dijous, 25 de maig del 2023

Via: Joan's

Aproximació
La via
Primer llarg: Nom amb retolador a peu de via. Un filferro, ben visible marca el pas, es pot entrar per un curt díedre a la dreta o directe per sota, des del filferro s'arriba bé a una xapa que dona més confiança i no és visible, el superem un xic per l'esquerra, a sobre trobem una falsa reunió (a uns 15 metres) que passem de llarg, ara a la dreta un pas més delicat, ben assegurat, a sobre d'un petit díedre tenim un pas delicat, dues bagues el protegeixen, la de la dreta assegura un pas prou difícil, la de l'esquerra dona dues opcions, A) un cop a sobre la baga un pas de flanc en què s'ha d'obrir molt i molt les cames, els que ja no tenim elasticitat, opció B) seguir un parell de metres amunt i després anar a la dreta, totes tres opcions es troben en aquest punt i ara toca una placa bonica i amb bons agafadors fins a la reunió. 30 metres, 4 xapes 3 bagues, IVº+ /IVº / / IVº+ / IVº.
Segon llarg:
Recte amunt de la reunió una vaga assegura arribar a la xapa després a sobre trobarem uns bons agafadors de mans, seguim recte amunt superant un petit bloc per l'esquerra, a la dreta trobarem un vell pitó, seguim amunt fins a un còmode i petit replà, a uns tres o quatre metres a sota d'un parell d'arbrets, a la dreta una vella xapa, aquí es pot posar un tascó petit, un cop a la darrera xapa una diagonal a la dreta per una placa amb bons agafadors fins al peu d'un petit esperó. 25 metres, 2 xapes 1 pitó 1 baga, IVº+ / IVº / / IVº.
Tercer llarg:
Se surt recte amunt a trobar la primera xapa, per terreny no gaire difícil, ara toquen tres xapes d'artificial còmode, un xic més enllà de la vertical, després de la tercera xapa podem aprofitar una quarta que al primer no li serveix de gaire, però al segon li va molt bé. Sortida cap a l'esquerra en horitzontal, quant més amunt en l'estrep, menys difícil, reunió a l'esquerra. 15 metres, 4 xapes, IIIº+ Ae / IVº+ /
Baixada:
Amb dos ràpels per la via o caminant per anar a trobar la drecera de Fra Garí.