Translate

Cercar en aquest blog

dilluns, 29 d’abril del 2019

El Caragolet

24-04-2019

Monestir

El caragolet

Via  : El Caragolet

Comencem per la part baixa que pròpiament no és de la via i que és comuna per aquesta via i per altres vies de la “Pique Longue”, són dos llargs curts encara que intensos, almenys per al nostre nivell, no obstant està força ben assegurat.

Després s'arriba al camí de Fra Garí el qual se segueix un xic cap a l’esquerra fins a arribar a la canal que separa “La Granota” de “La Pique Longue”, la que es puja fins al seu cap de munt a on una petita rapissa cap a l’esquerra fins al peu de la nostra via, al seu peu una xapa ens serveix de R0.

Aproximació  :  

Pujar pel camí del Càmping que passa per l'entrada de l'Estació del Funicular, seguim pel Camí del Càmping fins a  agafar el Camí de Fra Garí, el remuntem fins a arribar al peu del pedestal, se segueix la paret un xic a l’esquerra fins al darrer arbre, sota una petita fissura herbosa, en aquest tram de paret trobarem diverses línies de xapes, la nostra surt just a la dreta d’aquesta fissura herbosa i les xapes tenen unes restes de pintura verda.

Descripció :

Primer llarg  :  Se surt recte amunt seguint unes xapes amb restes de pintura verda, pedra bona encara que d'agafadors petits i un xic relliscós pel pas dels escaladors, està molt ben assegurada i es va fent  xino-xano, encara que no és fàcil. Reunió còmoda, en un llavi. 13 metres, 5 xapes, Vº.

Segon llarg  :  Se surt recte amunt de la reunió, aquí la pedra ja no està tan suada  (no passant tants escaladors), passada la tercera xapa es va un parell de metres a l’esquerre, per posar-nos a l’esquerra de la fissura, per seguir per una placa de bona pedra, dificultat mantinguda i un parell de passos més picants, en general va fent uns passos a l’esquerra o a la dreta  de la línia de xapes fins al cap de munt de la placa aleshores trobem la reunió un xic a l’esquerra. 25 metres, 7 xapes, Vº / Vº+ / Vº.

Canvi de reunió  :   De la segona reunió se surt en diagonal cap a l’esquerra, tot caminant fins a arribar al camí de Fra Garí (uns 20 metres) el seguim cap a l’esquerra fins a arribar a un espai de repòs del caminant (seients) d'aquí surt una canal que separa “La Granota” i “La Pique Longue”, se segueix cap amunt fins a quasi el seu final a on trobem, a la nostra esquerra, una rapissa que seguim cap a l’esquerra fins a un arbre significativament marcat i a on trobem una xapa que marca la R0.

Tercer llarg  :  Des de la rapissa es veu una xapa a uns 5/6 metres, pugem un xic a l’esquerra fins a la xapa per terreny estrany després anant seguin les xapes anant una mica a la dreta o esquerra seguin el terreny menys difícil, fins a arribar a la reunió. El primer terç del llarg és llefiscós de pressa petita. 30 metres, 11 assegurances (8 xapes,2 bagues,1 pitó), Vº - Ao / IVº+ - Ao / IVº.

Quart llarg  :  Se surt per l’esquerra seguin unes xapes fins a sota un petit tram molt dret, arribar a la xapa té un punt d’atenció, en aquesta xapa posem un estrep per fer el pas un pel més dret, un cop superat aquest curt tram ens n'anem cap a l’esquerra per pujar a trobar la reunió, un cop en aquesta veiem un passamà que porta al collet de la nostra esquerra. Aquest llarg te uns agafadors més grans i cantelluts. 30 metres (fins al collet), 7 xapes (fins al collet), IVº  / IVº+ Ae / IVº+ / IVº

Descens  :  Tornar a la reunió seguint el passamà i muntar el ràpel de l'anella, en un ràpel de 60 metres  justos fins al peu del camí, si es vol es pot partir en dos a la primera reunió de la via.

Per informació general telefonar al Patronat 93-402-46-00

Més vies a la resta 








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada