divendres, 14 d’agost del 2015

Serrat Puntal Albarda

Serrat de el Puntal de L'Albarda Castellana
Aproximació:
Situats en la estació superior del Funicular de Sant Joan, en lo que se anomena “El Pla de les Taràntules”, com si sortíssim del funicular agafar el camí de la dreta, es el camí que porta a San Jeroni, es un camí ample i còmode amb petits trams de esglaons, que faciliten el transit per ell, no mes sortir un pronunciat gir a l’esquerra ens  presenta  a la “Gorra Marinera”,  el camí travessa de costat a costat El Gorro Frigi, seguim el marcat camí, passant per el desvio, a la nostre esquerra, del Sentinella, mes endavant i també a la nostre esquerra, marcat amb pintura groga, el camí que baixa al Clot de La Mònica, el deixem de banda i seguim per el ample camí fins passar una característica agulla anomenada “El Cigronet”, una vegada passat aquest, a la nostre esquerra,  Pintat a la paret les inicials "CE i una fletxa vermella", senyala un corriol  ( Canal del Clot de Sajolida), porta a les vies, de la cara Sud, del Serrat del Puntal de L’Albarda Castellana.

Descens :
Des del cim de totes les puntes del Serrat de l’Albarda Castellana, el descens es el mateix, anar a la dreta per la carena, direcció Nord, prop del final trobarem una baixada delicada, en la que agraírem els arbres situats a la nostre esquerra i desprès baixarem per una curta torrentera, empipadora, que ens deixa al camí del Gorros, just en un petit pont.
En aquest punt seguir el  itinerari de pujada, però en sentit invers.
   Excepció de "La Inclinada" que es ràpela per la Aresta Brucs en 2 ràpels seguint la via, per desprès seguir el itinerari de baixada.
 Per Informació general telefonar al Patronat 93-402-46-00

Per informació de les vies d'escalada clicar aquí  :