Agulles i/o Parets

B) Ag 422 (1) B) Ag. Mare (2) B) Agulla Antoni Rosich (1) B) Agulla del Mirador (5) B) Agulla del Pla dels Ocells (2) B) Agulla dels Espeleolegs (1) B) Agulla dels Set (2) B) Agulla Dionis (1) B) Agulla Manolito Garcia (1) B) Albarda Castellana (1) B) Bacallà (1) B) Bessona Inferior (1) B) Bola de la Partio (1) B) Boteruda (1) B) Boteruda del Gra (2) B) Camell de Sant Jeroni (2) B) Cap d'en Calventus (2) B) Cap de Guerrer (2) B) Cap de Mort (3) B) Cap del Serrat de S. Joan (1) B) Cara de Mico (8) B) Caragolet (2) B) Carnavalada (2) B) Contrafort de la Palleta Est (2) B) Contrafort de Sant Pau Vell (2) B) Contrapuntal de l'Albarda Castellana (2) B) Cota 339 (2) B) Cua de Bacallà (2) B) Dels Tres o CNT (3) B) El Barretet (2) B) El Bisbe (2) B) El Cavall Bernat (1) B) El Farao (1) B) El Faraonet (1) B) El Frare de Baix (1) B) El Gerro (2) B) El Lloro (1) B) El Pas del Príncep (1) B) El Pingüi (3) B) El Porró (1) B) El Rave (1) B) El Setrill (2) B) El Timbaler del Bruc (2) B) El Xumet (3) B) Els Estalvis del Porró (1) B) Els Graus (5) B) Enclusa de Frares (2) B) Escorpí (2) B) Frare de Baix del Clot de la Monica (2) B) Frare Gros (2) B) Ganivet dels Diables (1) B) Gegant Encantat (2) B) Gorra Frigia 1 (9) B) Gorra Frigia 2 (8) B) Gorra Marinera (3) B) L'Aglà (2) B) L'Anec (1) B) L'Arbret (2) B) L'Elefant (1) B) L'Esquelet (1) B) La Bandereta (2) B) La Boleta del Portell Estret (1) B) La Cadireta (1) B) La Cajoleta (2) B) La Corona de La Reina (4) B) La Doble (2) B) La Granota (1) B) La Inclinada (2) B) La Mamella (3) B) La mamelleta (1) B) La Momia (1) B) La Momieta (1) B) La Monja (2) B) La Nina (2) B) La Palleta (2) B) La Palleta baixada (1) B) La Panxa del Bisbe (2) B) La Paparra (2) B) La Pastereta (8) B) La Pelada (1) B) La Peluda (1) B) La Portella Petita (1) B) La Prenyada (2) B) La Presidenta (2) B) La Proa (2) B) La Reina (4) B) La Saca Gran (2) B) La Salamandra (2) B) La Talaia dels Enginyers (2) B) La Trumfa (1) B) La Xepa (2) B) Magdalena Inferior 1 (6) B) Magdalena Superior 1 (6) B) Magdalena Superior 2 (4) B) Mirador dels Ermitans (3) B) Miranda de Can Jorba (6) B) Miranda de la Portella (1) B) Miranda de les Boïgues (4) B) Miranda de les Magdalenes (4) B) Miranda de Sant Benet (1) B) Miranda de Sant Joan (5) B) Miranda de Sant Joan Est (1) B) Miranda de Sant Onofre (3) B) Miranda de Sant Pere (10) B) Miranda de Santa Magdalena (1) B) Miranda del Pas dels Francesos (3) B) Miranda del Princep (2) B) Montgros (2) B) Mur Encaixonat (1) B) Pared de l''Esperança (2) B) Paret de Diables (1) B) Paret de l'Aeri (1) B) Paret del Pont (2) B) Paret dels Trons (1) B) Placa Roofs (2) B) Plecs del Llibre (1) B) Pollego Oest (2) B) Portella Petita (2) B) Portella Superior (3) B) Processó dels Monjos (2) B) Punta Pam a Pam (3) B) Ratpenat (2) B) Roca De Sant Cugat (2) B) Roca de Sant Martí (2) B) Roca de Sant Salvador (1) B) Roca dels Col.leccionistes (2) B) Roca dels Corbs (2) B) Roca dolça (2) B) Roca Gran de la Portella (1) B) Roca Gris (2) B) Salvat Papasseit (1) B) Salvat Papasseit B) Bacallà (1) B) Sant Jeroni Oest (2) B) Savina Inferior (1) B) Sense Nom (1) B) Sentinella (2) B) Serrat de les Garrigoses (2) B) Serrat de les Onze (4) B) Serrat del Moro (1) B) Serrat del Muntaner (8) B) Serrat dels Monjos (3) B) Serrat dels Tudons (3) B) Talaia Gran (1) B) Tonsura - La (1) B) Ullal de La MAgdalena (7) B) Veïna del Gerro (2) B) Veïna del Musclet (1) B) Xepa - La (1) B)Serrat de les Onze (1)

