Agulles i/o Parets

B) Ag 422 (1) B) Ag. Mare (2) B) Agulla Antoni Rosich (1) B) Agulla del Mirador (5) B) Agulla del Pla dels Ocells (2) B) Agulla dels Espeleolegs (1) B) Agulla dels Set (2) B) Agulla Dionis (1) B) Agulla Manolito Garcia (1) B) Albarda Castellana (1) B) Bacallà (1) B) Bessona Inferior (1) B) Bola de la Partio (1) B) Boteruda (1) B) Boteruda del Gra (2) B) Camell de Sant Jeroni (2) B) Cap d'en Calventus (2) B) Cap de Guerrer (2) B) Cap de Mort (3) B) Cap del Serrat de S. Joan (1) B) Cara de Mico (8) B) Caragolet (2) B) Carnavalada (2) B) Contrafort de la Palleta Est (2) B) Contrafort de Sant Pau Vell (2) B) Contrapuntal de l'Albarda Castellana (2) B) Cota 339 (2) B) Cua de Bacallà (2) B) Dels Tres o CNT (3) B) El Barretet (2) B) El Bisbe (2) B) El Cavall Bernat (1) B) El Farao (1) B) El Faraonet (1) B) El Frare de Baix (1) B) El Gerro (2) B) El Lloro (1) B) El Pas del Príncep (1) B) El Pingüi (3) B) El Porró (1) B) El Rave (1) B) El Setrill (2) B) El Timbaler del Bruc (2) B) El Xumet (3) B) Els Estalvis del Porró (1) B) Els Graus (5) B) Enclusa de Frares (2) B) Escorpí (2) B) Frare de Baix del Clot de la Monica (2) B) Frare Gros (2) B) Ganivet dels Diables (1) B) Gegant Encantat (2) B) Gorra Frigia 1 (9) B) Gorra Frigia 2 (8) B) Gorra Marinera (4) B) L'Aglà (2) B) L'Anec (1) B) L'Arbret (2) B) L'Elefant (1) B) L'Esquelet (1) B) La Bandereta (2) B) La Boleta del Portell Estret (1) B) La Cadireta (1) B) La Cajoleta (2) B) La Corona de La Reina (4) B) La Doble (2) B) La Granota (1) B) La Inclinada (2) B) La Mamella (3) B) La mamelleta (1) B) La Momia (1) B) La Momieta (1) B) La Monja (2) B) La Nina (2) B) La Palleta (2) B) La Palleta baixada (1) B) La Panxa del Bisbe (2) B) La Paparra (2) B) La Pastereta (8) B) La Pelada (1) B) La Peluda (1) B) La Portella Petita (1) B) La Prenyada (2) B) La Presidenta (2) B) La Proa (2) B) La Reina (4) B) La Saca Gran (2) B) La Salamandra (2) B) La Talaia dels Enginyers (2) B) La Trumfa (1) B) La Xepa (2) B) Magdalena Inferior 1 (5) B) Magdalena Inferior 2 (2) B) Magdalena Superior 1 (5) B) Magdalena Superior 2 (3) B) Mirador dels Ermitans (3) B) Miranda de Can Jorba (6) B) Miranda de la Portella (1) B) Miranda de les Boïgues (4) B) Miranda de les Magdalenes (3) B) Miranda de Sant Benet (1) B) Miranda de Sant Joan (5) B) Miranda de Sant Joan Est (1) B) Miranda de Sant Onofre (3) B) Miranda de Sant Pere (10) B) Miranda de Santa Magdalena (1) B) Miranda del Pas dels Francesos (3) B) Miranda del Princep (2) B) Montgros (2) B) Mur Encaixonat (1) B) Pared de l''Esperança (2) B) Paret de Diables (1) B) Paret de l'Aeri (1) B) Paret del Pont (2) B) Paret dels Trons (1) B) Placa Roofs (2) B) Plecs del Llibre (1) B) Pollego Oest (2) B) Portella Petita (2) B) Portella Superior (3) B) Processó dels Monjos (2) B) Punta Pam a Pam (3) B) Ratpenat (2) B) Roca De Sant Cugat (2) B) Roca de Sant Martí (2) B) Roca de Sant Salvador (1) B) Roca dels Col.leccionistes (2) B) Roca dels Corbs (2) B) Roca dolça (2) B) Roca Gran de la Portella (1) B) Roca Gris (2) B) Salvat Papasseit (1) B) Salvat Papasseit B) Bacallà (1) B) Sant Jeroni Oest (2) B) Savina Inferior (1) B) Sense Nom (1) B) Sentinella (2) B) Serrat de les Garrigoses (2) B) Serrat de les Onze (4) B) Serrat del Moro (1) B) Serrat del Muntaner (8) B) Serrat dels Monjos (3) B) Serrat dels Tudons (3) B) Talaia Gran (1) B) Tonsura - La (1) B) Ullal de La MAgdalena (6) B) Veïna del Gerro (2) B) Veïna del Musclet (1) B) Xepa - La (1) B)Serrat de les Onze (1)

