dilluns, 24 de juliol del 2017

Monestir
Gorra Frígia
Via : De la Pilar M.
Darrerament, no venim gaire per Montserrat, ens fa mandra caminar per anar a trobar vies diferents i les que podem fer ... Ja les hem fet en diverses ocasions i les que no hem fet, ja no estan al nostre abast per dificultat... per risc … per llargada o per tot plegat …
Per casualitat ens ha caigut a les mans una ressenya d'aquesta via amb poca informació i no gaire clara, així que hem anat a fer-la una mica a l'aventura, però d'aventura res de res a estat una descoberta ... és una escalada plaent amb bona pedra (en general) i mol ben assegurada, el darrer llarg té un tram entre dues assegurances que allunyen una mica, sobretot perquè venim mol ben acostumats de tota la via, és un curt tram que coincideix amb un altre via, si es vol es pot anar a l’esquerra un parell de metres i baixa un grau la dificultat.
Primera decisió important del dia comencem des de sota de tot o ens saltem el primer llarg, flanquejant des de l'Ermita de Sant Martí …??? estem acalorats i suats així que decidim saltar-nos el primer llarg i accedir directament a la primera reunió … estem preveient una bona calorada, que al final no arribarà gràcies a uns núvols que ens taparan el SOL
Últimament el "Jefe" ens està donant peixet i comença el "mini jefe"  tot xino-xano amb certa tendència a l’esquerra buscant les xapes i procurant no saltar-ne cap (que és el més fàcil). El Jefe fa la segona, molt maca i amb algun passet, al cap de poc, troba una reunió ens mira i diu que són molt pocs metres que segueix, finalment quan porta uns 40 metres es dona per satisfet i fa una reunió que queda uns 3/4 metres a l’esquerra de la via, em deixen la tercera que va fent de mica en mica sense grans dificultats, això sí … és la reunió més incòmoda i la continuació no es veu clara, a més a la nostra dreta una reunió ens invita a sortir per la sortida de la via "Joan Marc" d'una manera fàcil.
Arriba l'Esteve i prova una xapa a tocar de la reunió a l’esquerra, després més a l’esquerra, una a prop però una mica més a sota per a després per terreny visualment una mica estrany, però no dolent fins a veure un altre xapa no gaire lluny, des d'aquesta es veu la reunió, tot una mica amb precaució, ja que és en horitzontal … Un cop fet perd tota por i esdevé molt clar i segur, és més l’efecte visual.

Ara entenc perquè ens ant deixat fer de primers al principi, el darrer llarg és molt variat, comença amb un flanqueig a l’esquerra de dificultat molt moderada i que es pot fer de xapa en xapa sempre agafat a dues, un tram vertical que sembla descompost ... Però que no ho és, té uns grans agafadors i un pas explosiu que es pot fer en Ao sense problemes o bé anar un parell de metres a l’esquerra molt més fàcil, una xapa amagada darrere unes branques a uns 4/5 metres és el tram més exposat de la via.
Aproximació : Remuntar la canal de la Gorra Frígia fins al peu de la via Normal i baixar pel costat oposat fins a l'Ermita de Sant Martí, en aquest punt es pot seguir baixant fins al peu de la via un tram d'uns 30/35 metres de IIIº ben assegurat o fer com nosaltres i entrar per la vira de l'Ermita, en aquest cas encordar-se en la mateixa Ermita i després anar a l’esquerra, primer passarem la reunió de La GEDE, després passem dues xapes i per fi arribem a la Primera reunió de la via "Pilar Martínez" en total uns 15 metres quasi caminat.
Primer llarg  : No ho hem fet però les ressenyes que tenim ens indiquen que comença just a l’esquerra de la via blava amb xapes a la vista. Uns 30 metres, entre IIº i IIIº ben assegurada
Segon llarg  : Sortida en diagonal cap a l’esquerra, pedra de bona qualitat i generosa en agafadors i xapes, es va de xapa a xapa, si et despistes i no les segueixes et pots trobar un xic liat, còmoda reunió. 40 metres, 9 xapes, IIIº - IIIº+ /  IIIº+ - IVº
Tercer llarg  :  Fer un parell de passos a l’esquerra i després amunt un repetjó a prestar atenció, ben assegurat, després baixa la dificultat i s'arriba a una reunió que passem de llarg sortint per la seva esquerra anant passant algun petit repetjó, una pedra blanquinosa al nostre esquerre ens marca el lloc per sobre del qual trobarem a uns 3/4 metres a l’esquerra una còmoda reunió, pedra molt bona. 40 metres, 10 xapes,  IVº+ / Vº / IVº / IVº - IVº+.
Quart llarg  :  A la dreta tenim una xapa de la via, però queda en horitzontal una mica més amunt un mosquetó rovellat i una xapa assegurant el pas en què es creua amb la sortida de la via Blava o la GEDE, uns passos a dreta i torna a l’esquerra passem de llarg una reunió i seguim amunt a buscar el peu de la marcada fissura de la bola, reunió un xic incòmoda, pedra molt bona. 30 metres, 8 xapes, IVº -  IVº+.
Cinquè llarg  :  Horitzontal a l’esquerra, la pedra es veu un xic rara ... Però no ho és, al mig atenció a un bloc per als peus que està en equilibri. 15 metres, 3 xapes,  -- IVº.
Sisè llarg  :  Se surt en horitzontal 4/5 xapes pràcticament en Ao si es vol, si no està sobre el IVº, després amunt per terreny que no dona confiança però que no surt res, per després fer un parell de passos a l’esquerra una doble xapa ens permet fer un pas explosiu en lliure o en Ao després 4 o 5 metres d'una placa maca fins que darrere d'unes branques trobem una xapa, se surt cap a l’esquerra per terreny fàcil i una mica terròs fins a la reunió. 30 metres, 11 xapes, IVº (Ao) / IVº+ - Vº / Vº - Ao / Vº / IVº+ / IIIº