diumenge, 8 de setembre del 2013

Cap d'en Calventus

Cap d’en Calventus

Situada en la Regió de Frares, a efectes pràctics es la Regió de Agulles.

Situada davant i a poca distancia del Refugi d’Agulles, sorgeix una mica per sobre del bosc.

Aproximació :
Situats a Can Maçana a on podrem aparcar el cotxe i remuntar per el ampli camí que puja al Coll de Guirló, una vegada a aquest, agafarem el camí de la dreta i pujarem al coll de les Portelles, des de aquest indret temin una vista general, de una gran part de la regió D'Agulles
Passem per el Refugi i seguim per el ben marcat camí de Coll de Porc (o de Port), al poc trobarem que el camí gira a la dreta i un altre, també marcat a la esquerra, agafem el de la esquerra, que es el de la Canal Ample i que va al Coll de les Agulles, al poc de agafar-lo el camí puja al marge dret i mol poc desprès torna al centre de La canal Ample, en aquest punt se ha de anar a la dreta fins trobar la vessant Oest o l’Aresta Brucs de l’Agulla del Cap d’en Calventus, no existeix camí, encara que el bosc no es gaire tancat i permet avançar el curt tram amb bastant comoditat.

Descens :
Es baixa caminant, uns 10 metres per la vessant Nord i desprès se agafa la canal de la nostre dreta (sentit marxa) baixant a toca de la Cara Est del Cap d’en Calventus, atenció al final de la canal un estimball de pedra ens barra el pas, just uns metres abans de  arribar, a la nostre dreta, resseguint la paret un llavi rocós ens deixa al inici de la Aresta Brucs, desprès seguir el mateix camí que a la pujada.