dimarts, 26 de juny de 2018

Ulu-Apa

23-06-2014
Gorros
Ullal de La Magdalena
Via : Ulu-Apa
Em quedat d’hora per ser dels primers al «Cavall de Ferro» així que ben d’hora estem esmorzant al Bar de Monistrol i petant la xarrada i es que després de tants dies de no trobar-nos necessitem donar-li a la "sense os", finalment fem el darrer tram de carretera que ens portara fins el Santuari, be fins el aparcament, això si que es tot un esport d’aventura, esquivant, darrera i  avançant, tot respectant el 1,5 m, a la corrua de ciclistes, finalment arribada al aparcament a aquesta hora de la matinada encara no trobem gaires «guiris», però si observem un munt de gent amb material d’escalada, finalment després de un gran esforç arribem al peu del ascensor, que ens deixa uns metres mes amunt, animats ataquem el darrer tram cap a la porta del «Cavall de ferro» i ooohhh sorpresa,  una respectable cua i quasi tu-tom es del gremi de la corda ....!!! tant es així que ha pesar de la matinada no entrem, per poc, en el primer «funi» i em d’esperar al segon, aquests dos primers estaven plens de gent de la corda al 80 %, i a mes la mitja de edat, si me m’excloc, era mol ... però que mol jove ........ fantàstic...!!!
El dia es núvol i el Sol està ben amagat darrera de uns núvols alts i relativament gruixuts, així i tot fa una bona xafogor, però nosaltres som unes persones dures i adobades en mil dificultats de la mare natura, amb anim valent i decidit, encarrilem el desconegut camí de Gorros passem el desvio de les escales de Jacob, fen un ultim tram fins a situar-nos sota el Ullal, aquí agafem aire i ens endinsem per terreny d’aventura, amb suo i llàgrimes arribem al peu de la paret, ara ja coneixem la dura aproximació i se ens presentant dues opcions
A) Baixar prenen nota del camí efectuat i tornar un altre dia ....
B) Com valents i intrèpids muntanyencs afrontar el repta de la aventura vertical, encara que arribem expirant el darrer ale dels nostres exhaustes cossos ....

Be ....... me estic trencant el cul de riure, no puc seguir amb aquesta fantàstica elucubració senil.

Quasi tot el que he explicat es broma, resultat de una bona revetlla de Sant Joan
Disculpeu ...... però, he que me ha quedat «Xaxi Piruli» ??
L'Esteve  al L - 2

Aproximació :
Des de el Pla de Les Taràntules (estació superior del «funi») seguir el camí de Gorros (Sant Jeroni) un cop passada la bifurcació que puja cap les escales de Jacob em fet unes 100 passes, de cama curta, fins quedar al peu del Ullal de la Magdalena, una entrada natural i dreta ens puja en pocs minuts al peu de la paret i la via, al principi recte amunt, desprès es devia una mica a la dreta per a toca de la pedra tornar a l’esquerra, aproximadament, des de el «funi», entre 10 i 20 minuts, segons forma física.
R - 3 des de L - 4
Primer llarg : Al peu de via i a l’alçada del maleic una xapa senyala el inici de la via, es un primer llarg que segueix una línia una mica sinuosa per anar a trobar un jardinet, al que entrem per l’esquerra, anem per la rapissa a la dreta a trobar la part mes còmoda. 35 metres, 3 xapes, Iº – IIº.
Segon llarg : Se surt per l’esquerra a sobre de la reunió de L’Aresta JM, trobem una xapa ara en diagonal a la dreta, la tercera xapa marca un tram recte amb una pedra boníssima i am agafadors generosos a la cinquena xapa anem una mica a la dreta per entrar a una còmoda rapissa a on trobem la segona reunió, es pot fer reunió còmoda o pujar directament a buscar la tercera mes incomoda. 20 metres, 6 xapes, IVº.
Tercer llarg : Se surt per la dreta amunt i amb una certa tendència a la dreta, pedra de primera, tram curt, reunió no gaire còmode, però es important fer reunió en aquest punt per evitar el fregament de les cordes en el següent llarg, que fa una siga saga important. 10 metres, 3 xapes, IVº – IVº+.
Quart llarg : Sortim per la dreta amb un parell de xapes en horitzontal per després anar recte amunt les 3 primeres xapes son mol dretes, fins i tot alguna cosa mes que dret, aquí Jo sempre he posat l’estrep, després un flanqueig a l’esquerra en que es pot combinar el agafar-se a les cintes amb agafar-se a la pedra o qualsevol de les dues opcions, això queda a elecció de la persona, començant a sortir els bons agafadors i anem pujant fins situar-nos a sota de la reunió, un pas difícil que es pot fer en Ao i uns passos maquíssims fins la reunió. 20 metres, 12 xapes, IVº+ / Ae / Ao – Vº / Vº.
Cinquè llarg : Se surt recte amunt amb una certa tendència a l’esquerra, un seguit de bons i generosos agafadors per terreny vertical ens faran gaudir d'allò mes fins sortir a un replà, anar a la esquera, a sobre de un espero una xapa ens marca el camí dels darrers metres, un xic descompost però ben assegurat, vella reunió un parell de metres abans del cim. 25 metres, 11 xapes, Vº / IVº / IIIº / IIº.
L - 5
Baixada : Des de el cim anar uns 3/4 metres cap el costat oposat de la via i trobarem un ràpel curt de uns 15 / 20 metres que ens deixa al peu del coll amb la normal de la Magdalena Superior.
Un altre opció es des de la darrera reunió muntar un rapel llarg fins el camí que porta a la Magdalena Inferior.
Per l’aproximació, descens i mes informació :
Orientació de vies per anar-hi aquest Estiu a Montserrat :
http://blogdelguillem.blogspot.com/p/normal-0-21-false-false-false.html Orientació de vies per anar-hi aquest Estiu a la resta de Catalunya :