdalena Inferior 1 (5) B) Magdalena Inferior 2 (2) B) Magdalena Superior 1 (5) B) Magdalena Superior 2 (4) B) Mirador dels Ermitans (2) B) Miranda de Can Jorba (6) B) Miranda de la Portella (1) B) Miranda de les Boïgues (4) B) Miranda de les Magdalenes (3) B) Miranda de Sant Benet (1) B) Miranda de Sant Joan (4) B) Miranda de Sant Joan Est (1) B) Miranda de Sant Onofre (3) B) Miranda de Sant Pere (10) B) Miranda de Santa Magdalena (1) B) Miranda del Pas dels Francesos (3) B) Miranda del Princep (2) B) Montgros (2) B) Mur Encaixonat (1) B) Pared de l''Esperança (2) B) Paret de Diables (1) B) Paret de l'Aeri (1) B) Paret del Pont (2) B) Paret dels Trons (1) B) Placa Roofs (2) B) Plecs del Llibre (1) B) Pollego Oest (2) B) Portella Petita (2) B) Portella Superior (3) B) Processó dels Monjos (2) B) Punta Pam a Pam (2) B) Ratpenat (2) B) Roca De Sant Cugat (2) B) Roca de Sant Martí (2) B) Roca de Sant Salvador (1) B) Roca dels Col.leccionistes (2) B) Roca dels Corbs (2) B) Roca dolça (2) B) Roca Gran de la Portella (1) B) Roca Gris (2) B) Salvat Papasseit (1) B) Salvat Papasseit B) Bacallà (1) B) Sant Jeroni Oest (2) B) Savina Inferior (1) B) Sense Nom (1) B) Sentinella (2) B) Serrat de les Garrigoses (2) B) Serrat de les Onze (4) B) Serrat del Moro (1) B) Serrat del Muntaner (8) B) Serrat dels Monjos (3) B) Serrat dels Tudons (2) B) Talaia Gran (1) B) Tonsura - La (1) B) Ullal de La MAgdalena (6) B) Veïna del Gerro (2) B) Veïna del Musclet (1) B) Xepa - La (1) B)Serrat de les Onze (1)

diumenge, 7 de gener de 2018

Delinqüents

03-01-2018
Collbató
La Codolosa
Via :  Delinqüents

Avui som pocs ... però bons al Bar fent l’entrapa i petant la xerrada, els companys de la "Quarta edat" ens informen de una via nova a La codolosa, que segons ells es pot fer, encara que amb un somriure sorneguer, que coneixem prou be, no donen grau, però diuen que es assequible, comentant que al tercer llarg trobarem algun tram de pedra no gaire bona, també ens diuen que sembla que passat un tram mes herbari encara podríem trobar dos llarg mes, sense especificar, però a les hores hauríem de baixar caminat.
El Martí al  L - 1
Ens diuen que el obridor es el Joan  Baraldes.
Tot fen temps per que el Sol comenci a escalfar decidim provar de fer-la, si no mes per variar una mica.
L'Esteve al  L -2
Em passat un altre any i novament em queda cara de pringat, a peu de via em trobo que els col·legues fan un repartiment de llargs estil "Democràcia Egpagnola" i em toca el tercer llarg .... mmm aquet no es el que esta un xic rara la pedra ..?  pregunto Jo !!!
El Guillem al  L - 3
No home !!!  que es mol poc tros i Tu tens traça amb això mmmm perdó Jo, em cago a sobre quant veig terreny raret ..... res, no tinc res afer i son dos contra un .... be me ha tocat el llarg lleig .... en fi tot sigui per la harmonia del grup !!!!!
Situació  :  Un cop arribats al peu de la paret de La Codolosa seguim cap a la dreta a trobar la darrera i mes protegida del vent,  cubeta a on començant unes quantes vies, just al arribar i abans de deixar els arbres del camí trobem una fletxa picada a la pedra que toca el camí, aquí comença la via.
Primer llarg  : Una fletxa picada a la pedra marca el camí per un llom ajagut per desprès fer uns passos a l’esquerra (baga) per anar a trobar una xapa, pas delicat que dona entrada a una bonica placa, baga i xapa, fins situar-nos a sota de un petit morro descompost, es pot pujar per l’esquerra amb un parell de metres mol descompost o donar-li la volta per la dreta pedra menys dolenta, fins situar-nos a sobre del petit morro uns metres mes amunt per terreny irregular arribem a la reunió, muntada amb 2 paràboles. 27 metres, 2 bagues 2 xapes, IVº- /  IVº /Vº -  Ao / IVº / IVº- IIIº
Segon llarg  :  A sobre de la reunió una baga en un arbre ens ajuda a anar a l’esquerra i posar-nos a sobre de una bonica placa, una baga i una nansa brutal ens porten fins una xapa, aquí nosaltres em anat a l’esquerra a trobar una xapa de la via de la nostre esquerra, ja que si continues recte te un xic mes de risc, que no de dificultat, un cop a sobre i per terreny mes còmode arribem a una reunió de la via veïna que aprofitem per assegurar-nos i seguim amb tendència a la dreta a trobar un llom de bona pedra, una visible xapa ens marca el camí, seguim aquest tram de bona pedra tot obviant que un parell de metres a l’esquerra es mes fàcil, trobarem un altre xapa i una baga, abans de la reunió, de dos paràboles. 30 metres, 3 bagues 4 xapes, IVº+ / Vº - IVº+ / IIIº - IVº / IVº - IVº+ / IVº.
Tercer llarg  :  Un tram de bona pedra  amb una franja una mica irregular que dona pas a una placa curta i bonica amb una xapa ben situada que dona pas a un terreny mixt de herba i pedra trencada als 5/6 metres anem una mica a l’esquerra tot passant per una llastra que dona poca confiança i anant seguint a munt un darrer muró te al seu inici una xapa que ens servei de far, per saber per a on anar, la reunió esta un parell de metres amunt i es pot accedir directa o com en el nostre cas un xic a l’esquerra per terreny dret la reunió, incòmode, queda just a la nostre dreta de 2 paràboles. 30 metres, 1 baga 2 xapes, IVº / IVº+ / IIº - IIIº / Vº
Baixada  : Per evitar problemes amb la massa forestal fem tres ràpels curts de 30 metres anant seguint la via.
Consultes de "Vies per Anar-hi"
Per l’aproximació, descens i mes informació anar al següent enllaç :