Pàgines

Via : Bego – Miguel - Kush
Aproximació
La Via
Comença en un magnífic arbre, peu de via comuna per la via "Sol-Solet" que marxa a l'esquerra i la via "Escabroni-Escapullini" que va uns metres a la seva dreta.
Primer llarg: Comença en un magnífic arbre entremig de les vies "Sol-Solet" "Cabroni-Escapullini" recte amunt, dret però amb uns agafadors excel·lents, forats i cantells, els primers metres estan una mica polits pel pas dels escaladors. Ben assegurada. La rapissa de la reunió és compartida amb la primera de la via "Escabroni". 45 metres, 9 xapes, Vº / IVº+ / Vº / IVº+.
Segon llarg:
La nostra via va en diagonal ascendent cap a la dreta per terreny molt agraït i ple de forats, té un pas una mica picant, però just a sobre un bon agafador facilita el pas, després segueix fins a la reunió de l'arbre que també comparteix amb la seva veïna Escabroni. 30 metres, 6 xapes, IVº+ / Vº / IVº+ / IVº.
Tercer llarg:
 La "Bego" segueix  a la dreta per la rapissa a buscar la canal que es veu per sobre. Aquest llarg és de molt bon fer, amb una marcada rapissa trobo una reunió però les cordes no tenen fregament i arribo fins a la reunió de darrere l'arbre situat al cap de munt de la canal, en aquest punt s'ha de controlar una mica la pedra ... Però res d'important i està ben protegit. 45 metres, 7 xapes, IVº / IVº+ / IVº.
Quart llarg:
Sortida fàcil, fàcil encara que un metre a l'esquerra una xapa invita a pujar per una curta placa ...(?) pel que vaig pel que és més  fàcil i em salto la xapa, s'ha de prendre com a referència el llavi que queda mol amunt i a la dreta, en el punt que fa una inflexió, la reunió està a sota un parell de metres a la dreta. No vaig en diagonal directa. Si no una mica baix per situar-nos quasi a la vertical, es troba una xapa, després es puja més o menys recte i es troba un altre xapa, les dues son poc visibles, a partir de la segona s'ha d'anar en diagonal a la dreta als tres o quatre metres cap a la inflexió del llavi i un parell de metres per sota trobarem la reunió i veurem les xapes del següent llarg. 50 metres, 3 xapes, IIº / IIIº / IVº.
Cinquè llarg:
Recte amunt, un pas una mica més difícil per superar un llavi i després seguim recte amunt per bona pedra fins a la reunió. 30 metres, 6 xapes,
Sisè llarg:
Va cap a la dreta a la punta de la vauma trobem una xapa, després amunt, el terreny s'ajup, passem per darrere d'un arbre i pugem per l'aresta de l'esquerra, al cap de munt trobarem la darrera reunió. 40 metres, 2 xapes, IIIº+ / IIIº.
Baixada
Seguir la carena en direcció Nord, un curt ressalt de uns 10 metres se salva amb un ràpel des de un arbre
Una vegada arribats al collet, baixar a la dreta (sentit de la marxa) fins arribar al fons de la canal del Joc de l’Oca, remuntar-la uns metres fins a trobar, a la nostre dreta el camí dels Francesos, el inici puja una mica fins arribar al “Coll del Bassal dels gats”, desprès tot baixada fins a la pista i anar a buscar el cotxe .

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.