dilluns, 14 de desembre del 2015

Agulles
Portella Superior
Via :  Ràpel
Un cop al coll de les Portelles anem cap a la dreta, tot vorejant el peu de la paret, pel costat que mira al refugi fins a arribar al costat oposat i peu del ràpel de baixada.
Aproximació
Descripció de la via:
Primer llarg:
Superar la vauma és un pas de A2, el més difícil de la via, després un còmode artificial fins a la vauma de sobre, capotes sense plaquetes entremig de xapes, alguna es pot saltar amb comoditat, un cop a la vauma un flanqueig a l'esquerra en principi sense gaires problemes, si fa falta es posa una plaqueta a la capota de sobre i amb una cinta llarga s'arriba a xapar la xapa de l'esquerra, 2 o 3 passos d'estreps ens deixa en una sortida de IVº per després pujar per plaques inclinades, un ressalt assegurat per una xapa que passem per l'esquerra, és fàcil, però s'ha de fer atenció a la sorreta pròpia d'aquests llocs ajaguts, a l'esquerra tenim uns arbres amb les arrels descarnades i un xic més amunt a la dreta una petita plataforma amb un bon arbre, un cop allí trobem un parell de cintes a la base del seu tronc, des d'on fem la reunió. 25 metres, 12 xapes, de les quals 5/6 de plaquetes recuperables Ae2 (1 pas) / Ae1 / Aeo / Ae1 / IVº / IIº-
Segon llarg:
Per l'esquerra a buscar el peu de la bola final, replanets d'herba i esglaons de pedra bona, sense complicacions. La reunió de dues xapes al peu de la bola, a l'esquerra de tot. 25 metres, 0 xapes, IIº-
Tercer llarg:
A la dreta a situar a sota d'una fissura escalada dreta amb bons agafadors, els més covards com nosaltres farem algun Ao, sortida de la fissura que espot assegurar amb un friend o una cinta savinera. 20 metres, 3 xapes 1 savina, IVº+ - Ao / IVº + / IIIº.
Baixada:
Un ràpel de 60 metres.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.