diumenge, 5 de juliol del 2020

Collbató

La Cova Gran

Via  : Laietana18 Oc.

Avui calor intensa teníem que pujar cap les altes muntanyes i a les 6h del mati ....siiiii les sis !!!!! canvi dràstic de plans i ens anem a torra a La Codolosa...

L'Esteve al  L - 1 (foto Martí)
be... ben be a la Codolosa no, al seu davant que a primera hora del mati toca la ombra, però ja se sap tot arreglant les desfetes de ells politics , que cada cop ens representant menys i cada cop mes d’ells viuen, des de que tenen us de raó (si es que algun cop la ant tingut) de les diferents cadires que el partit els proporciona,
Al  L - 2  (foto Martí)
així que xerrant - xerrant amb la cervesa al davant quant em arribat a peu de via començava a tocar el Sol, encara que el darrer llarg lo em fet a la ombra i amb un agradable ventet que ens ha fet gaudir i tot del temps, tot plegat una escapada ràpida molt rapida i no mes arribar al terra la calor aclaparadora del migdia ens a xafat al terra.

Com L’esteve avia jurat i perjurat que no tornava a Montserrat de mutu acord el Martí i jo ens em negat a fer de primers de corda i em tingut que aguantar tota la estona els seus renecs i malediccions, això si algunes d’elles ben ocurrents.

El Martí entrant a la  R - 3
Que consti que la idea ha estat del Martí i Jo, pobre de Mi, he seguit com un xai (com sempre) i es que l’esteve em te comprat, de tant en tant, em dona un cigarret amb la cervesa.

Aproximació :

Collbató passar per sota el poble i anar en direcció a “Les Coves de Sal Nitre” se aparca a l’esquerra davant de la tanca d’entrada a les coves, en el aparcament de “l’Àrea Recreativa La Salut”. Abandonem el vehicle motoritzat i al angle superior esquerra del aparcament surt un camí que va cap el torrent, el qual seguirem amunt ara per un dels seus marges ara per el altre, fins arribar a una bifurcació, amunt se segueix el Torrent, a l’esquerra es va a La Codolosa i a la dreta per un mol ben fresat camí en direcció a La Gran Cova, ara el camí puja fen sigues sagues, arriba un punt en que es decanta clarament a la dreta passem per una clariana amb un peu de pedra, aquí una petita fletxa i a sobre, uns 3 o 4 metres una xapa, aquí comença la via “Laietana” si seguim per el camí a uns 50 metres de recorregut trobarem “La Cova Gran”.

Descripció  :

Primer Llarg :   Una curta rampa per xapar la primera xapa, si puges per el mig te un passet, si puges per la dreta un xic mes fàcil, desprès un seguit de rampetes ens porten a una ampla feixa, un parell de metres a la dreta dos paràboles marquen la còmoda reunió. 25 metres, 5 assegurances, IVº+ (o IVº) / IIIº - IIIº+.

Segon Llarg : Recte amunt de la reunió, sortida un xic dreta desprès mes arrampat. 18 metres, 3 assegurances,  IVº - IIIº

Tercer Llarg :  Recte amunt de la reunió si anem directes a la xapa es un xic mes difícil, si anem una miqueta escorats a la dreta es un xic mes fàcil, passat la segona xapa un parell de metres mes amunt anar a l’esquerra xapa i baga, aquí tenim 3 o 4 metres amb pedra a controlar, ben assegurat, ara enfilem amunt per anar a trobar un marcat i curt díedre que es a on trobem el pas mes difícil, 4 o 5 metres,ben assegurats. 25 metres, 7 assegurances, IVº - IVº+ / IVº / Vº.

La baixada :

Des de la darrera reunió un ràpel de 60 metres, fins a peu de via que queda uns 4 o 5 metres a la dreta.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta del país.

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.