dilluns, 2 de març del 2015

Sud  (Agulles)
Sant Pau Vell

Aproximació :

Can Maçana, a on podrem aparcar el cotxe i remuntar per el ampli camí que puja al Coll de Guirló, mol abans de arribar trobem en una mena de collet un ampli camí a la nostre dreta, en uns 300 metres, desprès de una curta i suau pujada a Sant Pau Vell unes runes datades del segle XI, mític lloc dels anys 70 per les seves trobades del GEDE.
Situats en la façana Sud de Sant pau Vell un llom ens condueix fins una petita creu posada al terra, segons la guia es desgrimpa per aquet punt fins a trobar unes velles cordes fixes, a la nostre dreta, sentit marxa, i un xic mes a baix.
Nosaltres optem per posar una corda de la base de la Creu i fer-la servir per ajudar-nos a baixar uns 25 metres a on trobem un parell de instal·lacions de ràpel i el final de les cordes fixes a la nostre esquerra, mirant la paret.
De aquet punt instal·lem un ràpel de uns 30 metres fins el peu del Contrafort.
Per sortir se ha de fer una via i pujar per la desgrimpada de dalt.
També es possible intentar trobar els dos camins que teòricament permeten arribar-hi.