dissabte, 17 de desembre del 2022

Aproximació

Descripció de la via :
Primer llarg :
Per la dreta a mitja alçada, dues xapes juntes a l'esquerra, assenyalen l'entrada i després una diagonal ascendent a la dreta, just per sota el llom,
30 metres, 4 xapes, IIIº - IIIº+ / IIº /
També podem anar des de la base i seguint tot el llom recte amunt (marques blavoses). 40 metres, - IIº
Segon llarg : Se surt recte per pujar per un petit díedre, amb un vell pitó, pas un xic més difícil que dona accés a un altre pas dret aquest assegurat amb una xapa, terreny més fàcil fins a arribar a la reunió. 30 metres, 1 pitó 2 xapes, IVº / IIº / IVº /
Tercer llarg :
Aquest comença recte amunt per una fissura per després travessar una placa fina cap a l'esquerra, possibilitat de fer servir l'estrep si es va molt justet, sortida per l'esquerra per una placa, ara ja amb agafadors més grans i que ofereix un plus de seguretat, una xapa i dos pitons ens fan la vida més agradable, si es va molt just tenim la possibilitat de posar un friend petit, al cap de munt anem cap a la dreta una xapa a l'alçada del cap, farà que les cordes llisquin bé, la reunió, bastant, a la dreta en horitzontal, 4 o 5 metres.
30 metres, 4 xapes, 2 pitons, (o Ae) / IVº+ / IVº / IIº
Quart llarg :
Se surt per l'esquerra amunt i quan s'ajup es va a la dreta al peu d'un mur.
28 metres, 3 xapes, IIº - IIIº /
Cinquè llarg :
Recte amunt, dret amb molt bona pedra, primers passos que es poden fer en Ao i que es poden fer més o menys segons el grau, els agafadors es van fent grans i més generosos a mesura que anem pujant, al final i per terreny més fàcil se'n va a la dreta fins a la reunió.
30 m, 8 xapes 1 pitó, Ao / / IVº / IIIº
Baixada :

Acabar de pujar fins al Camí de les Bateries seguint les fites, tot plegat de tres a deu minuts segons forma física. .
Baixar per aquest ample camí fins a la senyera pintada a la pedra, se l'anomena "El Llençol" al seu davant un corriol prou ben marcat ens porta directament al carrer de Collbató on habitualment s'aparca el cotxe.