dilluns, 28 de setembre del 2015

La Reina
Via :  Aresta Brucs
Descripció de la via:
Primer llarg: Sortim d'un arbre situat un xic més amunt de la vertical de l'Aresta, pedra grossa i de bona qualitat, cap a l'esquerra al principi després amunt, un passet més fi del conjunt et fa encongir l'estómac... res són dues passes de no molta dificultat, però sense cap assegurança entre Tu i el terra, després cap a l'esquerra a trobar una bona rapissa, un doble burí queda quasi amagat a l'altura de la panxa. Posem les dues assegurances per allò de què alguna aguantarà i seguim per l'esquerra amb pedra grossa, la següent xapa relativament a prop ens quedarà a la dreta amb mala posició,del doble burí anem a la dreta i després recte amunt és més difícil, però més fàcil accedir a la xapa. Després cap a l'esquerra, cada cop una mica menys difícil, fins a trobar una bona i còmoda reunió. 25 metres, 2 xapes, IIIº / IVº / IIIº / IVº (o IVº+) / IVº- /IIIº
Segon llarg: Ara clarament a la dreta veiem una xapa, pedra bona i més cantelluda un tros més fàcil dona accés a un petit muret ben assegurat, més dret, però amb uns grans i bons agafadors, en sortir de la darrera xapa 2/3 metres sense presses de mans, més ajagut i amb les mans planes cap a baix, pels que no ens agrada gaire la finor d'Agulles, ens fa una mica de "Yu-yu", però res d'extrem, ja estem al cim que fa un cigró, no trobarem cap reunió, així que fem la volta al cigró amb la mateixa corda i ja tenim una Mega-Reunió i molt còmoda. El ràpel a la nostra esquerra sota una pedra grisa i plana. 30 metres, 5 xapes, IVº / IIIº / IVº / IVº+ / IIº
Baixada :
Des del cim mirant cap al Nord a la nostra esquerra, darrere d'una pedra més fosca està una vella instal·lació de ràpel, a uns 3/4 metres del cim, 16 metres ens porten al Collet que la separa de La Corona de La reina.
Dues opcions, mirant el ràpel a l'esquerra seguir un corriol que passa per sota La Corona de La Reina, un tram de pedra el passem per sobre i un altre curt corriol ens deixa al camí Alt d'Agulles, que surt al camí que hem seguit al matí de pujada.

Per l'aproximació a La Corona de La Reina

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.