dilluns, 19 de maig del 2014

Trinitats
La prenyada
Via : G.E.D.E.
Arribem a peu de via per el camí que passa per darrera del Refugi de Sant Benet, se segueix i un xic mes enllà comença a pujar de valent en direcció a la canal que separa la prenyada de la Roca d’en Barberà, camí marcat i sense problemes
Ens ant dit que els bons la fan en lliure i li marquen de 6a o mes, nosaltres portem el estrep amb intenció de fer-la com es va obrir, ara que esta de moda respectar el esperit del obridors...!!!
Sorpresa ...!!! els dos primers burins estan xafats i ben xafats així que se ha de escalar uns bons 3 metres que es veuen mol difícils, una canya de pescar reconvertida en ganxo ens salva la situació.
Primer llarg : Un pas, llarg, de canya, la xapa es de forat petit, després segueix en artificial d'andròmines variades, vells burins, algun espit mig sortit etc. tres o quatre plaquetes recuperables, passem de llarg una vella reunió, Al final de l'artificial la sortida no representa problemes, un vell cordino a l'esquerra ens pot despistar... ignorar-lo. Recte amunt a uns dos metres una xapa mig amagada ens marca el camí, a sobre un altre xapa marca el punt en que hem de anar cap a la dreta, reunió de dos espits un pel abans d'arribar al gran forat. 30 metres, 18 xapes, Ae / Vº / IVº
Segon llarg : Amunt a anar a trobar un vell pitó + cordino, després amb tendència a l'esquerra en diagonal per sota de la panxa de la prenyada, dos ponts de pedra, còmoda reunió abans de la zona arbrada. 23 metres, 1 pito - dos bagues - 1 reunió, IVº+ / IVº / IIIº / IIº.
Tercer llarg :  Una xapa col·locada una mica alta ens servirà per assegurarà el flanqueig cap a la vegetació, després amunt just al començar un pas delicat ens portarà a unes rampes fàcils que anirem seguint cap a la dreta, anant a buscar el peu de una marcada aresta, sota la que farem la tercera reunió. 32 metres, IVº+ / IVº / IIIº / IIIº - IIº.
Quart llarg : Se surt per l'esquerra, un pas delicat, seguir amunt, passar una petita vauma per l'esquerra i amunt amb lleugera tendència a la dreta per terreny mes amable. 25 metres, 3 xapes, Vº / IVº+ / IVº / IIIº.
Descens  :
Un primer ràpel curt i un segon llarg, també es pot fer un de 55metres directe, ens deixaran al peu de la Normal i al costat del camí de pujada, remuntar al collet amb La roca d'en Barberà i seguir el itinerari de pujada passant per el refugi o seguir cap a baix per anar a trobar el Camí de les escales de La Panxa del bisbe.