dilluns, 10 de setembre de 2018

Monestir

Mirador de Sant Joan

Via  : Pitu / Núria
Finals d’agost i encara anem buscant l’ombra. Avui l’Esteve esta complint amb les seves obligacions d’avi i em deixa a soles amb el Martí, he de dir que ell també te certes obligacions, però la seva entranyable senyora li ha donat festa familiar per que  jo no em quedi sol i trista.
El Martí al L - 1
La trobada al bar serveix per fer un repàs dels que no hi son i uns quants mes, la veritat que això de la xafarderia es de lo mes interessant.
El Guillem al L - 2

Be de la petita col·lecció d’opcions escollim aquesta via, que te una aproximació un xic mes llarga de les que últimament  estem fent.
L - 4
La via esta ben assegurada i el grau es assequible, per a nosaltres, he de dir que allà a on em posat l’estrep i/o ens em agafat com a paparres  (Ao) els bons escaladors troben agafadors generosos, però tiren enrere i els nostres bracets no donen la talla, així que estrep o Ao es la solució per a nosaltres.
L - 5

Aproximació  :  Anar a l’ermita de Sant Joan i d’aquesta seguir el camí que va a al Serrat de La Monica, marques blaves. Val la pena consultar el itinerari complert de la baixada. La via comença a uns 4 / 5 metres del camí entrada mol marcada.

Descripció de la via  :

Primer llarg  :  Una placa mol còmoda i agradable de fer, desprès de la tercera xapa agafa una lleugera tendència a l’esquerra, que desprès es transformà en un flanqueig  protegit amb 4 xapes, el primer pas se ha de mirar un xic mes, desprès recte amunt fins la còmoda reunió.  43 metres, 12 xapes, II -IIIº / IVº / IVº+ / IVº /  IIIº+

Segon llarg  : Se surt per l’esquerra, tres xapes d’escalada còmode fins el inici de un mur mol dret, les xapes 5 / 6 / 7 i 8 he fet servir l’estrep desprès se surt be amb algun pas agafant-te  a les cintes i cinquè bonic que segueix menys difícil fins la reunió. 27 metres, 14 xapes, IVº / Vº / Ae / Ao / Vº / IVº.

Tercer llarg  :  Se surt per la dreta es una bonica passejada de dificultat mol moderada, anant seguint amunt sense complicacions. 25 metres, 3 xapes, IIIº / IIº / Iº.

Estem a dalt de l’agulla Pam a Pam, al davant tenim una vira que va cap a la dreta i porta al collet per el que em vingut al matí, en cas de mal temps es un bon escapament.

Anar ha buscar el inici de la rapissa / camí, uns 20 metres caminant còmodament, aqui veurem les xapes de la continuació de la nostre via.

Quart Llarg  :  Se surt recte amunt fins una llastra invertida, a partir de aquest punt la pedra se ha de controlar, sense ser dolenta, mol ben assegurada, es va uns passos a l’esquerra i desprès amunt fins una llastra, a sobre esta la reunió, si se entra directe esta descompost, millor seguir per sota a l’esquerra a on trobarem dues xapes i entrar horitzontal a la dreta. 35 metres, 11 xapes, IIIº / IVº / IIIº+ / IIIº.

Cinquè llarg  :  Sortim per l’esquera, un metre desprès amunt per terreny mol dret pro amb mol bons i cantelluts agafadors  que permeten pujar en Ao quatre o cinc passos fins sortir en lliure  mol difícil amb una certa tendència a la dreta, a l’alçada de un “ronyo” gira un xic a l’esquerra i recte amunt per un terreny cada cop menys difícil. 32 metres, 14 xapes, Vº / Ao / Vº / IVº / IIIº.

Descens  :  Caminant per la vessant oposada a la via fins arribar a la ermita de Sant Joan.

Per l’aproximació, descens i mes informació anar al següent enllaç

Suggeriments  de vies per anar-hi   :