diumenge, 8 de setembre del 2013

Cap d'en Calventus

Agulles
Cap d’en Calventus
Situada en la Regió de Frares, a efectes pràctics és la Regió d'Agulles.
Situada davant i a poca distància del Refugi d'Agulles, sorgeix una mica per sobre del bosc.
Aproximació:
Situats a Can Maçana a on podrem aparcar el cotxe i remuntar per l'ampli camí que puja al Coll de Guirló, una vegada a aquest, agafarem el camí de la dreta i pujarem al coll de les Portelles, des d'aquest indret temin una vista general, d'una gran part de la regió D'Agulles.
Passem pel Refugi i seguim pel ben marcat camí de Coll de Porc (o de Port), al cap de poc trobarem que el camí gira a la dreta i un altre, també marcat a l'esquerra, agafem el de l'esquerra, que és el de la Canal Ample i que va al Coll de les Agulles, al poc d'agafar-lo el camí puja al marge dret i molt poc després torna al centre de La canal Ample, en aquest punt s'ha d'anar a la dreta fins a trobar el vessant Oest o l'Aresta Brucs de l'Agulla del Cap d'en Calventus, no existeix camí, encara que el bosc no és gaire tancat i permet avançar el curt tram amb bastant comoditat.
Baixada:
Es baixa caminant, uns 10 metres pel vessant Nord i després s'agafa la canal de la nostra dreta (sentit marxa) baixant a toca de la Cara Est del Cap d'en Calventus, atenció al final de la canal un estimball de pedra ens barra el pas, just uns metres abans d'arribar, a la nostra dreta, resseguint la paret un llavi rocós ens deixa a l'inici de l'Aresta Brucs, després seguir el mateix camí que a la pujada.
Vies :

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.