divendres, 15 de novembre del 2013

Cova de l'Arcada
La Proa
Via : Espero del Vent
Enfilem el camí de La Proa, tot deixant el cotxe a sota del Mas del Castell.
Remuntada de la canal ferrada que serveix per superar la Tonsura i ja estem a peu de l'espero, es veu bonic i mol estètic.
Primer llarg : Es mol bonic presa cantelluda i agraïda,
Arribo al flanqueig a l'esquerra, he trobat un parell de agafadors mol bons a la fissura que me han facilitar arribar a la xapa, me he agafat a la cinta per fer un Ao i arribar a la vertical del espero, un seguit de xapes facilitant la pujada,  la darrera he posat l'estrep i de últims se ha sortit força be (que no fàcil), després se humanitza i vas fent sense despistar-te, però amb bona pedra i un grau mes suau fins arribar a la reunió. 40 metres, 12 xapes, IVº / IVº+ / Vº / Ao - Ae / Vº+ / Vº / IVº+.
Segon llarg : Es preciós una sortida un pel difícil i després vas navegant per un mar de còdols de un grau per gaudir de valent, quatre xapes a la part mes dreta i dues en la mes ajaguda ens porta fins el final de la via. 43 metres, 6 xapes, IVº + / IVº / IIIº.
PD: Portar mosquetons petits, les xapes son antigues i algunes tenen el forat petit.