dilluns, 14 d’octubre del 2024

Agulles
Miranda de les Boïgues
Via  :  Josolami
Seguir el camí del refugi d'Agulles, un cop al peu de l'Aresta Brucs de la Miranda de les Boïgues, remuntar uns metres per l'esquerra de l'Aresta Brucs fins a sota el pany de paret del vessant Sud-est, a on trobarem l'inici de la via.
La Via

Primer llarg: comença bé, dos passets una mica llargs i després les xapes estan molt juntes, 25 xapes ens porten a fer un agradable passeig per la paret i totalment a l'ombra, un itinerari perfecte per aprendre o practicar l'artificial. Passem per un petit díedre, al cap de munt i posats a últims s'arriba a una xapa de la qual sortirem en lliure difícil un xic a la dreta, una xapa, per la dreta bons, grans i generosos agafadors, xapar-la per la nostra esquerra. Seguir per l'esquerra per terreny més còmode fins a arribar a la reunió. 35 metres, 25 xapes, Ae / Ao / Vº / IVº.
Segon llarg:
 Sortir amb tendència a l'esquerra, l'inici un xic lleig que es pot trampejar amb alguna agafada als agafadors de colors (Ao). Ara tenim un curt tram més dret amb dos passos de Ae còmodes, sortida de decisió i després un pel cap a la dreta amb bons agafadors, després un xic a l'esquerra per superar un forat per l'esquerra amb bons agafadors fins a arribar al cap de munt. 30 metres, 11 xapes, Vº - Ao / Ae / IVº+ / IVº-- / IVº+ / IVº-- / IVº / IIIº.

Baixada
Pel vessant Nord, una desgrimpada que es pot assegurar amb una xapa, després anar a la dreta (mirant la paret que hem baixat) remuntar un petit bony i per la seva part nord una curta desgrimpada, 6 o 7 metres, un altre cop a la dreta (mirant la paret que hem baixat) fer una petita remuntada que ens deixa al camí que va al Coll de les Portelles, marques vermelles, seguir el camí de pujada al revés.