diumenge, 15 de setembre del 2024

Gorros
Magdalena Superior
Via : Ignasi Jorba
Guapa via, ben assegurada però no regala.
Aproximació :
Situats en l'estació superior del Funicular de Sant Joan, en el que s'anomena “El Pla de les Taràntules”, com si sortíssim del funicular agafar el camí de la dreta, és el camí que porta a Sant Jeroni, és un camí ample i còmode amb petits trams d'esglaons, que faciliten el trànsit per ell, només sortir un pronunciat gir a l’esquerra ens presenta la “Gorra Marinera”, una mica més enllà (seguint el camí) trobem la Magdalena Inferior, seguim pel camí dels Gorros, estarem al peu de les vies ...
Primer llarg: És molt maco no gaire difícil, amb les xapes justes, pedra molt bona.
Comença just a l'esquerra de la 98 Oc, una primera xapa a l'altura del pit serveix per marca l'inici i assegurar-se. Puja sense problemes més o menys recta amunt per la dreta de la gran vauma, reunió molt bona i preparada per rapelar. 45 metres, 4 xapes, IIº / IIIº / IIIº+ / IVº.
Segon llarg:
Recte amunt tot a la vertical (aproximadament) de les Canaletes, puja tot anant posant més dret amb uns agafadors guapos... guapos, mol ben assegurada, tot creuant, pel mig de dues assegurances de la Mingo, però no fa falta desviar per aprofitar-les, seguint recta. 30 metres, 7 xapes, IVº / IVº+ / IVº.
Tercer llarg:
Amunt superat un forat per la dreta, pedres grans i cantelludes d'aquelles que dona gust.
Flanqueig progressiu i mol ben assegurat tant pel primer com per al segon. 25 metres, ? xapes, Vº / Vº+ Ao.
Ombra les restes d'arbrets encara donen una mica d'ombra, fa patxoca mirar les Canaletes des de dalt, també miro a l'esquerra per a on sortia la Mingo, només una vegada vaig sortir per l'esquerra i em va quedar gravat l'exposició i dificultat.
Quart llarg: Amunt amb tendència a la dreta fins a un marcat llavi, pas d'Ae, un curt gir a l'esquerra i recte amunt fins al cim de l'Agulla, 25 metres, 8 xapes, Vº / Vº+ / Ae / Vº / IVº+.
Baixada :

Situats dalt de l'Agulla, tot mirant en direcció al Monestir, a la nostra dreta una instal·lació de ràpel ens permet baixar per la via Normal fins al seu peu, es pot fer en un ràpel de 50 metres o bé fer dos ràpels, l'altra instal·lació, està després del replà herbós, des del peu del ràpel seguir el camí de l'ermita de Santa. Magdalena i després les escales de Jacob fins al camí de Gorros