dijous, 24 de desembre del 2015

Collbató
Els Graus
Via :  Espero de Fra Garí
El carrer al cap de munt de Collbató se acaba, seguirem recte per un camí, xino xano anem pujant, es la drecera de les Bateries, els Graus esta davant nostre i la via de L’Avi Joan es veu des de el poble.
Per anar al “Espero de Fra Garí” seguir una mica mes de l'Avi Joan, per la drecera de les Bateries, tot anar pujant, fins que el camí passa a tocar del inici de la via.
Descripció de la via :
Primer llarg:
Variant de la dreta un llom – espero que puja recte amb bona pedra, bons agafadors i grau amable, fins que a la part més dreta és trobant les dues darreres xapes de l'itinerari original que puja per una placa a l'esquerra de pedra més fina, per passar per sobre d'un arbret i girar a la dreta a on va a trobar l'esperó. 30 metres, 2 o 5 xapes, IIº / IIIº / IVº

Segon llarg: Un primer "Totxo" sense complicacions. Petit replà i un díedre amb presses a controlar, la xapa queda a la dreta després uns 10 metres caminant fins al següent "Totxo" 3 passos de Ae i sortida amb bona pedra. 50 metres, 5 xapes, IIIº / IVº+ / IVº / Ae / Vº / IVº

Tercer llarg: Un altre "Totxo" sortida amunt i a la dreta pas dret però bonic, rapissa, una mica a l'esquerra i repetjó fins al peu del pròxim "Totxo". 30 metres, 3 xapes i 1 pitó, IVº / IVº+ / IVº

Quart llarg: Recte amunt i pas d'estreps de la mateixa reunió, sortida amb pedra bona, amb tendència a l'esquerra, superat el "Totxo" un camí terròs a l'esquerra volteja un totxo dolent, al seu darrera reunió al peu d'una placa. 30 metres, 3 xapes i 1 pitó, Ae / Ao / Vº / IVº / caminant

Cinquè llarg: Recte amunt pedra extraordinària xapes al seu lloc i agafadors bons, un plaer, el darrer pas … Genoll a terra, després fàcil. 25 metres, 4 xapes Vº.

Baixada
Remuntar  per anar a trobar el camí gran de les Bateries i desprès seguir-lo cap a baix o agafar la drecera que ens porat a buscar directament el camí que em seguit per anar a peu de via.