dissabte, 22 d’abril del 2023

La Codolosa Central
Via : Del Llit

Es
nota allò que es diu .... "Els Jubilats no tenim temps", així que ens trobem el Martí i Jo orfes de tota companya, per tant, decidim anar a Montserrat.
Com sempre ens trobem al Bar de l'Anna per gaudir d'un bon esmorzar.
Darrerament, veiem notes d'obertures de vies al massís, sobretot en zones internes, aplaudeixo aquesta lleugera obertura en les restriccions, encara que siguin vies totalment fora del meu abast, trobo a faltar vies més assequibles i ben assegurades, però en fi és solament la meva opinió.
El Martí al L - 1
Avui i d'acord amb els nostres cossos decidim anar a la Codolosa i per fer-lo més proper ens quedem a la Cova de les Arnes, una via dels companys Baraldés i Pany, dos llargs curts i bonics de veritat, perdre bona i cantelluda, variada i ben assegurada, per no patir gens.
Com en moltes ocasions un punt de dubtar a l'inici, és a dir per aixecar el cul del terra V+ o 6a ?, bé nosaltres hem aclarit el tema amb una forta tibada dels agafadors de colors i hale hop!!, a gaudir de la resta. No hem tingut cap problema dues xapes ben col·locades ens faciliten el pas a una placa ben bonica, dreta i cantelluda, difícil .. Sí, sí que és difícil, també he de dir que si té agafes als agafadors de colors el grau pot oscil·lar en mig grau avall o amunt segons els agafadors de colors que facis servir.
L - 2
Avui tot ha anat bé i ràpid, ni per casualitat hem tingut el mal pensament d'anar a fer un altre via una al dia és suficient, així que a l'hora de dinar estàvem al Bar de l'Anna, en plena hora de màxima feina, per ells, ens hem fet un petit lloc compartit a l'exterior, en això que apareix el Jordi Q., bon company del Martí i amb bona relació amb Jo, abraçades i etc..
Ara si, ara sí que semblem tres porters posant a caldo al veïnat, quina repassada del personal que hem fet i que a gust ens hem quedat.
Aproximació
La via : Del Llit
A la dreta de la Cova de les Arnes, nom de la via escrit amb retolador
Primer llarg : Pas un xic balmat, en uns tres metres trobarem dues xapes, nosaltres fem un Ao, després un xic a la dreta una bonica placa, pujar ara una mica a l'esquerra, ara una mica a la dreta de la vertical de les xapes, si fas servir les cintes el grau pot oscil·lar en mig grau amunt o avall, a la cinquena xapa trobem una petita canal a la nostra dreta, la seguirem fins a trobar la reunió a la nostra esquerra. 25 metres, 9 xapes, Ao / - + / / IV + / IVº.
Segon llarg :
A l'esquerra una baga marca el camí, sense sobrepassar-la seguir en horitzontal a l'esquerra veurem una xapa, plataforma pels peus, després recte amunt, pedra bona, algun pas allarga una mica d'assegurança a assegurança, una fissura horitzontal ens permet posar un friend petit/gran, placa bonica i per gaudir-la, els darrers metres per arribar a la reunió s'ha de vigilar la qualitat de la pedra, està ben protegida i la dificultat ha baixat, la reunió a la nostra esquerra és la mateixa de la via "El Diedret". 20 metres, 1 baga 4 xapes. IIIº / IVº / IVº+ / IVº / IIIº+.
Descens
en un ràpel d'uns 50 o 55 metres fins a l'interior de la Cova de les Arnes.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.