dijous, 22 d’agost del 2013

Boteruda del Grà

Agulles

La Boteruda del Grà

Bonica agulla situada al cap de munt d’Agulles, combina una bonica excursió amb algunes boniques i ja clàssiques escalades.
Aproximació  :
La regió de Agulles, te varies entrades la mes usual es per Can Maçana a on podrem aparcar el cotxe i remuntar per el ampli camí que puja al Coll de Guirló, una vegada a aquest, agafarem el camí de la dreta i pujarem al coll de les Portelles, des de aquest indret temin una vista general, de una gran part de la regió D'Agulles.
Seguim el camí fins arribar al refugi, de davant de ell surt un camí a l’esquerra, seguir-lo, al cap de poc un altre petit camí surt a la nostre dreta, agafar-lo, passa per sota de la Bola de la partió, seguir amunt, passarem per sota la Baby de les Bessones a la nostra esquerra,  La Carnavalada a la nostre dreta, finalment trobarem el camí transversal superior d’Agulles, marques vermelles, seguir-lo cap a la dreta (sentit de la marxa), remuntem una canal bastant dreta, amb un pas d’arbre / arrels fins que el camí se estabilitza i segueix planejant, just abans de planeja ens trobarem a uns 4/5 metres per sobre amb el peu de l’aresta Brucs de “La Boteruda del Grà, des de el mateix lloc surt també la via Dipankasa.
Descens :
Des de el cim baixar per una rampeta (caminat) uns 7 /8 metres fins trobar la darrera reunió de la via Dipankasa, esta muntada per rapelar amb un ràpel de 60 metres, si no portem cordes tan llargues es pot fer parada en la primera reunió de la via  Dipankasa, que també esta preparada per rapelar.
Una vegada al peu de l’Aresta Brucs uns 4 / 5 metres ens separant del camí transversal superior d’Agulles, seguir-lo en sentit invers de la pujada.