divendres, 9 de novembre de 2018

Joan Manel

24-10-2018
Monestir
Gorros
Ullal de La magdalena
Via  : Joan Manel
Tot esperant la escalfor del Sol, ara ja se comença a agrair, arribem tard i trobem un munt d’escaladors enganxats a les pedres, fa bonic .....
Via curta, rapida, maca i relativament ben assegurada, sense passar-se....
L'Esteva al L - 2
Aquest cop me avanço  a l’esteve que a peu de via se entre fent-se la cigarreta i es que se ha oblidat de portar les cigarretes fetes i ara va amb la maquineta, així que aprofito la ocasió per sortir cagant llets cap a munt, el primer llarg va a l’esquerra del primer llarg de la Ulu-Apa, com aquest te una mica menys d’herba i te alguna xapa pugem per aquest llarg, les dues reunions estan a un parell de metres la una de l’altre, per lo que la fem en la mes còmoda.
L - 3 des de la R - 3
La resta de llargs la pedra es extraordinària, conforme anem fen metres la paret es va redreçant i sortint uns bons còdols, els agafadors sense ser sobrers son els necessaris i de qualitat, en fi per gaudir i a partir de la segona reunió ja ens toca el desitjat Sol.
Únicament el company remuga una mica quant veu que me he reservat el llarg mes bonic (el tercer), però es de tan bon conformar que no diu res, amb lo que marxo amb una mica de remordiment que es va esvaint conforme vaig fent metres d’aquest llarg, al arribar a la reunió ja no em recordo.
L - 4
En el segon i tercer llarg trobarem un parell de xapes velles posades amb “burins” i que es confonen amb la pedra, fer atenció per no passar-les de llarg.
Des de el Pla de Les Taràntules (estació superior del «Funi») seguir el camí de Gorros (Sant Jeroni) un cop passada la bifurcació que puja cap les escales de Jacob em fet unes 100 passes, de cama curta, fins quedar al peu del Ullal de la Magdalena, una entrada natural i dreta ens puja en pocs minuts al peu de la paret i la via, al principi recte amunt, desprès es devia una mica a la dreta per a toca de la pedra tornar a l’esquerra, aproximadament, des de el «Funi», entre 10 i 20 minuts, segons forma física.
Descripció
Primer llarg  :  Primer llarg : Al peu de via i a l’alçada del maleic una xapa senyala el inici de la via, es un primer llarg que segueix una línia una mica sinuosa per anar a trobar un jardinet, al que entrem per l’esquerra, anem per la rapissa a la dreta a trobar la part mes còmoda. 30 metres, 3 xapes, Iº – IIº.
Segon llarg  :  Sortim cap a l’esquerra, aprofitant la reunió original pe posar una cinta, desprès en diagonal a l’esquerra fins la primera xapa, a partir d’aquí mes o menys recte amunt amb una certa tendència a l’esquerra, per trobar la darrera xapa i la entrada a la reunió anar francament a l’esquerra. 25 metres, 5 xapes, IIIº+ / IVº
Tercer llarg  :  Se surt per l’esquerra, la segona xapa es un burí, de aquí es segueix mes o menys recte amunt, els agafadors van sortint i la pedra es mol bona i dreta, en un tram que se ajup trobem una reunió a la nostre esquerra, no gaire incomoda. 25 metres, 8 xapes, Vº.
Quart llarg  : Se surt per la dreta, en diagonal per despres anar recte amunt a la mitat del llarga la dificultat baixa un xic i des de a sobre de la tercera xapa ens em de anar un parell de metres a l’esquerra, al darrer tram se ha de fer atenció a la pedra. 25 metres, 4 xapes, IVº / IIIº
Descens  :  Des de el cim anar uns 3/4 metres cap el costat oposat de la via i trobarem un ràpel curt de uns 15 / 20 metres que ens deixa al peu del coll amb la normal de la Magdalena Superior.
Un altre opció es des de la darrera reunió muntar un rapel llarg fins el camí que porta a la Magdalena Inferior.
Suggeriments de vies per anar-hi  a Montserrat.
Suggeriments de vies per anar-hi a la resta