Pàgines

Puntal de L’Albarda
La Inclinada
Via :  Aresta Brucs
Situats en l'estació superior del Funicular de Sant Joan, en el que s'anomena "El Pla de les Taràntules", com si sortíssim del funicular agafar el camí de la dreta, és el camí que porta a Sant Jeroni, és un camí ample i còmode amb petits trams d'esglaons, que faciliten el trànsit per ell, només sortir un pronunciat gir a l'esquerra ens presenta a la "Gorra Marinera", el camí travessa de costat a costat El Gorro Frigi, seguim el marcat camí, passant pel desvio, a la nostra esquerra, del Sentinella, més endavant i també a la nostra esquerra, marcat amb pintura groga, el camí que baixa al Clot de La Mònica, el deixem de banda i seguim per l'ample camí fins a passar una característica agulla anomenada "El Cigronet", una vegada passat aquest, a la nostra esquerra, Pintat a la paret les inicials "CE i una fletxa vermella", assenyala un corriol (Canal del Clot de Sajolida), porta a les vies, de la cara Sud, del Serrat del Puntal de L'Albarda Castellana.
Descripció de la via :
Primer llarg :
Situats al peu de l'Aresta es veu alguna xapa, anar pujant tot dret, com sempre els primers dos metres rarets, després perfecte, bona pedra, suficient i cantelluda, a la meitat (més o menys) uns metres més drets posant una mica més d'al·licient, ben assegurats, reunió en una còmoda rapissà. 32 metres, 5 xapes, IVº / IVº + / Vº- / IVº / IIIº+
Segon llarg :
Sortim de la còmoda reunió per l'esquerra, i recte amunt després de la segona xapa no es veu la següent que està minimitzada amb la pedra, anar pujant tot seguint els millors agafadors i la trobarem uns 4 / 5 metres més amunt a la nostra dreta, seguir pujant direcció a l'extrem dret d'una llastra / sostre i uns quants metres abans d'arribar-hi a la nostra dreta un forat terròs, aquí està instal·lada la segona reunió. 25 metres, 3 xapes, IVº / IIIº+ / IVº
Tercer llarg :
Se surt per l'esquerra en direcció a la llastra / sostre per terreny còmode, a on es pot posar un friend mitja / petit i seguim en diagonal esquerra a trobar una canal, al seu inici un arbre horitzontal ens permet posar una cinta que assegura el pas d'entrada, fet aquest pas es menys difícil fins a un tram més vertical, al seu peu un altre cinta i per fer aquests passos més drets i amb pedra no gaire bona, aprofitem un reguitzell de sabines de gros tronc, després una curta grimpada fins a la reunió d'un sol bol amb anella, però que per mitjà d'una corda està unit al ràpel del cim i després torna a baixar a trobar un arbre a la dreta de la reunió. 30 metres, 1 friend i 2 arbres, IIIº / IVº / IIIº / IVº

La darrera reunió queda uns 3 o 4 metres per sota del cim, una corda fixa ens facilita l'arribada al cim d'una autèntica agulla, davant nostre la mítica "Aresta Ribàs" ens fa rememorar temps que ja no tornaran i ens surt la llagrimeta.
Baixada
Baixem a la darrera reunió, tot seguint la corda fixa i rapelem la via.
El ràpel del cim de l'agulla ens va retornar a vells temps, una munió de cintes que es perden... no se sap a on, que és millor no resseguir-les, no el farem servir però es mereixen una foto, rapelem per la via que hem fet, "Aresta Brucs", en dos ràpels.