dimarts, 27 de novembre del 2012

El Setrill
Via Normal
Aproximació :
La regió de Agulles, te varies entrades la mes usual es per Can Maçana a on podrem aparcar el cotxe i remuntar per el ampli camí que puja al Coll de Guirló, una vegada a aquest, agafarem el camí de la dreta i pujarem al coll de les Portelles, des de aquest indret temin una vista general, de una gran part de la regió D'Agulles.
Des de el Coll de les Portelles, agafarem el camí del mig, que ràpidament gira per passar per sota el Coll en direcció al Refugi, una vegada passat el refugi trobem a la nostre esquerra el camí que puja per La Canal Ample, el seguim fins un punt en que el camí gira a la dreta i deixa el fons de la canal, uns metres avants de aquet punt, puja a l'esquerra per entre el bosc i ràpidament ens toparem amb la paret Est del Setrill.
La Via
Primer llarg : Una mica humida, però de bon fer, al poc de sortir una escletxa a la paret em permet col·locar un bon tasco, tot  pujant es troben dos parabolts i una mica abans de entrar a la R-1 es pot col·locar un altres tasco, la reunió es còmoda i es fa a sobre de una llastra. 25 metres, 2 xapes, IIIº / IIº / IIIº.
Segon llarg : Al poc de sortir en una petita vauma trobarem un cap de buril, per posar una plaqueta, a la esquerra queda una vella reunió, una mica mes amunt un parabolt ens assegurarà el pas de IVº i després a munt, es passa la reunió que es al arbre i segueix fins a dalt de tot, amb lo que li xafa a l'Esteva la possibilitat de lluir-se en el darrer llarg, que esta assegurat amb un espit vell. 30 metres, 3 assegurances, IIIº / IVº / IIIº / IVº / IIIº.
Baixada :
Des de el cim desgrimpar en direcció nord fins trobar un petit jardinet a la part mes baixa del mateix, un arbre amb bagues per efectuar un ràpel de uns 40/45 metres, que ens deixarà a tocar de La Canal Ample i de aquesta seguir el itinerari de pujada en sentit invers.