divendres, 30 de setembre de 2022

Els Graus

Esperó Fra Garí

Via : Jocs de Nens

Avui ha estat un tornar a la normalitat meteorològica i nosaltres tornem als baixos de Montserrat amb un horari normalitzat, sense pressa i gaudint de bones estones de converses amb els companys.

El Raimon al L - 1
Avui hem tocat els diferents marcs de vida que tenim amb les noves generacions d'escaladors, coincidim amb el Lolo i el seu company en què els nous tenen una cultura diferent i que és extraordinària, una bona preparació anímica, una cultura física extraordinària, disposició de temps i ambició esportiva fantàstica.
No obstant les nostres vivències que han estat úniques i d'un contingut social de grup, de petits grups que encara ara continua i ens dona motius per continuar estant en aquest món, amb les nostres possibilitats.
El Guillem al L - 4
Per finalitzar, hem coincidit en el fet que, i encara no s'havia produït el xou de la nit, creiem que el món de la política ens pren el pèl des de la dreta a l'esquerra ens prenen per imbecils i ells es comporten com en un pati de col·legi infantil en què els que més força fan són els que dicten les normes i es distribueixen les poltrones de poder i diners.
Coincidim en el fet que la professionalitat dels polítics és una presa de cabellera.
El Martí al L - 5
Clar, aquestes conversés que surten abans o després d'una escaladeta de plaer amb bon temps, bons companys i una (o dos) cervesa entremig, després cap a casa a trobar les nostres mascotes o companyes.
L - 6 (surt tan depresa que s'emporta totes les cordes)
La via d'avui "Jocs de Nens" l'hem començat per l'Avi Joan, és una via senzilla i a la vegada amb alguns passos interessants,, reunions còmodes que permeten riure i provocar al company que està escalant, la baixada s'ha fet llarga i els genolls han arribat cantant el virolai, bé en el meu cas, els companys han arribat millor que Jo.
L - 7
Aproximació : En sortir de Collbató ho tenim just al davant, seguim un marcat camí que passa pel peu del llom del primer llarg (camí amb marques blaves i blanques), donem la volta al llom i pugem per la seva dreta (sentit marxa) fins a una rapissa de terra, a sobre veurem, a uns 4 metres, una reunió. Es fa els dos primers llarg de la via "L'Avi Joan" per després fer un flanqueig cap a la nostra dreta, a l'inici tornem a trobar els senyals de pintura, quan aquestes tirant amunt nosaltres hem de continuar flanquejant cap a la dreta una petita baixada de 2/3 metres i una mica més de flanqueig fins a una baga en un pont de pedra, aquí comença la via "Jocs de Nens"

Primer llarg  :   Remuntem uns pocs metres fins a la reunió que es veu i l'aprofitem per assegurar-nos a partir d'aquí tot el llarg té una tendència a la dreta, sempre queda una mica per sota del llom i d'una xapa es veu la següent, pedra extraordinària i grau amable, un cop al replà anem a la dreta al peu de petit esperó a on trobem dues xapes en la que fem la reunió.. 30 metres, 4 xapes, IIIº /  IIIº+ / IIIº / Iº

Segon llarg  :   Recte amunt un pitó casolà ens marca el camí Un pas per mirar-lo un altre rapissa una xapa per assegurar un altre pas, ara un tram més còmode per arribar a un ressalt correctament assegurat, després quasi caminat fins a la pedra del davant a on està instal·lada la reunió. 30 metres, 1 pitó 2 xapes, IVº / IIIº / IVº.

Tercer llarg  :   Quasi caminat capa la dreta (mirant la paret) primer baixar una mica, a l'inici seguim unes marques de pintura blaves i blanques, quan aquestes tirant clarament amunt les deixem i continuem flanquejant, baixem uns 2/3 metres amb el cul a terra i després continuem flanquejant, donem la volta a un petit llom i veiem una baga en un pont de roca, petit replà per fer la reunió. Ara estem a l'inici de la via "Jocs de Nens". Uns 60 metres, caminat / Iº / caminant.

Quart llarg : Una bonica placa ajaguda amb roca extraordinària, trobem un pont de pedra que a vegades té un cordino i de vegades no el te, més amunt una xapa assegura el pas més delicat d'aquest llarg. 20 metres, 1 xapa 1 pont, IIº / IIIº / IIIº+ / Iº

Cinquè llarg  :  Bonica placa de sortida que s'ha de mirar per arribar a la primera xapa, després un enorme forat a la dreta ens ajuda a pujar fins a sota un llavi, uns passos a l'esquerra i després amunt amb un passet més intens (pedra a controlar) després amb més facilitat, fins a l'entrada a la reunió que també s'ha de mirar. 15 metres, 3 xapes, Vº / IVº / IVº+ / IVº.

Sisè llarg  :  Arribar a la primera xapa té el seu pas interessant després es puja per placa, una mica a l'esquerra, fins a sota d'uns ressalts amb pedra a controlar, les dues sabines que hi havia, han desaparegut i es pot posar un parell de friends, un cop superat el segon s'arriba al cap de munt d'una petita agulla, reunió de dues xapes als peus.. 15 metres, 1 xapa, IVº+ / IVº / IVº+-IVº.

Setè Llarg  :  Travessem els 4/5 metres d'arbrat que ens ha separat de la placa del davant tot caminant, trobem una xapa per si volem fer reunió, si no la fem és millor no xapar per evitar fregaments, bonic final per la via, bona pedra i grau amable. 15 metres, 1 xapa, IVº+ /  IIIº / IIIº+.

Baixada  : Des de la reunió pujar un parell de metres, a la nostra esquerra veurem els senyals blaves/blanques, seguir-les fins al camí de les Bateries i després cap baix fins al poble de Collbató.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.