dimarts, 16 d’octubre del 2018

Gorros
Puntal de La Magdalena Superior
Via  : Charlot

Aproximació curta sobretot si agafem el “Cavall de ferro” …
Una alegria he tingut avui … Us l'explico per què si no explotaré...
Tot pujant pel segon llarg tinc una aparició tres boniques “Daines” (Laura - Gemma i Natalie) m'han sortit per la meva esquerra tot parlant entre Elles va una i li diu a les altres companyes, per aquí puja un xicot que està fent la via…
Si heu llegit bé ha dit UN XICOT, no ha dit un vell, o un senyor gran … no ha dit UN XICOT …  m'he inflat com un globus  aerostàtic i he pujat tot dissimulant i fen veure seguretat i afinant l'estil al màxim fins i tot he mirat de no agafar-me als agafadors de colors !!!!!
Aproximació  : Des del Pla de les Taràntules o estació superior del Funi. Anar pel camí dels Gorros fins situar-nos sota La Magdalena Inferior, agafar un camí que puja dret fins a arribar a l’alçada de la seva paret (Via : Ulu Apa) ara anar a la dreta, tot remuntant una canal herbosa, quan comença a posar-se dreta tenim a la nostra dreta, a uns 3 o 4 metres un petit balco al peu del llom que és l'inici de la via.

Primer llarg  :  Recte amunt pel llom del contra puntal, anar pujant esquivant les zones més herboses i humides, quan es posa una mica més dret a la nostra dreta trobem una reunió antiga i nova. 18 metres, 0 xapes, IIº

Segon llarg  :  La reunió està a la vertical de la punta més herbosa que surt del bosc de la canal que tenim al nostre esquerre, anar pujant per terreny a controlar fins a la dita punta que vorejarem per anar ara a l’esquerra i recte amunt, la darrera xapa està situada una mica a la dreta, aquí és un xic més difícil. 38 metres, 7 xapes, IVº / IVº+.

Tercer llarg  :  Recte amunt als tres o quatre metres canvia la pedra, es fa més dret i surten uns bons agafadors, ara és qüestió de braços, el pas més forçut ens podem ajudar de l'agafador de colors, després és un goig d'agafadors fins a la reunió. 20 metres 6 xapes, IVº+ / Vº / Vº+ (Ao) / Vº / IVº.

Quart llarg  :  Recte amunt, segueixen els agafadors de primera, ara es posa una mica dret, ben assegurat, una mica l’esquerra fins a situar-nos sota la bola, un pas dret i després un festival de còdols. 30 metres, 6 xapes, Vº / IVº / IVº+ IVº.

Cinquè llarg  :  Creuar els arbres que són al peu de la bola, anar cap a l’esquerra fins a trobar una xapa, pujar amunt tot seguit una fissura fins a la reunió. 15 metres, 2 xapes, IIIº / IVº+ / IVº.

Descens  :  Un ràpel d'una mica més de cinquanta metres ens deixa al peu de la via : Normal i del camí de baixada.