dimarts, 6 de juny del 2017

Miranda de Sant Onofre
o Agulla de la Font del Jaco
Via  :  Sala - Baques

L'inici està en els esglaons del primer revolt a l’esquerra de l’escala de Sant Onofre.
Si es vol, es pot pujar per les escales fins a les runes de l’ermita i entrar a la primera reunió, que està a la dreta de les runes.
Primer llarg  :  Comença als esglaons del camí i puja per un llom sense complicacions, abans es trobava una assegurança, ara ha estat escapçada probablement per algun guàrdia de la veritat.30 metres, Iº/IIº
Segon llarg  :  Se surt un xic a l’esquerra de la reunió a trobar una bona pressa lateral que ens facilita l’arribada a la primera xapa, de la que ens gronxem, dues opcions estrep i sortida o antena per arribar a l’altre xapa, després un curt tram finet, tendència esquerra per tornar a la dreta, ara els agafadors milloren i pugem recte a trobar la reunió. 20 metres, 5 xapes, Vº / Ae / Vº / IVº+ / IVº.
Tercer llarg  :  Recte amunt amb una tendència a la dreta, se surt per l’esquerra de la reunió amb un primer pas una mica difícil després la dificultat s'estabilitza en un grau molt confortable, ben assegurat i amb bona pedra, la reunió a terra, 30 metres, 7 xapes, IVº+ / IVº / IIIº.
Quart llarg  :  Quasi caminant fins al cap de munt, no hi ha reunió a dalt. 15 metres, Iº.
La baixada : Es baixa per la part oposada, curta desgrimpada de 6/7 metres fins al camí o ràpel d'un arbret.